Nem csak a fejlesztésben ütköztek kihívásokba a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl mögött álló stúdió munkatársai, hanem az orosz-ukrán háború miatt azon kívül is.
Ha minden igaz, akkor novemberben végre napvilágot lát az ezer éve fejlesztés alatt álló, többször újrakezdett S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl. A nyár végi Gamescom óta legalábbis nagyon felpörgött a játék marketingje, és így például a Zóna készítéséről is több ízben beszéltek már a fejlesztők (például ITT és ITT), de azt is megtudtuk, hogy milyen és mennyi idő lesz Csernobil felfedezése. A legnagyobb rajongók azonban a S.T.A.L.K.E.R. 2 megjelenése előtt egy anyagot vártak már nagyon, ez pedig a mai napon végre befutott.
A War Game: The Making of S.T.A.L.K.E.R. 2 című dokumentumfilmet már korábban belebegtette a GSC Game World, és most, hogy megérkezett, azt kell mondjuk, hogy erre tényleg megérte várni. A közel másfél órás film, amit egyébként magyar felirattal is megtekinthettek, nem csak azt mutatja be, hogyan készült a játék, azaz mit csináltak a fejlesztők nap mint nap az irodában, hogy milyen döntéseket hoztak meg a program minősége érdekében. Hanem erőteljesen reflektál arra a munkálatokat majdnem ellehetetlenítő fordulatra is, hogy egy ukrán játékstúdió hogyan volt képes átvészelni a 2022 februárjában kitörő, azóta is tartó orosz-ukrán háború borzalmait.
A War Game legizgalmasabb pillanatai kétségkívül azok, amikor a háborúra reflektálnak a GSC munkatársai. De persze azok is rengeteg információt kaphatnak a filmből, akiket kizárólag a játék érdekel – már ha ez a két dolog ez esetben értelmezhető külön-külön bárki szerint. Nem is szaporítanánk tovább a szót, hiszen egy másfél órás időutazás vár rátok, ami nem csak több évnyi háttérsztorit ölel fel, de lehet meg is ríkat majd:
A S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 2024. november 20-án érkezik PC-re, Xbox Series X|S-re és a Game Pass kínálatába.
Borítókép: GSC Game World