Ha szeretnél jobb játékos lenni, ezeket kell megfogadnod.
Pontosan egy hónapja számoltunk be nektek arról, hogy megérkezett a Quake Champions korai hozzáférésű változata, amit 30 eurós áron tudtok itthonról beszerezni. A játékkal ismerkedő gamereknek már adtunk pár tuti tippet, illetve átvettük, hogy mi az a három skill, ami kell ahhoz, hogy sikeres quakerek lehessünk. Ezen a nyomvonalon haladva tovább tágítjuk ismereteinket, hogy a néha nyerő kezdőtől elindulhassunk a magabiztos haladó játékos irányába.
Ha eddig még sosem, vagy csak nagyon keveset játszottál a Quake-kel, akkor tudnod kell, hogy rendkívül fontos a megfelelő perifériákkal és könnyedén használható, kényelmes konfiggal rendelkezned. Egérből és billentyűzetből olyat válassz, ami a lehető legalacsonyabb input laggal rendelkezik, míg a játékon belüli mozdulatokat pedig úgy konfigold be, hogy mindent a leggyorsabban tudj bevetni, ha a helyzet úgy kívánja.
Ahogy korábbi írásunkban is említettük, a pályákon való helyes és állandó mozgás az egyik sarkalatos pontja a játéknak, hiszen a Quake Champions-ben elég csak pár másodpercre leállni szotyizni, és máris szép kerek frag lesz belőlünk. Az itt tárgyalt strafe jump és rocket jump rengeteget tud segíteni abban, hogy elkerüljük az efféle kínos helyzeteket, viszont meg kell tanulnunk őket egymással összekombinálva használni, így hát minél többet kell őket gyakorolni.
A Quake Champions-ben nem kell félned attól, hogy pár kósza golyótól ténylegesen kifekszel, és a tűzharcok is általában pár másodpercig tartanak. Az egyik legfontosabb, hogy az ilyen összecsapásokban ne csak arra figyelj, hogy minél több sebzést vigyél be az ellenfelednek, hanem arra is, hogy a leghatékonyabban kerüld ki a feléd eresztett lövéseket.
Azt már valószínűleg tudjátok, hogy az életetek, és a pajzsotok szempontjából mennyire fontos a különböző powerupok felszedése, azonban azt is érdemes memorizálnotok, hogy a kedvező hatás mellett hány másodpercenként spawnolnak a pályán.
Quad Damage: a hatását nem kell magyarázni, viszont érdemes tudni, hogy 120 másodpercenként jelenik meg a pályán
Health bubik: 25 életerőt adnak, és 15 másodpercenként spawnolnak
Small Armor: 25 armort ad, 15 másodpercenként számíthatsz rá
Megahealth: 100 életerőt ad (50-et tud túlgyógyítani), és 30 másodpercenként jelenik meg
Hourglass: az aktív képességed cooldownját csökkenti 10%-kal, 30 másodpercenként tűnik fel
Protection: 4 alkalommal lecsökkenti a téged ért sebzéseket 30 másodperc erejéig, viszont csak 120 másodpercenként spawnol
The Soul: nem használhatod az aktív képességedet, amíg el nem dobod; a körindulás után 20 másodperccel jelenik meg
Heavy Armor: 100 armort ad neked, és 30 másodpercenként tűnik fel
A játékban található pályák fix elemekből és spawnpointokból állnak, ezért érdemes minél többet játszani rajtuk ahhoz, hogy minden felszedhető jóságot memorizálhass, valamint azt is tudd, hogy milyen helyekre lehet felugrani, valamint, hogy hol vannak az elrejtett secret-ek. Mielőtt belevágsz egy kompetitív meccsbe, melegíts be előtte, hogy fizikailag és mentálisan is felkészülhess az összecsapásra.
Ha teljesíted a Quake Champions napi kihívásait, olyan valutát kapsz (favor), amivel lootboxokat tudsz vásárolni, illetve új hősöket kölcsönözni. Utóbbi azért is hasznos, mert ebben az esetben 24 órát kapsz arra, hogy kipróbáld a legújabb hősödet, ami pont elég ahhoz, hogy eldöntsd, hogy valóban passzol-e a játékstílusodhoz.
TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!