Még a Sony sem érti teljesen, mi is a PC-s stratégiája

Még a Sony sem érti teljesen, mi is a PC-s stratégiája

A Sony nagyon szeretné, ha konzolt vennénk, de kétséges, hogy pont ezzel fognak új PlayStation vásárlókat szerezni.

Kettős megközelítés – ez lesz a PlayStation stratégiája a jövőben a PC-s kiadások terén Hermen Hulst, a Sony videójátékos részlegének következő társ CEO-ja szerint. Akik az elmúlt hónapokban követték a híreket, valószínűleg nem fognak nagyon meglepődni most, hiszen már januárban beígérte a cég, hogy minden jön PC-re. Van azonban némi ellentmondás is abban, amivel Hulst előállt, így pedig nem vagyunk teljesen biztosak abban, hogy ez a stratégia tényleg csak annyiból áll, amennyi elhangzott.

Hulst kettős megközelítésében léteznek a játék mint szolgáltatás címek, ilyen a Helldivers 2 például, meg vannak a narratív, egyjátékos címek, mint nagyjából bármi más, ami PS-exkluzív volt a múltban is. A live service esetében az a Sony elképzelése, hogy már a megjelenés napján kiadják ezeket PC-re is. Ez logikus, mert a folyamatosan frissülő tartalmak és a mikrotranzakciók miatt szinte mindegy is, hogy hol verik el a pénzüket a játékosok, ha egy helyre megy.

Az egyjátékos címek esete viszont ennél furább. Itt ugyanis Hulst elmondása szerint az a stratégia, hogy ha kiadnak valamit PC-re, akkor az meggyőzi a játékosokat, hogy vegyenek PlayStationt és a folytatást már azon játszák. Hát... Olyan emberek létezéséről tudunk, akik eleve több platformon játszanak. Eddig az sem volt elképzelhetetlen, hogy valaki esetleg egyik platformról a másikra vált, amikor elavul a régi gépe, konzolja. De aki jelenleg csak PC-n játszik, tudja, hogy kismillió másik játékkal játszhat, nincs szüksége egy konkrét játékért konzolt vennie. Mármint azokról az emberekről beszélünk, akik az Epic Games Store-t sem hajlandóak letölteni csak azért, mert Steamen akarnak játszani mindennel.

Ha a Sony legfeljebb egy-két nagy exkluzívat ad ki évente, és azok is jönnek PC-re előbb vagy utóbb, sőt, a folytatásaik is jönnek majd a platformra (khm, Horizon Forbidden West, God of War Ragnarök), akkor egészen pontosan mekkora meggyőző erővel bírhatnak ezek a jövőben? Egészen a januári bejelentésig volt egyfajta bizonytalanság, ami segíthetett rávenni jó pár embert a vásárlásra. De ennek vége, mert tudjuk, hogy nem akarat, hanem idő kérdése az egész. Így pedig nem tűnik annyira realisztikusnak, hogy az emberek tömegesen szaladnak a boltba a PS5-ért, ha már van egy PC-jük, amivel játszhatták az előző részeket. Éppen ezért nehéz elképzelni azt is, hogy ez lenne a Sony teljes stratégiája, hogy ez a mostani állapottól előretekintve önmagában extra eladásokat termelne. Ennél még a PlayStation Network-balhé is átgondoltabb volt.

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár