Kiderült, hogy

Kiderült, hogy "fillérekből" készült az év sikerjátéka

A szokásos büdzsé töredékéből valósították meg a projektet.

A kínai Game Science stúdió augusztus 19-én adta ki első játékát, az azóta méltán hatalmas hírnévre szert tevő Black Myth: Wukongot. Ez az akció-RPG minden társát maga mögé utasította, és Steamen minden idők második egyidejű legtöbb játékosával büszkélkedhet – 2 415 714-nél volt a csúcsa. Nem véletlen tehát, hogy talán a legnagyobb év játéka díj esélyes – bár egy helyen már biztosan nem lesz az. A napokban mindenki álla ismételten leesett, mikor kiderült, hogy mégis mennyibe került a játék elkészítése.

A Game Science még 2020-ban jelentette be a játékot, és összesen 6 évig fejlesztették. A projekt elkészítése összesen 42,3 millió dollárt emésztett fel – derült ki a napokban egy friss jelentésből –, és mostanra már több mint 1 milliárd dollár bevételt hozott. Első hallásra sok pénznek tűnhet ez a közel 50 millió dollár, azonban más AAA címekhez képest fillérekről beszélünk. Gondoljunk csak arra, hogy a hatalmasat bukó Concord elkészítése 400 millió dollárba került.

A Black Myth: Wukong sikertörténete példaként szolgálhat megannyi stúdió számára, és kétségtelenül hatalmas hatással lesz a kínai fejlesztőkre, akiknek most jöhet el az aranykora. Mostanra már az is biztos, hogy a Game Science még a játék folytatása előtt egy Elden Ring stílusú DLC-vel fogja megörvendeztetni a rajongókat, így a jövőben még hosszan folytatódhat a majomkirály kalandja. 

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár