A CD Projekt RED nem csak egy új Witcher-játékot készít, hanem az alapjául szolgáló játékmotort is rendesen ráncba szedik majd, mert van vele egy céljuk.
Amióta az Unreal Engine 5 berobbant a köztudatba, mindenki elájult a látványtól… és persze szentségelt a teljesítmény miatt. Hiába a next-gen grafika, ha előfordulnak kisebb-nagyobb problémák még a legerősebb masinákon is, úgy, mint a droppok vagy a fagyások. Emiatt került képbe a CDPR, akik úgy tűnik, komolyan gondolják, hogy ezt megoldják, és nemcsak a The Witcher 4 kedvéért.
Technológia, ami nemcsak nekik jó
A Witcher 4 techdemóját a State of Unreal show keretében mutatták be, és a legnagyobb meglepetés az volt, hogy egy sima PS5-ön, 60 FPS-sel, teljesen simán futott – legalábbis ezt mondták akkor a fejlesztők. Ez azért nagy szó, mert az eddigi UE5-ös játékok ezt nem nagyon tudták hozni ezt a szintet. A CDPR egyik technikai vezetője, Jan Hermanowicz, konkrétan azt mondta:
„Ez a demó nem csak nekünk szól, az egész ipar profitál majd abból, amit itt fejlesztünk.”
Ez azt jelenti, hogy a CDPR olyan technológiai megoldásokkal rukkol majd elő, amiket más stúdiók is használhatnak az Unreal Engine 5-ön belül.
UE5 új szintre emelve
Ez az első alkalom, hogy a stúdió elhagyja a saját REDengine rendszerét, és UE5-re vált. Viszont nem csak úgy „felhasználják”, hanem aktívan finomítgatják, optimalizálják, és a technikai lyukakat is befoltozzák. És ha minden igaz, nemcsak a Witcher 4, hanem a Cyberpunk 2 is profitál majd ezekből a fejlesztésekből – sőt, bármelyik játék, ami Unreal Engine 5-öt használ.
Talán éppen azért érzik ennek a súlyát, mert túlélték a Cyberpunk 2077 rajtját, azt követően pedig nem akarnak hibázni.