Lorewalking: Fareeha Amari, az igazság szárnyaló királynője

Lorewalking: Fareeha Amari, az igazság szárnyaló királynője

Pharah kötelességtudata az édesanyjának, és az Overwatch hősei közt eltöltött időnek köszönhető.

Lorewalking cikksorozatunk témája az Overwatch hősök megalkotásának háttere, és a történetben betöltött szerepük kibontása, ami által reméljük jobban megismeritek majd a karaktereket. Legutóbb Mei-Ling Zhou-val, a tragikus sorsú örök optimista klíma szakértővel foglalkoztunk; ha lemaradtatok volna, az alábbi cikkünkben tudjátok pótolni.

Lorewalking: Mei-Ling Zhou, az örök optimista klímaszakértő

Habár a közösség szívébe még nem sikerült belopnia magát, Mei egy rettentően szerethető karakter.

Most úgy határoztunk, hogy az igazság szárnyaló rakéta királynőjével, vagyis Fareeha Amari-val, ismertebb nevén Pharah-val folytatnánk a sorozatot, akit leginkább édesanyja, Ana Amari inspirált arra, hogy jobbá akarja tenni a világot. De ne rohanjunk ennyire előre, nézzük meg inkább azt, hogy a stúdió milyen folyamat során alkotta meg az általunk ismert karaktert. 

A régi vágású FPS játékokban –mint a Quake vagy az Unreal Tournament,– alapkelléknek számít a rakétavető, amivel őrületes killeket lehet összehozni, ha ügyes az ember. A fegyverre épülő játékstílusban rejlő lehetőséget a Blizzard sem szerette volna veszni hagyni, szóval már a korai koncepciókban szerepelt egy "Rocket Dude", azaz rakétás csávó egyenesen Geoff Goodman tollából, azonban később ezen módosított Justin Thavirat, aki már egy női "Rocket Queen-t" álmodott meg. Az alkotó folyamatot szerencsére dokumentálták, így látható, hogy Pharah milyen utat járt végig.
ow blizzard pharah concept
Már a kezdeti rajzok némelyikén is látszik az abszolút futurisztikusság és mecha beütés, amik később részesei is váltak a végleges karakternek, továbbá Pharah az első létrehozott hősök közt szerepelt Widowmaker-rel, Reaper-rel és Tracer-rel együtt. De haladjunk is tovább a rakéta királynő élettörténetével. 

Fareeha Amari 2044-ben született az Omnic Krízis kitörése után, Ana Amari és egy jelenleg még ismeretlen amerikai őslakos egyetlen gyermekeként. Édesanyja munkája miatt, Fareeha már nagyon korán megismerkedett a harcművészetekkel és önvédelmi technikákkal, továbbá az egész fiatalkorát az Overwatch hősei közt töltötte, akik óriási hatást gyakoroltak mind a jellemére, mind a személyiségére.
ow blizzard pharah
Egy nap Fareeha elhatározta, hogy idővel csatlakozni szeretne az Overwatch-hoz, mert ő is segíteni szeretne az emberiségen egy új és szebb világ építésével. Ana ennek különösen nem örült, mivel tisztában volt a katonaélet nehézségeivel és veszélyeivel, szóval idővel konfliktus alakult ki és az eddigi jó kapcsolat megromlott a téma miatt, viszont Fareeha hajthatatlan maradt még az után is, hogy édesanyja elesett egy mesterlövész párbajban. A tragikus esemény után úgy tisztelgett Ana előtt, hogy ugyan olyan udjat, vagyis "Hórusz szeme" tetoválás csináltatott, amiről úgy hitte, megvédi majd minden előtte álló veszélytől. 

Harci tapasztalat híján Fareeha csatlakozott az egyiptomi hadsereghez, és kötelességtudata, illetve neveltetése miatt nagyon hamar megmászta a ranglétrát. A hosszú évek kemény munkája idővel kifizetődött és elérte azt a fokozatot, ami már elegendő volt az Overwatch-ba való jelentkezéshez, azonban a szervezet főhadiszállása felrobbant, és az ENSZ feloszlatta az egészet, szóval Fareeha álma egyszer csak szertefoszlott. 

Kiábrándultságában otthagyta a hadsereget és a Helix Security International-nál helyezkedett el, ahol egy a Raptora Mark VI gyors mozgásra és hatalmas tűzerőre tervezett harci páncél pilótája lett Pharah kódnéven. Tapasztalatai miatt hamar hozzászokott az új szerepkörhöz és társai elismerését is elnyerte. 

Legközelebb a Mission Statement képregényben találkozhatunk Pharah-val, akit csapatával együtt Temple of Anubis-hoz vezényelnek egy mesterséges intelligencia megsemmisítésének céljából. Az alakulatra azonban csapda várt, a parancsnokuk Khalil el is esett az ütközetben, szóval Pharah átvette az irányítást, és elpusztították az ellenséges robotokat. Az akció sikere után végül kinevezték az egység parancsnokává és akkor rájött arra, hogy az udjat tetoválás nem édesanyja védelmét jelenti, hanem azt, hogy mostantól ő a védelmező. 

A karácsonyi Reflections füzetben csak egy kép erejéig láthatjuk Pharah-t, amint édesapjánál tölti az ünnepeket Kanadában. Itt egyébként rengeteg teória megdőlt; ugyanis a közösség nagy része úgy hitte a skinek kialakításai miatt, hogy a hősnő végtagjai hiányoznak és mechanikus részekkel pótolták őket. Az a népszerű összeesküvés elmélet, miszerint édesapja valójában Soldier vagy Reaper, szintén ment a levesbe. 

Ez lett volna tehát Pharah élettörténete. Reméljük tetszett, és ha szeretnétek még ilyet olvasni, kövessétek az Esport1 oldalát. 

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!


Kövess Minket!



Közvetítések