Mit adtak nekünk a rómaiak? Így változott a CS2 az első év alatt

Mit adtak nekünk a rómaiak? Így változott a CS2 az első év alatt

A játékbeli tartalmaktól kezdve a versenypályákon át a csalásvédelemig átvesszük, hogy mit szerettünk volna látni idén a CS2-ben, és hogy mi valósult meg ebből végül.

Az idei évet azzal kezdtük, hogy írtunk egy cikket arról a 3 dologról, amit elengedhetetlennek tartottunk 2024-re nézve annak érdekében, hogy a CS2 felnőjön a CS:GO szintjére. Akkor alig három hónapja jelent meg a játék, ezért még rengeteg megszokott dolog hiányzott belőle és a játékmenet során gyakran súlyos hibák fordultak elő. Amiatt nem aggódtunk, hogy a Valve orvosolni fogja ezeket a hiányosságokat. De visszaolvasva az akkori gondolatokat, a versenypályák válogatását is szapultuk (főleg Vertigót, de erről majd később), valamint a VAC-ot, amiért a fejlesztők nem tudták időben lefejleszteni az új verzióját ennek, így a csalók szabadon garázdálkodhattak. Most viszont itt az ideje, hogy sorra vegyük ezeket a kritikákat újra, és kiértékeljük a változásokat.

Játékbeli tartalmak

A Valve a játék kiadásakor egy interjúban megígérte, hogy amint sikerült a játékot rendbetenni, jönni fognak a tartalmak. Nem hazudtak, idén tényleg jelentős tartalmi frissítések jöttek a játékhoz. Februárban visszatért az Arms Race két klasszikus pálya felújított változatával, Baggage-dzsel és Shootscal egyetemben. Májusban elindult a skinek bérlésére szolgáló rendszer, amit mostanra az összes ládára kiterjesztett a Valve. Júniusban megérkeztek az első közösségi pályák, Thera, Mills, Memento, Assembly és Pool Day. Októberben megjelent a Fegyvertár és vele együtt a hét éven át pletykált fegyvertalizmánok. Novemberben pedig ismét a pályáké volt a főszerep, Basalt, Edin, Palais és Whistle mellett megérkezett a régóta várt Train rework is a játékba. És akkor abba még bele sem mentünk, hogy milyen és mennyi láda, skin látott napvilágot az év közben. Összességében tehát jó éve volt tartalmak terén a CS2-nek, legfeljebb a maroknyi Danger Zone fanatikus panaszkodhat az év végéhez érve.

Versenypályák

Train visszatérését már említettük az imént, de mielőtt erre rátérnénk, lépjünk egyet hátrébb! Tavaly az volt a verdiktünk, hogy Nuke-on kívül igazából bármit szívesen látnánk távozni. Persze ha egyet választanunk kell, akkor Vertigóra szavaznánk hezitálás nélkül. Sőt, még egy aprócska jóslatunk is volt, hogy ha a Valve végre megszabadulna ettől a pályától, akkor összetesszük a két kezünket, hogy Train jöjjön a helyére. Nos, nagyon úgy fest, hogy ez be fog jönni, de még ne igyunk a medve bőrére, mert a Valve-ból kitelik, hogy megint bennhagyják azt az átkozott Vertigót.

Mindenesetre, egy tényleges változás valóban volt idén a versenypályák terén, ezt értékelhetjük most. A PGL Major Koppenhágát követően a felújított Overpass kikerült, a helyére jött Dust2. Megértjük, hogy sokan, legyen szó profi vagy amatőr szintről, nem kedvelték Overpasst a mérete miatt. Dust2 viszont semmivel sem tűnt jobb opciónak, mert ennek meg az volt a veszélye, hogy mindenki tudja már 20 éve, hogy mit csináljon rajta, ezért unalmas lesz. Nagyobbat aligha tévedhettünk volna! A CS2-ben ismét szórakoztató lett Dust2, főleg mióta a CT-k egyedül is képesek a spawn mellől felugrálni rövidre.

DE! Ettől még nem lesz jó döntés a pálya beemelése a versenypályák közé. Ezen a ponton már túl sok az MM-es, solo queue-s pálya a kínálatban, kevés a taktikailag is kihívást jelentő, ami minden szinten érezteti magát. Ez persze valamennyire összhangban van azzal, hogy milyen a CS2 játékmenete a CS:GO-hoz képest. Ennek ellenére mi nem tartjuk jó iránynak az ilyen pályák behozatalát a Valve-tól, amikor már eleve ott volt egy Vertigo, egy Ancient, egy Anubis és egy Mirage is. Remélhetőleg hamarosan helyreáll az egyensúly Train beemelésével, és akkor kitörölhetjük Vertigót az emlékeink közül, örökre.

Csalásvédelem

A Counter-Strike 2-vel együtt állítólag egy új VAC-ot is kaptunk volna. A VAC Live nevű rendszer egy új, minden eddiginél erősebb verziója lett volna a Valve jól ismert megoldásának. Az AI-technológián alapuló csalásvédelem eredetileg tavaly szeptemberben, vagyis a teljes kiadással együtt futott volna be. Ám a fejlesztők mélyen hallgattak erről akkor, és sajnos azóta is. Idén is legfeljebb annyival kerültünk közelebb ehhez, hogy néhány játékos azt állította a Redditen, hogy a VAC Live állította le egy meccsét, amikor pofátlanul lecsalták őt. De az anekdotákon túl sajnos úgy tűnik, hogy a Valve nem képes lépést tartani a csalókkal. Ezért idén igazából csupán annyi fény volt az alagút végén, hogy tavasszal visszatért az Overwatch rendszer. Hurrá?

Viszont nem szeretnénk emiatt túl sokat fanyalogni most, mert összességében nagyon jó első éve volt a CS2-nek. A játék maga jelenleg igen jó állapotban van, ráadásul tartalomból sem volt hiány. Ha jövőre még megoldják a fejlesztők azt a néhány dolgot, amit most kritizáltunk, akkor már utolérheti a CS2 a CS:GO-t, sőt, akár túl is szárnyalhatja azt. Kíváncsian várjuk, hogy mit lép a Valve.

Ti mit gondoltok a CS2 2024-es évéről?

Borítókép: Valve

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések