Ha ott is vagyunk fejben, vannak külső tényezők, amiket meg kell tanulnunk kezelni.
A Wawa's Boot Camp pozitív mentalitással kapcsolatos útmutatójának első részéről tegnap már írtunk nektek. A tilt fogalmáról és a tiltet kiváltó helyzetek megoldásairól az alábbi cikkben tudtok tájékozódni.
Az egészséges solo que mentalitás kialakítása: első rész
Sensevida | 17/06/28 10:30 A kompetitív rank rendszer sikeres megmászáshoz nem csak játékbeli képességeink, hanem a megfelelő mentális állapot is szükséges. A Wawa's Boot Camp most egy olyan oktató anyaggal jelentkezett, amiben a fő hangsúlyt nem egy bizonyos karakterre, hanem inkább a megfelelő soloque gondolkodásmód kialakítására helyezték.
Ma a tanulmány második felét hoztuk el nektek, amiben a negatív játékosok kezeléséről és a külső stressz fontosságáról lesz szó. Át is adnám a szót Shineplasmának, a Wawa's Boot Camp tagjának.
Trollkodás a csapattársaktól vagy toxikusság az ellenfél részéről.
"Botok és kövek eltörhetik a csontjaim, de a szavak nem árthatnak nekem." Az idézetben rejlik a probléma megoldása. Ahogy korábban is említettem, képtelenség minden Overwatch mérkőzést megnyerni. Néhány vereséget biztosan a grieferek vagy de-rankoló játékosok okoznak, akik csak alacsonyabb szintű játékosokat szeretnének elverni.
Ilyen esetben, két fontos pontot mindig tartsatok észben:
- Sose adjátok fel, még akkor sem ha a troll a saját csapatotokban van, mivel így is lehetséges a végső győzelem. Nehéz lesz? Valószínűleg igen, még sem lehetetlen.
- Ne engedjétek meg másnak, aki úgy viselkedik mint egy éretlen kölyök, hogy elrontsa a szórakozásotokat.
Emlékeztetőül: Ezen játékosok viselkedését nem tudjátok majd kontrolállni, csak azt tudjátok megválasztani, hogy ti miként reagáltok az ilyen szituációkra. Csak simán némítsátok el a trollokat és tegyétek magatokat túl az egészen. Abból semmi jó sem sül ki, ha dühbe gurultok vagy frusztráltak lesztek, mivel csak közelebb kerültök ahhoz a tilt állapothoz, ami negatívan befolyásolja a teljesítményeteket. Ne válaszoljatok a trolloknak, a visszavágás csak eltereli a figyelmeteket a játékról, felhúzhat titeket és növeli a tilt kockázatát. Sose hagyjátok, hogy elvegyék tőletek a tanulási lehetőséget. Erről bővebben "A solo queue 11 majma" résznél olvashattok majd.
A külső hatások, mint például iskola, munka, család miatti rossz mentális állapot.
A leghasznosabb tanács amit ezzel kapcsolatban mondhatok nektek, ha nem okoz örömet a játék, vagy ha már csak munkának érzitek az egészet, lépjetek vissza, ellenőrizzétek a mentális állapototokat, és próbáljátok meg rendbe rakni vagy megoldani azt a szituációt, ami miatt nyomás van rajtatok. A kompetitív Overwatch intenzív időtöltés tud lenni, viszont egy hosszú nap után, inkább csak érezzétek jól magatokat. Sose keressetek kompetitív játékot, hogyha előtte felcseszték az agyatokat a játékon kívül. Ha mégis mindenképpen játszani szeretnétek, inkább ugorjatok fejest az arcade vagy custom game módok egyikébe. Nyissatok egy hideg üdítőt/sört, lazuljatok el, hallgassátok a kedvenc zenéiteket, vagy csak szellőztessétek ki a fejetek. Teljesen mindegy mi segít abban hogy ellazuljatok, csak az számít, hogy visszanyerjétek a pozitív mentális állapototokat, mielőtt nekiugranátok rankedezni.
Az "ELO Hell és a solo queue 11 majma".
Most biztosan rengeteg játékos fejében megfordulnak a következő mondatok:
"De állj, nekem sokkal magasabban kéne lennem, nem az én hibám hanem a csapattársaimé. Az Overwatch egy csapat alapú játék és lehetetlen dolog, hogy egy ember látványos hatással legyen egy 12 fős játékban, és amúgy is mindig trollokkal dob össze, vagy olyanokkal akiket boostoltak a rankomra, nem az én hibám tehát hogy nem tudok magasabbra mászni."
Nos, már rengeteg magas szinten lévő tartalomgyártó bizonyította, hogy lehetséges a létra aljáról egészen a tetejéig mászni, viszonylag rövid idő alatt. Ott vannak például a tipikus Bronze-Grandmaster közvetítések, amiket például Steve0 vagy Ster csinált. A csapattársak hátunkon való cipelése nem lehetetlen az Overwatchban, és az egyszerű tények azt mutatják, ha nem tudjátok át carryzni a saját csapatotok a pillanatnyi rangotokon a követező divízióba, nem vagytok még elég felkészültetek a magasabb szintű játékra. Alapvetően ezzel semmi gond nincs, mivel mindenkinek el kell kezdenie valahol. A legfontosabb, hogy hozzátok ki magatokból a maximumot és legyetek nyitottak a fejlődésre.
Az ELO Hell téma kitárgyalásához, a "solo queue 11 majma teóriát" fogjuk megvizsgálni. A matchmaking rendszerben, a ti teljesítményetek az egyetlen variálható faktor a 12 játékos alkotta csatában. Ez annyit tesz, hogy amíg megtudjátok tartani az pozitív mentális állapototokat és konzisztensen jobban teljesítetek mint a pillanatnyi rangotok, már csak öt fennmaradó hely van a csapatban, ahová trollok vagy grieferek (majmok) kerülhetnek. Az ellenfélnél mindig úgy kell számolni, hogy 6 majomnak van hely, ebből lesz tehát a 11 majom teória. Természetesen meg van az esély rá, hogy majmokkal dob össze a játék, az ellenfél csapatába mégis nagyobb százalékban kerülnek be élményromboló egyének. Szóval arányaiban, az oddsok mindig mellettetek állnak a solo queue mérkőzésekben. A kérdésre válaszolva, miszerint ez elég e a győzelemhez, a válasz természetesen nem, viszont a személyes közreműködésetek sokkal jobban számít. Csak ne legyetek ti is majmok és minden rendben lesz, valószínűleg a ti oldalatok javára.
Összegzésül:
- Ne menjetek rankedezni ha tiltelt állapotban vagytok.
- Bátorítsátok a csapattársaitokat.
- Tartsátok meg a pozitív mentális állapototokat.
- Sose válaszoljatok a toxikus csapattársaknak és ellenfeleknek, azaz ne legyetek ti is Majmok!
- Érezzétek jól magatokat!
Ez lett volna tehát a Wawa's Boot Camp "Pozitív mentális állapot kialakítása a solo queueban" útmutatója. A teljes anyagot és a hozzá tartozó kommenteket ITT tudjátok elérni.
Reméljük sok játékosnak segítettünk ezzel és a jövőben el tudjátok majd kerülni, vagy jobban kezelni a negatív helyzeteket.
Ti mit gondoltok? A megfelelő mentális állapotban, ti is jobban teljesítetek rankeden?
TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!
Képek: AnatoFinnstark, wallup.net