Az FTC a múlt héten új frontvonalat akart nyitni a Microsoft elleni évek óta tartó vitában, ám ez úgy fest, nem sikerült.
A Call of Duty: Black Ops 6 őszi Game Pass debütje és a riválisok áremelelései miatt már számítottunk rá, hogy az Xbox sem marad ki a buliból és változtat a csomagjainak árcéduláján. Az Amerikai Kereskedelmi Bizottság (Federal Trade Commission, FTC) azonban nem volt annyira vidám az új árakat, főleg a konzolos csomag helyére lépő Standard Game Passt látva – erről korábban itt írtunk.
Az FTC már évek óta vitázik a Microsofttal, hiszen tartottak tőle, hogy az Activision Blizzard felvásárlásával felborítják a piacot a redmondiak. Most pedig úgy látják, hogy az ügylet lezárultával a cég azonnal a hatalmának kihasználásába fogott, szóval egy amerikai fellebviteli bíróságnak címzett levélben kritizálták az áremelést és a Game Pass tierek változtatását. A Microsoft azonban nem hagyja magát, és egy azóta kiadott válaszlevélben szétszedték az FTC panaszait.
Ezeket olvastad már?
A The Verge által megszerzett és publikált dokumentum alapján a redmondiak „félrevezetőnek” találják a levelet, mert szerintük az Xbox Game Pass Standard nem egy „degradált verziója a kivezetett Game Pass for Console ajánlatnak”. A szöveg második bekezdésében részletesen is kifejtik, miért hibás így ítélni:
„A kivezetett termék nem tartalmazott többjátékos funkcionalitást, azt külön kellett megvenni havi 9,99 dolláros áron (ezzel a teljes ár 20,98 dollár volt havonta). Míg a Game Pass Ultimate ára 16,99 dollárról 19,99 dollárra nőtt havonta, a szolgáltatás értékesebb lett, mert több új játékot kínál a megjelenés napján. Köztük a közelgő Call of Duty-t is, ami még sohasem volt ilyen formában elérhető előfizetésben.”
A Microsoft ezután azt kritizálta, hogy az FTC a korábbi pereikben sohasem kifogásolta ezt, mindig a Call of Duty exkluzívvá válása miatt aggódtak. Ez azért érdekes, mert a bizottság szerint a redmondiak megszegték az ígéretüket, miszerint az Activision Blizzard felvásárlása „előnyös lesz a vásárlóknak” és nem fognak árat emelni a Call of Duty első napos megjelenése miatt. Köztudott, hogy az FTC szeretné újranyitni a 69 milliárd dolláros felvásárlás körüli vitát, a Microsoft viszont ennél többet nem lát a levél mögött, nem gondolja, hogy ígéretet szegett volna vagy a vásárlóknak tenne keresztbe. Ezzel együtt a Microsoft megerősítette, nem tervezi exkluzívvá tenni a CoD-ot továbbra sem:
„Az FTC most megpróbálta az állítólagos előfizetéses piacra terelni a figyelmet, eközben a levelük nem összeegyeztethető az érvekkel. Félretéve azt, hogy az üzletek gyakran változtatják idővel a szolgáltatásaikat, az FTC mindig a függőleges kizárással – a Microsoft visszatartja a Call of Duty-t a riválisaitól és ezzel árt a versenynek – érvelt a piacot érintő ügyben. De még az állítólagos előfizetéses piacon sincs visszatartva a Call of Duty senkitől, aki szeretné azt.”
A Microsoft levele azzal zárul, hogy „nincs bizonyíték” a piaci verseny megsértésére, mert a Sony előfizetéses szolgáltatása jól teljesít annak ellenére is, hogy ők nem tesznek az első napon annyi új játékot bele, mint a zöldek. Ezért a redmondi jogászok úgy gondolják, hogy az Activision Blizzard felvásárlása továbbra is a verseny és a vásárlók javát szolgálja, „ahogyan ezt a bíróság is helyesen vélte” a tavalyi tárgyalás során.