Még tovább szorul a hurok az OWL-ben, a csapatok lemondhatnak saját nevükről

Még tovább szorul a hurok az OWL-ben, a csapatok lemondhatnak saját nevükről

Az Activision-Blizzard megerősítette, hogy az OW League spotokat megvevő csapatoknak teljesen a 0-ról kell új brandeket felépíteni.

Eddig is voltak megkérdőjelezhető lépései az Activision-Blizzard párosnak az OW League kapcsán. A spotok ára is már elég elképesztő, hiszen aki részt szeretne venni majd az (elvileg) év végén induló ligában, annak nem kevesebb, mint 20 millió dollárt kell letennie az asztalra. Ha belegondolunk, hogy jelenleg milyen díjazások vannak a versenyeken, ez nem kis összeg még egy komoly támogató és/vagy szponzorbázissal rendelkező csapat számára sem. Sőt, két éven belül saját stadionnal is kell rendelkezniük. Most még tovább szigorítják az elvárásokat, ugyanis új brandeket is elvárnak a csapatoktól, amik kifejezetten OW specifikusak lesznek.

OW hírek a nagyvilágból: Új OWL csapat és forgatási láz

Az LW Blue Amerikába igazol, amíg az EU C9 kidobta a fél csapatát.

Ez azt jelenti, hogy olyan csapatok, mint a legendás Cloud9, Immortals, vagy az NRG Esports, akik hosszú évek alatt, rengeteg belefektetett idővel, pénzzel és energiával felépített brandjüket el kell hagyják és valami teljesen újat kezdjenek az OW League miatt. Az Overwatch League egyik vezető egyénisége, Nate Nanzer a következőket mondta.

"Sok hagyományos sportban láthattuk már azt, hogy a csapatok az adott ligára exkluzív nevekkel rendelkeznek, mi pedig úgy érezzük ez külön értéket képviselhet a csapatok számára, valamint majd a rajongók számára is, akik ezt a ligát követni szeretnék, vagyis az Overwatch League-en belül."

Az eddigi tapasztalatok alapján egy új brand elindítása mindig is nagy munka volt az e-sportokon belül, főleg ha figyelembe vesszük a szcéna régebbi szereplőit, mint a TSM, Fnatic, vagy épp egy NiP. Tőlük nehezebb lesz "elvenni" a szponzorokat, hogy egy új csapat mögé álljanak. A Blizzard reméli, hogy ezt a problémát ki tudja majd küszöbölni azzal, hogy földrajzilag is meghatározott franchise-ok alapítását támogatja. Bár a veszély fennáll, hogy a megújuló csapatok esetleg veszíthetnek támogatókat, a Blizzard úgy gondolja, hogy a saját OWL brandjük elég nagy vonzerő lesz ahhoz, hogy a szponzorokat behúzzák a csapatok mögé, hasonlóan olyan hagyományos sportligákhoz, mint egy NFL vagy NBA.

Ettől függetlenül kicsit nehéz elhinni, hogy bármelyik csapat is önként és dalolva mondana le saját felépített nevéről, amihez az üzleti kapcsolatokon kívül bizonyára érzelmek is kötik őket, hiszen ez adott hovatartozást nekik az elmúlt évek során. Ez egyben azt is jelentené, hogy az e-sportok akár elmozdulhatnak a több játékos szervezeti struktúrától, ahol egy brand több vezető e-sportban is képviselteti magát, mint például egy G2. Arról még nem sok hír van, hogy ezek a csapatnevek mégis miként fognak kinézni, de egy példát már lehet látni, a Kraft Group jelenleg az Overwatch Boston ideiglenes nevet használja új brandként.

Nem szabad elfelejteni azt sem, hogy a Blizzard eddigi e-sport próbálkozásai a cég mérete és pénzügyi háttere ellenére sem voltak igazán áttörő sikerűek. A legjobbnak továbbra is Heathstone mondható, de ez is egy elég jelentős visszaesésen ment keresztül az utóbbi időben, több nagyobb név (LifeCoach) is otthagyta a mezőnyt és inkább máshol próbál szerencsét. Említésre méltó még a Starcraft II is, de az sem igazán élte túl sokáig az e-sport robbanást az évtized elején és mára a nézőközönség a töredékére csökkent, sőt a remastered első rész megjelenésével úgy tűnik, hogy régebbi változata akár újra megelőzheti a második részt. A HotS pedig sosem nőtte ki magát igazán, a játékosbázis megvan, versenyeket is szerveztek eleinte, de a játék casual jellege miatt viszonylag rövid idő után több profi csapat is inkább elfordult tőle. 

Mindezek mellett, bár az OWL-t láthatóan gőzerővel építi és készíti elő a fejlesztő, továbbra sincs a játékban megfelelő specate mód, ami az egyik sarokköve lehet a közvetítéseknek. Ezen áll vagy bukik az egész, hiszen ha maga a közvetítés nem eladható a nézőknek, akkor a nézőszám és a reklámok értéke is drasztikusan csökkenhet, ami elrettentheti az esetleges szponzorokat.

Tény, hogy az Overwatch továbbra is folyamatosan növekszik, így egyrészről érthető a Blizzard optimizmusa, csak aztán nehogy úgy járjanak, mint az eddigi próbálkozásaikkal. A PUBG megjelenésével például újra megcsappant a játékosbázis, ami betudható a kezdeti hype-nak és kíváncsiak leszünk, hogy ez meddig tarthat. Én azért kíváncsi lennék a csapatok véleményére is, hogy ők ennek mennyire örülnek, mert így lényegében, aki OW-val szeretne foglalkozni, annak ezt a részlegét szinte teljesen le kellene választania a jelenlegi szervezetéről és a semmiből felépíteni egy új brandet.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET A FACEBOOKON IS!

Képek: luisgomezart.artstation.com deviantart.com

Kövess Minket!