A Blizzard tisztában van vele, hogy milyen népszerű új játéka, és potenciálisan mennyi pénz van benne.
Az elmúlt hét drámája a Riot, Marc Merril, Reginald és a közösség között rávilágított arra, hogy a jövőben akár az Overwatch-al is megtörténhet ugyanez.
Egyenlőre az OW torna szervezők abban a kivételes helyzetben vannak, hogy a Blizzard nem kér külön közvetítési díjat senkitől, a kérdés csak az, hogy ez így is marad, vagy a Blizzard fogja magát és meglépi azt, amit a Riot?
De miért fontos ez?
A nagyobb tornák mint a Facit Overwatch Open vagy az Atlantic Shodown, mind felugrottak az OW hype vonatra. Ezen kívül a Blizzard is bejelentette az első saját szervezésű tornáját, az Overwatch World Cup bajnokságot. Ez legalábbis annyit jelent, hogy a Blizzard tisztában van vele, hogy milyen népszerű az új játéka és potenciálisan mennyi pénz van benne.
A kérdés viszont felmerül, ez a mostani nagy szabadság azt mutatja, hogy a jövőben az esportoknak szabad piaca lesz, vagy a Blizzard csak szépen elhúzza a mézes madzagot, majd amikor itt az ideje akkor monopolizálja a piacot.
De mit is jelent ebben az esetben a szabad piac és a monopolizáció?
Szabadnak mondható egy olyan esport piac, ahol akárki rendezhet tornát egy bizonyos játékból, majd azt szabadon közvetítheti is, persze a készítők beleegyezésével. Ezzel szemben a monopolizált helyzet annyit jelent, hogy a kiadók becsukják a kapukat és csak ők közvetíthetik a játékukat vagy ha valaki más is közvetíteni akar, akkor annak meg kell vennie a közvetítési jogokat.
Ez gyakorlatilag annyit jelent, hogy a tulajdonosok mindent megtehetnek a saját termékükkel és persze minden hozzá kapcsolódó dologgal. Minden közvetítést a kiadó engedélyez, nem lehet megkerülni sehogy sem.
A Blizzard korábbi közvetítései
A StarCraft BroodWar és a WarCraft 3 nagyon különlegesek voltak. Ezt el lehet mondani a StarCraft 2-re is. Magát a bajnokságok lebonyolítási rendszerét külső szervezetek alakították ki, a Blizzradnak alig volt köze hozzá.
A Heroes of the Storm már más volt. Ebben az esetben a cég már az elejétől fogva esportot akart csinálni a játékból. Emlékezzünk csak a „Heroes of the Dorm” sorozatra, amivel az egyetemistákat akarták behúzni, sőt ezzel akarták elindítani az egyetem esport ligákat. Az eseménysorozatot teljesen a Blizzard csinálta, mert ezzel akarta promótálni a játékot. Maga a HotS soha nem volt teljesen monopóliumba taszítva de azért a Blizzard tett olyan lépéseket, ami azt mutatta, hogy az lett volna a célja vele.
De miért is akarná a Blizzard monopolizáni az Overwatch-ot?
Erre a válasz végtelenül egyszerű: mert ha minden jól megy, akkor az OW nagyon sok pénzt fog hozni.
Ha mindenkinek meg kell venni a jogokat, akkor abból a Blizzard nagyon jó profitot tud termelni. Erre tökéletes példa a League of Legends. Minden egyes LoL közvetítés a Riot csatornájából ered (Korea és pár eset kivételével persze). Ennek eredményeképpen minden más játékközvetítőnél magasabb összegű közvetítési profitot realizálnak.
Miért nem kéne meglépnie ezt a Blizzardnak is?
A zárt esport világ sok gondot okozhat, ha fizetni kell a jogokért a kisebb szervezők lehet kiszorulnak. Kevesebb lesz a bajnokság és kevesebb közvetítés lesz. Gyakorlatilag ez annyit tesz, hogy kevesebb helyen lehet majd látni a játékot.
Az Overwatch így is 60 dollárba kerül, ezek után ha még a közvetítési jogok is monopolizálásra kerülnek az valószínűleg többet ártana, mint használna.
De akkor mit tehet a Blizzard?
Erre a kérdésre egyenlőre nem lehet válaszolni. Valószínű, hogy a mostani helyzet még jó ideig így marad. Egyenlőre még nagyon friss a játék, és a rajongóbázis nem mondható beton szilárdnak. Az Overwatchnak ott kell lennie mindenhol, ha igazán naggyá akar válni.
A Blizzard valószínűleg csak akkor fog drasztikus változást eszközölni, ha muszáj. Egyenlőre tehát marad a szabad piac, hiszen ez éri meg nekik a legjobban.