A Marvel Rivals hónapok óta a legnagyobb multis játékok egyike, erre teljesen váratlanul kirúgtak egy teljes fejlesztőcsapatot alóla.
Kétség sem férhet hozzá, hogy a Marvel Rivals 2024 egyik legnagyobb meglepetése. Teljesen váratlanul mutatkozott be a kínai NetEase Games játéka egy évvel ezelőtt, amit hirtelen nem is tudtunk akkor jobb kifejezéssel jellemezni, minthogy az „Overwatchnál is overwatchabb” lesz. Nem sok fantáziát láttunk abban, hogy valaki ilyen típusú multis lövöldét fejlesszen az Overwatch bukdácsolása után, és látva, hogy a mozikban is mennyire lefelé ível a Marvel az utóbbi időkben, nem gondoltuk volna, hogy ez a projekt bármekkora siker lehet. Tévedtünk. A decemberi megjelenésig a különböző zárt és nyílt tesztek milliókat győztek meg a Marvel Rivalsről, azóta pedig napi szinten százezrek csatlakoznak be egy időben, hogy együtt harcoljanak a képregénytörténelem ikonikus karaktereivel.
A Bosszúállónak álló játékosok tehát folyamatosan megakadályozzák a Marvel Rivalsben, hogy árthassanak a Föld lakóinak az ellenlábasaik, senkinek sincs oka a panaszra. Egy dolgot viszont még az ikonikus hősök sem láttak jönni, nevezetesen, hogy a NetEase a játék sikere ellenére leépítéseket eszközöl majd a fejlesztőcsapatban. A játék egyik kulcsfigurája, Thaddeus Sasser is elismerte, hogy igazak a hírek, és mint kiderült, őt magát is érintik a kirúgások. Mint a LinkedIn-es összefoglalásában is olvashattuk, teljesen váratlan volt a kínaiak lépése:
„Ez egy annyira furcsa iparág. Az én csodálatos, tehetséges csapatom segített leszállítani egy hihetetlenül sikeres új franchise-t, a Marvel Rivalst a NetEase Gamesnek... és most kirúgtak minket!”
A NetEase ezt követően egy közleményben tudatta – ezt Stephen Totilo szúrt ki –, hogy az addigra elterjedő pletykákkal ellentétben a leépítések csakis Sasser seattle-i csapatát érintették. Túl sok konkrétumot azonban nem mondtak el arról, hogy mindez hogyan befolyásolja majd a jövőbeli munkálatokat. Így be kell érjük azzal az ígérettel, hogy a kantoni stúdiójuk továbbra is elkötelezett a Marvel Rivals mellett, és csak remélni tudjuk, hogy minden megy tovább a rendes kerékvágásban.
Nem a NetEase volt egyébként az első idén, ami leépítéseket eszközölt: a Microsoftnál, a Rocksteadynél és a BioWare-nél is többeket elküldtek arra hivatkozva, hogy optimalizálni akarják a munkafolyamatokat. Tegyük hozzá, 2025-ben még egészen finoman kezelték a cégek a helyzetet, hiszen tavaly több mint 13 ezer videójáték-ipari dolgozótól váltak meg összesen.
Borítókép: NetEase Games