Olyan élethű a Death Stranding 2, hogy egy rossz gomb és lehet letörlöd a játékot

Olyan élethű a Death Stranding 2, hogy egy rossz gomb és lehet letörlöd a játékot

A második rész nemcsak a történét és a látványát tekintve döbbentette meg a játékosokat, hanem fizikailag is egy új dimenzióba lépett Kojima alkotása.

Ha valamiért igazán kiemelkedő a Death Stranding 2, az a játék fizikája és a mögötte álló technológia. A Decima engine, amely a Horizon-játékokból is ismerős lehet egyeseknek, a DS2-ben egy már egy továbbfejlesztett változat, és minden eddiginél realisztikusabb játékmenetet tesz lehetővé.

Ez a motor azon túl, hogy tényleg baromi látványos helyszínek alapjául szolgálhat a játékokban, valós időben kezeli a terep változásait, a vízfolyásokat és azt, hogyan hat a környezet a játékos mozgására. Például a sár, amin Sam lépked, deformálódik, és az áradó folyók ténylegesen elpusztíthatják a játékos által épített hidakat vagy támaszpontokat. A járművek fizikája is brutálisan realisztikus lett: a terep egyenetlenségeit, a járművek súlypontját és kezelhetőségét a Decima motor igyekszik féken tartani, éppen ezért lesz kihívásokkal teli egy motoros vagy teherautós utazás – bár a járművekkel való közlekedést azért több kritika is illette mindkét rész esetében, és valóban elmondható, hogy alapvetően nem ez kapta a hangsúlyt, hanem inkább a főszereplő mozgására igyekeztek több időt és energiát fordítani.

Nem véletlen tehát, hogy Sam karakterének mozgása, mimikái mind úgy működnek, mintha valóban hatnának rá a fizika törvényei. Ebből fakad az is, hogy egy óvatlan lépés vagy egy rossz gomb megnyomása eléggé csúnya dolgokat okozhat, mint ahogyan azt le is tesztelték. Ilyen tehát az, amikor valaki elnézi a dolgokat, pedig egy fontos szállítmány kellene kézbesíteni, és a rutinmunkának tűnő feladat rémálom lesz:

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések