Az eddig látott videók alapján sokan kételkednek a Dragon Age: The Veilguard minőségében, ám az első vélemény alapján nem úgy fest, mintha a BioWare nem értene a dolgához.
Tavaly a Baldur's Gate 3 magasra tette a lécet az RPG-k műfajában, idén viszont a Dragon Age: The Veilguard felveheti a kesztyűt ezzel, már ha a BioWare jó munkát végez. A franchise ismertsége miatt minden adott egy hasonló sikerhez az október végi cím esetében, egy veterán BioWare-es szerint pedig a széria legjobbja lehet majd az egykoron The Dreadwolf néven ismert folytatás. Erről azonban egészen eddig nem sikerült meggyőzni a rajongókat, az eddig kiadott játékmenet videók alatt ugyanis ízekre szedtek szinte mindent, amit csak eléjük tettek.
Ezen a már szinte tapintható disszonancián segíthet most az amerikai IGN, miután a BioWare lehetőséget adott a lapnak, hogy kipróbálja egy munkatársuk a játék egy korai változatát. Az ebből készült szép terjedelmű anyag minden pontját nem vennénk most végig, de előljáróban kihangsúlyoznánk, hogy összességében pozitív véleménnyel volt a több órás teszt végére az ezzel megbízott Alex Stedman. A szerző sok rajongóhoz hasonlóan aggódott a program minősége miatt, mielőtt kipróbálta volna, ám amikor pár órával később felállt a gép elől, úgy vélte, hogy erre a folytatásra megérte tíz évet várni.
A cikk egyik fontos megállapítása, hogy a Dragon Age: Inquisitionnel szemben a The Veilguard kötöttebb játék lesz, nem félig nyílt világú. Ennek ellenére lesz mit csinálni, pontosan úgy, mint az előző részekben, no meg persze ott a sztori is, ami mindent összeköt. A területek változatossága miatt sem kell aggódni, ahogyan a hangulatért sem, mert a helyszínektől kezdve a társakig klappol a játék. És jár a bónuszpont a BioWare-nek a szerző szerint azért, hogy egy igen jó felvezetést csináltak, így azok is tisztában lesznek a korábbi részek történéseivel és a kontextusokkal, akik már régen játszottak azokkal vagy egyáltalán nem.
A Dragon Age: The Veilguad valamilyen szinten a második rész és az Inquisition keveréke, de például a harcrendszerben több különbséget is találunk majd. Röviden, a csaták akciódúsabbak lettek, de a kombinálható támadások vagy az egyedi buildek nem mentek sehová. Stedman szerint a küldetések alatt meghozott döntéseinknek is nagyobb következményei lesznek majd, mint korábban, igaz, előfordul, hogy ezek nem azonnal csapódnak le. Azért is jár a pluszpont a BioWare-nek szerinte, hogy a missziók során nem a szokásos menj el ezért, szedj össze X cuccot jellegű, untig ismételt mechanika köszön majd vissza, hanem ennél eggyel továbbmentek, igényesebben kidolgozták a feladatokat az immerzió érdekében. A sztorinak emellett jót tesz még a szerző szerint, hogy a főgonosz karakterek gyakrabban feltűnnek, szervesebb részei az eseményeknek. Ami valljuk be, egy, az ismert világ végéről szóló játékban nem hátrány.
Stedman állításai nyilván nem érnek fel egy rendes kritikával, elvégre ez még egy korai változat tesztje volt, és csak pár órát játszhatott az új Dragon Age-dzsel. Az viszont mindenképp bíztató, hogy ennyire pozitív csalódás volt számára az, amit látott, mert ezek szerint mégsem annyira hitvány az egész, mint azt a játékmenet videók alatt sokan hangoztatják. Ha hamarabb nem is, október 31-én kiderül, hogy igaza van-e az IGN munkatársának, hiszen aznap jelenik meg a játék PlayStation 5-re, Xbox Series X|S-re és PC-re.
Borítókép: BioWare