Skull and Bones: Akár 300 milliárd forintot is felemészthetett a játék fejlesztése

Skull and Bones: Akár 300 milliárd forintot is felemészthetett a játék fejlesztése

Ha azt hitted a Concord került sokba, hát óriásit tévedtél!

Nem a legjobb éve 2024 a Ubisoftnak és akkor még finoman és előkelően fogalmaztunk. Mondhatnánk úgyis is, hogy mocskos nagy bajban van a cég, aminek sorra buknak be a játékai (Skull and Bones, XDefiant, Star Wars Outlaws), a még meg sem jelent játékaik körül is folyamatos hisztik vannak (Assassin's Creed Shadows) és mára odáig jutottak, hogy akár fel is vásárolhatják őket.

Mondjuk, ha igazak azok a szivárgások, amik például a néhány óra alatt megbukott Skull and Bones fejlesztési költségeiről szólnak, akkor nem is csodálkozunk, hogy bajban vannak a franciák. Persze érdemes egy kis kételkedéssel kezelni a következőket, de ismerve a Skull and Bones fejlesztésének történetét, simán reális lehet, hogy a Ubisoft elégedett rá ennyi pénzt. De mennyit is? Kapaszkodjatok a sörötökbe... vagyis a széketek karfájába, mert egyes jelentések szerint  a Skull and Bones fejlesztési költsége valahol 650 és 850 millió dollár közé tehető. Ez forintban átszámolva körülbelül 230-300 milliárd forintot jelent. Ismétlem, 230-300 milliárd forint!

Persze a játék 10 évig készült, többször fejlesztőt és irányt váltott, ráadásul egy live service játékról beszélünk, ami adott esetben még egy ekkora óriási összeget is visszahozhat, csak hát a fejlesztés évei alatt bőven voltak intő jelek, amik bizony jó előre megjósolták a játék bukását.

A Ubisoft persze nem kommentálta a szivárgást, de az biztos, hogy ha csak a fele igaz, még akkor is kezet foghatnak a Sonyval és a szintén méregdrága és rettentő gyorsan megbukott Concord fejlesztőivel.

Kövess Minket!



Gamer szótár