Bajban a Bungie? 8 hónap alatt másodjára épít le a Destiny fejlesztője

Bajban a Bungie? 8 hónap alatt másodjára épít le a Destiny fejlesztője

A Bungie CEO-ja szerint „mindent” megtettek annak érdekében, hogy elkerüljék a leépítést.

Nem, nem repültél vissza 2023 októberébe, a Bungie csak ismét úgy döntött, hogy ideje átszervezni a stúdiót, és ezzel együtt megválni újabb 220 alkalmazottól végleg – számolt be róla az Insider Gaming. A tavaly őszi leépítések után még egy ilyen kört tartani igen furcsának tűnhet elsőre, de ezúttal a Sony alá dolgozó stúdió legalább vette a fáradtságot, hogy részletesebben elmagyarázza, mit és miért csináltak.

A 220 kirúgott alkalmazott a stúdió állományának 17%-át jelenti. De rajtuk kívül is lesznek még távozók, igaz, őket a Sony házon belül mozgatja majd: 155-en csatlakoznak a japán konzolgyártóhoz közvetlenül, továbbá 75-en átkerülnek egy új stúdióhoz. Vagyis összességében 450 fő nem veszi fel többé a Bungie-s mezét, ami különösen aggasztóan hangzik akkor, ha hozzátesszük, hogy két játékon is dolgozik a stúdió jelenleg párhuzamosan, így ezek a projektek a megmaradt 850 főre maradnak: a Marathon fejlesztése már évek óta folyik, míg a Destiny 3 előkészítése mostanában indulhatott, mert júniusban jelent meg a második rész utolsó DLC-je.

Pete Parsons, a Bungie CEO-ja azonban hosszas közleményében igyekszik megnyugtatni mindenkit, hogy a két várva várt projektjüket nem érinti majd negatívan az újabb leépítési hullám, sőt:

„Nehéz és fájdalmas nap a mai, különösen a távozó kollégáink számára, akik mindannyian fontos és értékes módon járultak hozzá a Bungie-hoz. A célunk, hogy a legnagyobb odafigyeléssel és tisztelettel támogassuk őket. A leépítésekben érintettek számára bőséges kilépési csomagot fogunk ajánlani, amely a végkielégítés mellett bónuszt és egészségbiztosítást is tartalmaz.”

„Az elmúlt öt évben az volt a célunk, hogy leszállítsunk három játékot tartós, globális franchise-okból. Ennek érdekében több inkubátor projektet indítottunk, mindegyik élére szenior vezető fejlesztőket tettünk a már létező csapatunkból. Végül rájöttünk, hogy ez a modell túlzottan és túl gyorsan feldarabolta a munkaerőnket. Valamint ez arra kényszerítette a stúdiónkat, hogy egy annál nagyobb struktúrát támogassunk, mint amit valójában képesek vagyunk, mivel két fő termékünk is fejlesztés alatt áll – a Destiny és a Marathon.”

„Továbbá, 2023-ban a gyors növekedésünk alatt fejjel mentünk egy széleskörű gazdasági lassulásba, egy videójáték-ipart is érintő bezuhanásba, a Destiny 2: Lightfall esetében elvétettük a minőséget, a The Final Shape-nek és a Marathonnak időt kellett adnunk, hogy a játékosok által várt és megérdemelt minőséget szállíthassuk le mindkét projekt esetében. Túl ambíciózusak voltunk, a pénzügyi kereteinket ennek következtében túlléptük, és pirosba mentünk.”

Parsons végül megjegyezte, hogy szükséges volt a leépítés, de „mindent” megtettek annak érdekében, hogy elkerüljék azt.

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár