Vannak még nagy ötletek a Kingdom Come: Deliverance 2 rendezőjének tarsolyában, csak attól fél, hogy az AI nélkül nem lesz rájuk ideje.
Sokat halljuk, hogy az AI elveszi a munkát a videójáték-iparban (is). A Netflix például leépített, majd teljesen bezárt egy stúdiót csak azért, mert inkább a mesterséges intelligenciában látták a reményt. Mindeközben Elon Musk és a Google is azon vannak, hogy pár egyszerű utasítással működő, videójátékokat generáló AI alkalmazásokat fejlesszenek. Vagyis bőven van miért aggódni, ha ezen a területen dolgozik valaki. Ezek a fejlemények azonban nem jelentik azt, hogy csakis ebbe az irányba érdemes vagy szabad mozdulnia az iparágnak.
Egy The Game Businessnek adott interjúban Daniel Vávra videójáték-rendező a Kingdom Come: Deliverance 2 fejlesztése kapcsán beszélt arról, hogy az utolsó 12 hónap neki személyesen mennyire nehéz volt, mert „komoly egészségügyi problémái” voltak a stressz miatt. Ez ahhoz vezetett, hogy „le kellett lassulnia”, amitől csak még frusztráltabbá vált a modern videójáték-fejlesztés hossza miatt. És itt villant be nála az AI, ami felgyorsíthatja a munkát anélkül, hogy azzal az állását veszélyeztetné:
„Nagyon zavar, hogy mennyi időbe telik játékokat készíteni, mert több ötletem van, mint időm. Van pár projekt, amit szeretnék megcsinálni. Szeretném ezeket rendesen előkészíteni, hogy ne legyenek kaotikusak. Remélem, hogy az AI forradalom segít ebben, hogy nem leváltani fog minket az AI, hanem kiegészíteni. Így sok minden könnyebb és gyorsabb lehetne. Nagyszerű lenne, ha ez bekövetkezne. Van pár nagy ötletem, amit szeretnék megcsinálni, csak sok időt és felkészülést igényelnek. Olyan projektek, amelyekben annyira nagy a potenciál, mint a Kingdom Come: Deliverance-ben.”
Ti mit gondoltok, járható út Vávra felvetése?
Borítókép: Warhorse Studios