Többek között 60-nal osztható stabil fps-t is kínál a Larian Studios a PlayStation 5 Prót vásárló játékosainak.
Tegnap világszerte elindult a PlayStation 5 Pro értékesítése, és már a hazai boltokban is lecsaphattok a Sony legújabb konzoljára. Persze egyelőre még vita kérdése, hogy ez a beruházás kinek és mennyire éri meg, ugyanis a Sony tolla igen vastagon fogott a generációközi konzolfrissítés árcédulájának kiírása közben. A fejlesztőstúdiók viszont tényleg igyekeznek eladni ezt a konzolt a játékosoknak az ünnepek előtt ennek ellenére is, ennek részeként pedig sorra hozzák ki a PS5 Pro Enhanced frissítéseket a korábbi címeikhez.
Az Insomniac Games munkáját a Marvel's Spider-Man 2 kapcsán már láthattuk néhány nappal korábban, jelenleg talán ez az a minőség, amit ki lehet hozni a régebbi játékokból a masinán. De ezen felül még további 54 cím frissült a PlayStation 5 Pro megjelenésének napján, szóval lehet válogatni más műfajok közül is, ha még nem jött el a második számozott Pókember játék újrajátszásának ideje. Például a listán ott virít a tavalyi év legjobbja is, a végtelen díjat bezsebelő Baldur's Gate 3, amiről a fejlesztők végre elárulták, hogy miként nyúltak hozzá az új konzol megjelenésére készülve.
A Larian Studios egy rövid blogposztban értesítette a PS5 Prón gondolkodó játékosait, hogy három nagy teljesítménybeli javítást is eszközöltek, továbbá egy jelentősebb kellemetlenséget okozó problémát is megoldottak, amelyek a Sony konzoljain jelentkeztek. Utóbbiról elég annyit tudni most, hogy a játék egy ideje már nem engedte a modok letöltését vagy az azokra történő feliratkozást, amikor egy játékos valaki más multis lobbijába lépett, hiába voltak engedélyezve a modok abban a játékmenetben is. A fejlesztők azt állítják, hogy emiatt mostantól nem kell aggódni a PS5-ön, ami remek hír. De ez a fejlemény bizony eltörpül a PS5 Próval érkező újdonságok mellett:
- A Sony új konzolján a Quality (Minőség) módot választva immáron natív 4K (2160p) 30 fps-t kapunk,
- a Performance (Teljesítmény) módban 1440p-ről fog 2160p 60 fps-re skálázódni a felbontás a PSSR-nek köszönhetően,
- osztott képernyőnél pedig attól függően, hogy a képminőségre vagy a teljesítményre voksolunk, stabil 30 vagy 60 fps is elérhető már.
Borítókép: Larian Studios