Carrie Patel, az Avowed rendezője mesélt arról, hogy mennyire körülményes volt a játék fejlesztése.
Az Avoweddal elégedett volt a szakma, látszólag a Microsoft is, és talán a játékosok is. De mit szólnátok, ha azt mondanánk, hogy az Obsidian Entertainment legújabb RPG-je majdnem egy többjátékos móddal megáldott Skyrim lett, valami olyasmi, mint a The Elder Scrolls Online? Nos ez már nem csak egy őrült gondolat, amióta Carrie Patel, az Avowed rendezője Jason Schreierrel beszélgetett a Bloomberg hasábjai szerint pontosan erről.
A cikk tanúsága szerint konkrétan az volt a terv az Avoweddal eredetileg, hogy egy MMO legyen. A multiplayer Skyrim kifejezést pedig nem mi költöttük hozzá, hanem maga Patel használta ezt a koncepció kifejtésekor. Ezt az irányt végül 2021-ben engedte el a stúdió, amikor a 2020-as microsoftos felvásárlásukat követően lényegében rebootolták az Avowed projektet, hogy olyan legyen, amilyen most a megjelenéskor lett.
„Általában egy kis csapattal tennél olyat csak, hogy hátrébb lépsz és újraértékeled a kreatív irányt, hogy új áttekintést és átírt produkciós terveket raksz össze hozzá. Ezen a ponton a csapatunk már nem volt kicsi. Sok leckét már a játék készítése közben tanultunk meg, miközben ideális esetben ezeket még az előgyártásnál átvettük volna” – mesélte Patel a nehézségeikről.
Patel elmondása szerint egy 80 fős csapat állt készen a munkára, amikor újrakezdték az Avowedot. Ezeket az embereket pedig hirtelen hetekre, hónapokra le kellett kötni, hogy legyen munkájuk, miközben a kreatív vezetők kitalálták az új irányt. Patel elmondása szerint „ez olyan volt, mintha akkor építenéd a síneket, amikor már elindult rajtuk a vonat.” A végeredmény azonban magáért beszél, az Avowed kifejezetten szórakoztatónak tűnik még annak ellenére is, hogy se nem többjátékos, se nem Skyrim.
Ti megnéznétek egy MMO Avowedot? Vagy jól döntött az Obsidian a reboottal?
Borítókép: Obsidian Entertainment