Az EA megfejtette miért bukott meg a Dragon Age: The Veilguard

Az EA megfejtette miért bukott meg a Dragon Age: The Veilguard

Andrew Wilson vezérigazgató megjegyzései miatt a rajongók aggódnak a Mass Effect 5 miatt

Az előzeteseket követően aligha lepett meg bárkit is, hogy alulteljesített a Dragon Age: The Veilguard, de úgy tűnik mára már az Electronic Arts fejesei is rájöttek miért történhetett meg mindez. Nem semmi teljesítmény, miközben egy teljesen másik irányba vitték el a neves franchise-t, most pedig csodálkoznak, hogy mindössze 1,5 millió játékost tudtak vele megszólítani – közülük is sokan elég hamar kiábrándultak a szivárványszínű kalandból. Az EA nagyjából ennek a duplájára gondolt, mikor piacra dobta a körülbelül egy évtizedig fejlesztési pokolban senyvedő játékot.

A cég vezérigazgatója, Andrew Wilson egy közelmúltbéli szeminárium során osztotta meg gondolatait, és alapvetően megvan győződve róla, hogy azért nem kelt el a kívánt példányszámban az új Dragon Age, mert nem élő szolgáltatásként adták el. Bármi mást szívesen hallottak volna a BioWare rajongói, de ezt nem igazán, miközben a Mass Effect 5 fejlesztése is a küszöbön áll – hisz még a végén ebből a címből készítenek majd live-service címet. Ez a megnyilvánulás viszont inkább arról árulkodott, hogy abszolút hiányzik a cégnél az önvizsgálat, és a hosszú, valamint nehéz fejlesztés során teljesen elszakadtak az eredeti koncepciótól Dragon Age: The Veilguard esetében.

„Ahhoz, hogy túlléphessünk az alapvető közösségen, a játékoknak közvetlenül kapcsolódniuk kell a játékosok változó igényeihez, akik egyre inkább keresik az open world jellemzőit és a mélyebb elköteleződést a jó minőségű narratívák mellett ebben a közkedvelt kategóriában. A Dragon Age-nek jó minőségű volt a megjelenése, és alapvetően jó értékeléseket kapott, azonban nem fogott meg elég széles közönséget ezen az erős versenypiacon.”

Összefoglalva, úgy gondolja, hogy a Dragon Age jobban teljesített volna, ha egy élő szolgáltatású játékról van szó, nem pedig egy történetorientált egyjátékos RPG-ről. A többszöri irányváltás eléggé megnehezítette a The Veilguard 10 éves fejlesztési ciklusát. Az egyik iterációja egy online többjátékos koncepció volt, megismételhető szintekkel és minden olyan élő szolgáltatással, amit senki sem szeretett volna látni egy BioWare alkotásban, végül a stúdió letett erről az ötletről az Anthem kudarca után. Az aggodalmat pedig az szüli, hogy ez a felfogás még akár hatással lehet a Mass Effect 5-re is. A BioWare ezzel kapott még egy esélyt, de óriási nyomás lesz rajtuk, mivel a mérsékelt siker már nem elég, az eredeti sci-fi trilógiához képest elég nagyot kell majd szólnia. Ha pedig Wilsonék beleszólnak majd a dolgokba, nem biztos, hogy jól sül el a klasszikus 5. része.

Borítókép forrása: Steam

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár