Bár sokak szerint baráti volt a Game Pass áremelése, az Amerikai Kereskedelmi Bizottság (FTC) szerint a Microsoft megszegte az ígéretét a konzolos csomag kivezetésével.
A Call of Duty: Black Ops 6 őszi Game Pass debütje és a riválisok áremelelései miatt már számítottunk rá, hogy az Xbox sem marad ki a buliból és változtat a csomagjainak árcéduláján. De szerencsére nem fogott túl erősen a toll, szóval az elmúlt évek globális gazdasági nehézségeit, az ebből eredő inflációt szem előtt tartva ugyan jól jártunk. Pláne, ha összehasonlítjuk a változást például az EA Play akár 80%-ot is elérő idei áremeléseivel.
Az Amerikai Kereskedelmi Bizottság (Federal Trade Commission, FTC) azonban nem volt annyira vidám az új árakat, főleg a konzolos csomag helyére lépő, nem kicsit kiherélt Standard Game Passt látva – írja az Insider Gaming. Az FTC már évek óta vitázik a Microsofttal, hiszen tartottak tőle, hogy az Activision Blizzard felvásárlásával felborítják a piacot a redmondiak. Most pedig úgy látják, hogy az ügylet lezárultával a cég azonnal a hatalmának kihasználásába fogott, szóval egy amerikai fellebviteli bíróságnak címzett levélben kritizálták az áremelést és a Game Pass tierek változtatását.
Ezeket olvastad már?
Az FTC levele szerint a Microsoft „árt a vásárlóinak” és „degradálja a saját termékét” azzal, hogy úgy döntött, kiveszik a legértékesebb játékokat az új szolgáltatásukból. A Standard csomagban ugyanis a konzolosok már nem kapnak első napi megjelenéseket, nem használhatják az Xbox felhőalapú szolgáltatását játékra, továbbá sokkal kisebb könyvtárhoz is férnek hozzá, mint azt a kivezetésre került Game Pass for Console esetében megszokhatták. Ezen felül az FTC az év eleje óta tartó leépítések, stúdióbezárások miatt is kritizálta a Microsoftot, mert szerintük ez „a felvásárlás utáni piaci hatalmuk erőteljes gyakorlása”.
Az FTC kiemelte, hogy a Game Pass csomagok változásai „véletlenül egybeesnek” a Call of Duty kínálatba kerülésével, és hogy pont akkor szűnik meg a konzolos csomag, amikor jön az új játék a szolgáltatásba, hogy azt csak a legdrágább változatokban érjék el a játékosok. Éppen ezért a bizottság levelében emlékeztette a feleket, hogy a Microsoft megígérte, az Activision Blizzard felvásárlása „előnyös lesz a vásárlóknak” és nem fognak árat emelni a Call of Duty első napos megjelenése miatt. Ehhez képest ők most úgy látják, hogy a redmondiak megszegték ezt az ígéretüket, ami fontos muníció az FTC-nek. Mert hiába történt meg a felvásárlás, hiába nyerte meg a Microsoft a pereket tavaly, a bizottság a szerintük a piacot veszélyeztető üzleten azóta is próbál fogást találni.