Vagy mindenkinek más dolga volt a Concord bétája idején, vagy tényleg nem tudott meggyőzni senkit sem arról, hogy ezzel játszani kell.
Leáldozott a hero shootereknek? Akár egészen eddig a kérdésig is elnyújtózkodhatnánk, amikor meglátjuk, hogyan teljesített eddig a PlayStation legújabb játéka, a Concord. Tény és való, kissé a radar alatt szállt, hiszen a fejlesztése hat éve zajlik, mégiscsak tavaly jelentették be, az első játékmenet videót pedig májusban mutatták meg róla – a marketing is ekkor indult be igazán. Ennek ellenére a nemrég tartott bétáig relatíve nagy érdeklődés övezte a PC-re is megjelenő címet, nehéz volt elkerülni az interneten az információt, hogy ki lehet próbálni ingyen. Mégis hiábavalónak tűnik a Sony által felkarolt játék eddigi promóciója, mert csak pár ezer embert sikerült megszólítania végül a próbaidő alatt.
A helyzet különösen rosszul fest akkor, ha megnézzük, hogy a béta végeztével mennyien gondolják úgy a Steamen, hogy nekik erre a játékra szükségük van. Egy játékot a kívánságlistára tenni ezen a platformon egy fillérbe sem kerül, szóval a mainstream címek általában egész szép számokat generálnak ilyen téren. De ahogyan az Insider Gaming is rámutatott, ez a feltételezés a Concord esetében egyáltalán nem állja meg a helyét. Mert amíg egy S.T.A.L.K.E.R. 2 vagy Arena Breakout: Infinite százezreket vesz rá a kívánságlistázásra, addig a Sony üdvöskéje alig képes átlépni a négyezret is a platformon.
Ezeket olvastad már?
Összehasonlításképpen néhány játék steames kívánságlista adatai a lap válogatásában:
- STALKER 2: 217 854 (#4)
- Arena Breakout: Infinite: 119 076 (#13)
- Kingdom Come: Deliverance 2: 61 630 (#24)
- Dragon Age: The Veilguard: 42 524 (#55)
- State of Decay 3: 14 441 (#153)
- Concord: 4 129 (#793)
A számokat, a béta iránti érdeklődést elnézve nehéz azt gondolni, hogy a Concord nem egy halva született játék lesz. A megjelenésig már egy hónap sincs, és a hajó megfordításán az sem segít, hogy 40 dollárt kérnek érte a fejlesztők. Oké, beígérték, hogy nem lesznek Battle Passok cserében, király. De érdemes megnézni azt is, hogy vannak ingyenes ajánlatok, amelyek hasonlóak vagy jobbak a Concordnál.
Az idei felhozatalból a Marvel Rivals tűnik a legerősebbnek, és ha más nem is, legalább képes elvinni a hátán a képregényes márka. De mondhatnánk az Overwatch 2-t is, ami ezen a ponton kiforrottabb és egy már létező, elkötelezett rajongóbázissal rendelkezik. Viszont – hogy reflektáljunk a nyitómondatra is – ezek sem mozgatnak meg milliókat. A Marvel Rivals egy zárt bétával képes volt lenyomni az OW2-t, vagyis nem tűnik olyan hatalmasnak a hero shooter piac már, mint mondjuk 2016-2020 között volt. Szóval az is benne van a pakliban, hogy akiket ez a műfaj valaha is érdekelt, azok már megtalálták a számításaikat máshol, meg az is, hogy eleve kis számú közönségről beszélünk – ezért is bukdácsol a Concord.