Ez volt a leginkább kért funkció.
Az utóbbi jó pár év trendjei tökéletesen megmutatták, hogy az internetfelhasználók egyre inkább a rövid formátumú, tartalmas és szórakoztató videókat részesítik előnyben a hosszasabb felvételekkel szemben. A TikTok erre tökéletesen ráérzett, majd később az Instagram, a YouTube és a Facebook is rákapcsolt ezen tartalmak előtérbe helyezésére. Az idő előrehaladtával azonban a TikTok az egyre hosszabb videók feltöltését is engedélyezte, hiszen ezek több reklámmegjelenést, és így több pénzt jelenthetnek mind a vállalat, mind a tartalomgyártók számára. Most a YouTube szánta el hasonló lépésre magát a Shorts videók kapcsán.
A felhasználók eddig maximum 60 másodpercnyi anyagot tölthettek fel, de az október 15-én érkező frissítés után ez a szám 180 másodpercre emelkedik. A platform képviselői elárulták, hogy ez volt a leggyakrabban kért funkció, mely kérésnek most készek eleget tenni.
„Október 15-től legfeljebb 3 perces rövidfilmeket tölthettek fel. Ez volt az alkotók által leginkább kért funkció, ezért izgatottan várjuk, hogy nagyobb rugalmasságot biztosíthassunk a történetek elmesélésében. Ez a változás a négyzet alakú vagy magasabb képarányú videókra vonatkozik, és nem érinti az október 15. előtt feltöltött videókat. Az elkövetkező hónapokban azon fogunk dolgozni, hogy javítsuk a hosszabb rövidfilmekre vonatkozó ajánlásokat." – áll a közleményben.
Ez a változtatás valóban jóval nagyobb szabadságot fog biztosítani a tartalomgyártók számára, és ha jól bánnak vele, akkor a bevételszerzésük is megnőhet. Az még kérdéses, hogy ez miként fog hatni a YouTube Shorts egészére és, hogy később engedélyezve lesznek-e a még hosszabb felvételek.
Ezeket olvastad már?