Állítólag a háttérben már folynak az egyeztetések, amelyek megalapozhatnak egy Robloxhoz vagy Fortnite-hoz hasonló üzleti modellt a GTA 6 felhasználói tartalmai esetében.
Az elmúlt napokban rengeteg híresztelés jelent meg arról, hogy vajon mikor jelenhet meg a Grand Theft Auto VI. Egyrészt, a Borderlands 4 dátumából kiindulva tovább szűkült, hogy a 2025 ősze mit is jelenthet a GTA 6 esetében. Majd erre rácsatlakozva született egy sor érvelés, amivel már egy konkrét napra sikerült szűkíteni a megjelenési dátumot. Másrészt, a Corsair a negyedéves pénzügyi beszámolójában véletlenül kikotyogta, hogy meddig kell várni a PC-s verzióra. Persze a remek hírt a Rockstar Games nem erősítette meg, és valószínűleg nem is fogja, de ha igazat beszélnek a Corsairnél, akkor legalább nem kell éveket várni az asztali gépen GTA-zóknak sem a játékra.
Azonban nem csak a megjelenési dátum okoz most izgalmakat a GTA 6 környékén, hiszen a Digiday riportja szerint, amiben három érintett bennfentesre is hivatkozik a lap, nemrég megbeszéléseket tartott a Rockstar Games a legnagyobb Roblox és Fortnite közösségi tartalomgyártókkal. Ezek elsősorban arról szóltak, hogy a GTA 6-ban milyen egyedi játékélményeket alkothat majd a közösség. A források szerint „viszonylag nyílt végűek” maradtak ezek az egyeztetések, tehát még semmi sem dőlt el. De állítólag az lenne a cél, hogy ezeket a már bizonyított, sikeres tartalomgyártókat átcsábítsa a Rockstar a saját platformjára.
A lap szerint egyelőre nem egyértelmű, hogy milyen előnnyel járna mindez az alkotóknak már azon túl, hogy a GTA 6 potenciálisan a legnépszerűbb játékok egyike lesz a következő években. Mármint felmerült, hogy a Robloxban vagy a Fortnite-ban készített szellemi tulajdonaikkal, és akár az ott feltüntetett szponzoraikkal együtt jelenhetnének meg a GTA 6-ban is. De amíg az említett két játékról tudjuk, hogy valamilyen módon pénzt is képesek generálni az alkotóknak, addig a GTA széria híres arról, hogy valódi márkák helyett inkább paródiákat használnak, mint a Sprunk (Sprite) vagy a Krapea (Ikea). Tehát ahhoz, hogy a Rockstar Games vonzó legyen a tartalomgyártók számára, ezt a több évtizedes gyakorlatot is át kell hidalniuk majd.
A Digiday még néhány iparági szakértőt is megszólaltatott a témában, akik felidézték, hogy milyen jelenleg a GTA 5 körüli közösségi ökoszisztéma, hogyan képesek az alkotásra vágyók a FiveM-en keresztül tartalmakat készíteni. Ezt az eszközt 2023-ban a Cfx.re csapatával együtt felvásárolta a Rockstar Games, tehát a tudás már házon belül van. Viszont a monetizációs modell kapcsán még sok a kérdés. Például a FiveM esetében a 25-100 dolláros havi előfizetések sem ritkák a prémium szolgáltatásokért, ám ez nem biztos, hogy tartható lesz akkor, ha minél több GTA 6 játékost szeretnének hosszútávon bevonni.
A fizetős tartalmak széleskörű megjelenése már csak azért is valószínű a GTA 6 esetében, mert állítólag 2 milliárd dollárnál is többe kerülhetett a játék fejlesztése, ezt pedig valahonnan vissza kell termelni. A GTA 5 körül már meglévő közösség alighanem értékelné, ha a jövőben pénzé tehetné a modjait, tehát őket könnyű lesz megnyerni, amikor vélhetően saját játékokat készíthetnek majd a GTA 6-ban. De hogy a Rockstar megoldása végül versenyképes lesz-e a Robloxhoz és a Fortnite-hoz képest is, meglátjuk.
Borítókép: Rockstar Games