Na mibe halt bele a Concord a Sony szerint? Nem, nem abba, amire gondolsz

Na mibe halt bele a Concord a Sony szerint? Nem, nem abba, amire gondolsz

A Sony megtanulta a leckét a Concord után, állítja a CEO. Mérget erre még nem vennénk azért, ha nem baj.

Kicsivel több mint egy évvel ezelőtt leplezte le a Sony egy State of Play során a Concordot, a Firewalks Studios live service hero shooterét. Túl sokáig mondjuk senki sem örülhetett ennek (már ha volt, aki bármelyik ponton így tett volna), hiszen az augusztus 23-i kiadást követőeőn mindössze 11 napig létezett ez a játék, utána a kiadó úgy döntött, hogy leállítja a szervereket és visszatéríti a program árát mindenkinek. Ennek legfőbb oka az volt, hogy a Concord úgy elhasalt a pénztáraknál, hogy az a 25 ezer ember sem tudta volna felvakarni a padlóról, aki pénzt adott érte. De hogy miért voltak ennyire gyengék az eladások? Nos, a Sonynak és a világnak igen eltérő emlékei vannak erről.

A játékosok, a kritikusok azt kifogásolták a Concordban, hogy nincsen benne újdonság, lényegében csak a már piacon lévő konkurensek átlagát vagy annyit sem sikerült eléjük tárni. Ez pedig ebben a formában minden volt, csak szórakoztató nem. Aztán ott volt az a probléma, hogy egyre több ilyen lövöldözős játék ingyenes. Kezdve a klasszikus Counter-Strike 2-től egészen a hero shooterek alfájának és omegájának tekintett Overwatch 2-ig, ezekre maximum akkor költ az ember, ha bejön neki egy skin. Szemben a Concord 40 euróba fájt a rajtnál. De ha még valaki esetleg gondolkodott is a megvásárlásán, a média valószínűleg gyorsan lebeszélte róla őt, amikor olyan hírek jelentek meg a fejlesztésről, hogy ez a program 140 milliárd forintba került. Egyszerűen a Concord nem igazolta sem a fejlesztési költséget, sem az ennek kompenzálására elkért árat, ami keserű szájízt hagyott a játékosokban.

No de, mit gondol akkor a Sony erről a történetről? Már a Concord kukázásakor is arról beszélt Hermen Hulst, a PlayStation Studios CEO-ja, hogy túl sok és erős versenyző van a videójátékos piac ezen szegmensében. Most pedig egy befektetőknek tartott kérdezz-felelek alatt ismét ezt hozta fel Hulst – írja a GameRant. „Hatalmas munka” volt a játékban a CEO szerint, de végül megbukott, mert „hiperkompetitív a piaci szegmens, ahová belépett.” Hát, ezt azért valószínűleg hamarabb is lehetett látni, csak addigra már annyi pénzt öltek bele a Firewalk Studios projektjébe, hogy szégyen lett volna nem kiadni. Hulst hozzátette még, hogy „nem fogják elkövetni még egyszer ugyanazt a hibát” a Sonynál, de a Marathont látva efelől lehetnek kétségeink. Igaz, ezt pont a héten halasztotta el a Bungie a visszajelzések miatt, tehát még van remény. Viszont a hiperkompetitív piacot emlegetni akár a Concord, akár majd a Marathon kapcsán úgy, hogy a versenytársakkal szemben ezek nem ingyenes játékok, nos, nem éppen azt mutatja, hogy tanultak az esetből.

Borítókép: Firewalk Studios

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések