A legutóbbi Ubisoft részvényesekkel egybekötött gyűlésen elhangzott egy kérdés, amiről nehéz eldönteni, hogy komolyan gondolták-e: „Mit tesz a Ubisoft a VALORANT ellen?” Úgy tűnik, egyes befektetők még mindig nincsenek tisztában azzal, mibe fektették a pénzüket.
A Ubisoft részvényeseket tömörítő találkozója már eleve feszült hangulatban zajlott, amikor egy 20 éve befektető heves kirohanást intézett a cég vezetősége felé. Többek között a „katasztrofális” részvényárról (-40% tíz év alatt), a belső visszaélésekről, a HR hiányosságairól és a játékipar általános problémáiról panaszkodott.
Már ez is bőven elég lett volna, hogy viszályt szítson a résztvevők között, de ezután feltett egy olyan kérdést is, ami még a netet is felrobbantotta:
„Sokan beszélnek a VALORANT-ról. Azt mondják, mindenki szereti. Van bármi jó dolog, amit a Ubisoft tanulhatna ebből? Komolyan, mi a véleményük erről a játékról? Úgy tűnik, minden játékos imádja. Ha szeretik, az azt jelenti, hogy ez eladási visszaesést jelenthet a Ubisoft számára – önök szerint ez hogy van?”
Itt már nemcsak a játékosok, de még a befektetők is a fejüket fogták. A VALORANT ugyanis egy ötéves, ingyenesen játszható FPS a Riot Games-től, míg a Ubisoft főként történetközpontú, teljes árú címekre épít. A kettő nagyjából annyira van versenyben egymással, mint a Monopoly és a Doom Eternal.
Mi volt a Ubisoft válasza?
Yves Guillemot, a vezérigazgató először reagált a belső botrányokra:
„Nem találtak minket felelősnek a visszaélésekkel kapcsolatos vádakban. Azonnali lépéseket tettünk, hogy a hasonló esetek megelőzhetők legyenek a jövőben.”
Ezután a pénzügyi igazgató, Frederick Duguet reagált a VALORANT-os kérdésre:
„Figyelemmel kísérjük a teljes piacot, különösen a multiplayer és FPS szegmenset. A VALORANT az egyike a jelenlegi top 5 játéknak, a Rainbow Six pedig benne van a top 15-ben. Célunk, hogy mi is ott legyünk a legjobbak között. Tanulunk a VALORANT modelljéből, és erősítjük a tartalomkínálatunkat.”
Duguet hozzátette: „a Rainbow Six Siege ingyenessé téltele (lásd: Siege X) és a folyamatos frissítések kulcsfontosságúak a versenyképesség fenntartásához.”
A tanulság?
Talán az, hogy egy részvényes attól még lehet tapasztalt befektető, hogy a játékpiacról halvány gőze sincs. A VALORANT és a Ubisoft játékkínálata a piac teljesen más szegmenseit célozza meg, és bár lehetnek átfedések (pl. Rainbow Six Siege esetében), nem úgy tűnik, mintha a Riot FPS-e lenne a Ubisoft gyengélkedésének oka.
A valódi kérdés inkább az: mit tehet a Ubisoft, hogy visszanyerje a játékosok és a részvényesek bizalmát?