A Take-Two vezérigazgatója egy könyvben mesélte el az AI alkalmazása kapcsán, hogy ami a filmiparban működhet, az a videójáték-iparban miért tűnik rossz ötletnek.
A Rockstar Games nem áraszt el bennünket GTA 6 infókkal, de legalább néhány havonta Strauss Zelnick, a kiadót birtokló Take-Two Interactive elnöke megszólal az ügyben és mond mindenféle bölcseletet a játékról. Egyik kedvencünk a mai napig „a hiány bizonyítéka nem a bizonyíték hiánya” kaliberű monológja tavaly májusból. De azért a mostani szövege a Grand Theft Auto következő epizódjának várva várt második előzeteséről sem volt piskóta. Sőt, valószínűleg többen elmentek emiatt amellett, hogy a mesterséges intelligencia videójáték-fejlesztésbeli alkalmazásáról is volt pár érdekes gondolata a CEO-nak nemrég.
Az AI és a GTA szavakról akarva-akaratlanul is eszünkbe jut a Grand Taking Ages nevű kamu játék, ami a PlayStation Store után a Steamen is tiszteletét tette már. De rengeteg a hasonszőrű alkotás, gondolhatunk például a Yasuke Simulatorra is, ami az Assassin's Creed Shadows vitorlájából igyekszik kifogni a szelet – ez legalább vicces is a maga módján. Az AI tehát itt van már a videójáték-iparban, a kérdés csupán az, hogy ki és mire kívánja használni. A lehúzáson túl vannak értelmesebb formái is ennek, meg egészen disztópikusak is, tehát egyáltalán nem egy lejátszott meccsről beszélhetünk.
Zelnick azonban úgy látja, hogy az a biznisz, amiben például a Rockstar Games is utazik, ott egyszerűen nem jó eszköz a mesterséges intelligencia. A Take-Two vezére Carolyn Dailey könyvében, a The Creative Entrepreneurben szólalt meg a témában annak kapcsán, hogy miképp lehet valaki sikeres a videójáték-iparban – ezt a GamesRadar+ szemlézte. Legfontosabb gondolatait alább olvashatjátok:
„Legyél a legkreatívabb. Úgy értem, hogy fogadd fel a legjobb alkotókat és várd el tőlük, hogy a szenvedélyeiket kövessék. Bíztasd őket, hogy mindig próbáljanak ki valami újat, hogy maradjanak távol mások másolásától. Hollywoodban gyakori, hogy azzal próbálják eladni a termékeket, hogy ez a Pókember, a Batman és a Vissza a jövőbe kombinációja... Mi nem ezt csináljuk itt, mi olyan dolgot akarunk, amilyet még senki sem látott. Ezért nem aggódom amiatt, hogy az AI majd sikereket alkot, mert már létező adatokra épül. Ez visszafelé tekint. Az igazán sikeres [játékok] előretekintenek, ezért a semmiből kell őket tető alá hozni. A legkreatívabbnak lenni nem csak azt jelenti, hogy a határokon kívül gondolkodsz, hanem azt, hogy nincsen határ.”
Ti mit gondoltok Zelnick véleményéről? Tényleg nincs helye az AI-nak a videójáték-ipar csúcsán?
Borítókép: Rockstar Games