Nagy levegő! 15 perces mélymerülésre visznek az Indiana Jones and the Great Circle fejlesztői

Nagy levegő! 15 perces mélymerülésre visznek az Indiana Jones and the Great Circle fejlesztői

A felfedezéstől a kirakósokon át a harcig mindent megmutattak az Indiana Jones and the Great Circle fejlesztői a legújabb videójukban.

Nemrég kiderült, hogy az Indiana Jones and the Great Circle nem csak holmi videójáték lesz, hanem az átvezetők hossza miatt lényegében egy új film is a legendás kalandor életének egyik fejezetéből. Persze ettől a fókusz még mindig azon lesz, amit a játékos megtehet a MachineGames programjában, és most, hogy már egy hónap sincs hátra a megjelenésig, épp itt volt az ideje, hogy a fejlesztők megmutassák mindezt.

Aki esetleg nem követte az eseményeket az elmúlt hetekben, lehet lemaradt róla, hogy néhány szerencsés újságírónak már volt lehetősége futni egy próbakört zárt ajtók mögött az Indiana Jones and the Great Circle-vel. Többek között ebből tudhattuk meg azt is, hogy nem kell megölni majd a kutyákat, hát még felrobbantani úgy, mint a szintén a MachineGames által lefejlesztett Wolfenstein játékokban. De most még ennél is több részletre fény derült egy új játékmenetes mélymerülésnek hála. Ezt alább megtekinthetitek, de a fontosabb részleteket írásban is összefoglaljuk azoknak, akiknek most nincs közel 15 perce erre.

Az nem újdonság, hogy az Indiana Jones játék belső nézetes lesz. Ez lehet a műfaj miatt néhányakat elijeszt, hiszen sok vetélytárs (például a Tomb Raider vagy az Uncharted) TPS-ként kicsit nyitottabb élményt nyújt, vagy legalábbis azt az érzést kelti, hogy nyitott. Azonban fontos leszögezni, hogy a fejlesztők a videóban láthatóak alapján igen ügyesen kihasználták az FPS-ek fejlesztése során szerzett tapasztalatukat, mert helyenként a belső perspektíva csak rátesz egy lapáttal arra a klausztrofóbiára, amit a több ezer éve háborítatlan alagutakban, épületekben érezne Indiana Jones is.

Egy gyors akciójelenet után a mélymerülés részeként megismerhetjük Indiana Jones ellenfelét, Emmerich Vossot, valamint Indy néhány szövetségesét is. Szerencsére a fejlesztők ezúttal nem időznek el túl sokat rajtuk, mert egyrészt így nem lőttek le semmi fontosat a sztoriból, másrészt a gameplay miatt jöttünk. A videó tényleg gyorsan átnyargal arra, hogy hogyan működik a felfedezés, a különböző kirakósok és a harc, innentől pedig rengeteg az újdonság vagy olyan játékelem, amit eddig nem láthattunk rendesen.

Az egyértelmű, hogy a fejlesztők inkább a lopakodást szeretnék előtérbe helyezni. De ez nem csak akkor igaz, ha járőröző ellenfeleket kell kiiktatni haladás közben, mert néha értékes tárgyakat is így, álruhában szerezhetünk meg. Persze Indynek akkor sem kell fejvesztve menekülnie, ha közvetlen konfrontációba keveredik. Egyrészt, vele lesznek az öklei, a pisztolya és az ostora. Utóbbi egyébként szinte minden helyzetben hasznos lesz majd a közlekedéstől a puzzle-kig, sőt, akár az ellenfelek kezéből a pisztolyt is kiütheti vele, ha úgy érzi, nem elég tisztességes a felállás. Másrészt, számtalan tereptárgyat is lehet majd harcra vagy eldobva figyelemelterelésként használni, ezzel szavatolva, hogy ne legyen túl repetitív a küzdelem.

De tegyük fel, hogy Indy alulmarad a nácikkal vagy az olasz fasisztákkal szemben, mi történik ilyenkor? Nos, a MachineGames kitalált egy érdekes megoldást erre is. A játékban ugyanis lesznek képességek, ezek egyike a „Lucky Hat” (magyarul a „Szerencsés Kalap”): amikor Indy a földre kerül, akkor lehetőséget kap, hogy odakússzon a kalapjához és újra felvegye azt, ezzel még egy életet szerezve magának, hogy folytassa a harcot, amiben kiütötték. Emellett egy másik képességet is megmutattak a fejlesztők, a „Bear Handstől” Indy sokkal keményebb lesz, így a fegyvertelen ellenfeleket azonnal képes a földre küldeni.

Bár a Great Circle egy, a Wolfensteinekhez nagyon hasonlóan felépített játék, lesznek azért nyitottabb terek, ahol a saját ütemünkben fedezhetünk fel, sőt, helyenként még járműveket is használhatunk. Amikor ilyen részére tévedünk majd a játéknak, akkor érdemes lesz nyitott szemmel járni, ugyanis nem csak gyűjthető tárgyakat, hanem mellékküldetéseket is találhatunk. Persze egyáltalán nem lesz veszélytelen a játék ilyenkor sem. A videóban például egy olyan szituációt mutattak meg a fejlesztők, amikor a kincs megszerzése után a plafon elindul lefelé, így rövid időn belül menekülőutat kell keresni vagy kezdhetjük előlről a kalandot.

A mélymerülés legvégén azt láthattuk, hogy a játék során meglátogatott településeken milyen tevékenységekre kell számítani. Így kiderült például, hogy Egyiptomban az utcai árusoktól vásárolhatunk, vagy hogy underground harcosok klubjába botolhatunk – bár erről senkinek egy szót se. Az pedig már csak grátisz, hogy a filmek humorát is nagyon jól megidézte a MachineGames, a videót ugyanis olyan képsorokkal zárják, amelyekben visszaköszön Indy félelme a kígyóktól meg az is, ahogyan az indokolatlan csontvázakra reagál.

Az Indiana Jones and the Great Circle 2024. december 9-én jelenik meg PC-re és Xbox Series X|S-re, de 2025 tavaszán a PlayStation 5-re is ellátogat majd. A játék már az első napon benne lesz a Game Pass kínálatában is.

Borítókép: MachineGames

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár