A Gamescom második napján már beszédesebbek voltak a játékfejlesztői. Kaplan és Mercer is mondott érdekeseket.
Ha már GamesCom van és a nagyobb játékok folyamatosan jelentik be az újdonságaikat, akkor az Overwatch sem maradhat le. Kezdésnek hétfőn lerántották a leplet a legújabb pályáról. Megtudtuk, hogy a legközelebb Junkertownba látogatunk el, ahol majd egy Escort pályán mérhetjük össze a tudásunkat a többi játékossal, erről még aznap írtunk egy rövid bemutatót.
Lehull a lepel, a Junkertown a következő Overwatch pálya
A Gamescom keretein belül a Blizzard véget vetett a találgatásoknak. Új Escort map érkezik.
De ezzel még nem értek véget a friss hírek, hiszen a tegnapi nap is tartogatott meglepetést. Az egyik hivatalos forrásból érkezett, a másikat pedig Scott Mercer kottyantotta el Seagull helyszíni streamjében.
Mercy változások vannak a horizonton
Azt nem tudjuk mikor és arról sem szól a fáma, hogy miről szól, de tegnap Seagull GamesCom-os élőadásában Scott Mercer a chat unszolására elárulta, hogy Mercy-re érdekes jövő vár, mert nemsokára "izgalmas és finom" változásokat eszközölnek nála, persze a részletekről nem beszélhet, de érdemes mindenkinek figyelnie a fórumokat.
A téma egyébként akkor vetődött fel, amikor arról volt szó, hogy a fejlesztők milyen filozófiát képviselnek a karakterek kidolgozásával kapcsolatban. Erre Mercer nagyon röviden annyit mondott:
"Ha mindenki OP, akkor egyensúlyban van a játék."
Alapvető változások várhatóak a hatodik szezonban
Ha már Mercy megkapja a magáét, akkor Jeff Kaplan úgy érzi, hogy az alapokhoz is érdemes hozzányúlni. A legfontosabb változás, hogy egy-egy szezon ideje megrövidül, mostantól nem három hanem csak két hónap lesz arra, hogy valaki megmássza a ranglétrát. A döntés okaként azt hozták fel, hogy a játékosok viselkedése a kezdéskor nagyon aktív és motivált, viszont az idő előrehaladtával egyre kevesebbet játszanak, ha pedig játszanak, akkor nem veszik olyan komolyan a dolgokat. Persze ez azt is jelenti, hogy a szezonvégi jutalmak így gyakrabban érkeznek majd, de a kiosztott pontok mennyisége csökkenni fog. De az már egy fontosabb változás, hogy a CP mennyiség, amit egy győzelemért megítél a játék, növekedni fog.
Érkezett még egy jó hír, miszerint a magasabb SR szinteken, főleg dia fölött, az automatikus SR csökkenés mértéke leesik. Sőt a teljes megállításához mostantól nem 7, csak 5 meccset kell letolni hetente. Ha valakinek még ezt sem sikerül hoznia, akkor jön a visszaesés, de mostantól hetente csak 25-pontot vesz el a redszer 50 helyett. Hosszú távon a Blizzard kezdeni akar valamit ezzel a jelenséggel, de eltörölni biztos nem fogják a szabályt, mert úgy valaki csak annyit csinálna, hogy egy jó sorozat után nem játszik tovább és ül a pontjain, ami megint nem elfogadható.
A Control pályák is ráncfelvarrást kapnak. Eddig egy kompetitív meccsen Bo5 formátumban zajlottak a dolgok, mostantól ez átmegy bo3-ba. Ezek a pályák túl sokáig tartottak a többihez képest, de így már sokkal pörgősebb lesz ez is.
Végül pedig a legfontosabb változás, hogy eddig minden szezon elején, miután a játékosok megcsinálták a besorolóikat, akkor a rendszer egy szinttel lejjebbről indította meg őket. Teszem azt egy Platos visszaesett Goldba, vagy egy GM leesett gyenge diába. Ez a dolog is megszűnik, mostantól egy átlagos besoroló után, ahol nem 0-10-et megy valaki, mindenki a régi SR szintjére kerül. Erről Kaplan annyit mondott, hogy:
"Nem gondoltuk fair-nek, hogy a játékosokat visszapakolta a rendszer, csak azért, hogy később érezzenek némi fejlődést."
TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!
Cover és cover: www.blizzard.com