A veterán brit e-sport újságíró most összefoglalta, hogy mi a probléma a Blizzard készülő versenysorozatával.
A Decemberben induló Overwatch League körül egyre nagyobb az érdeklődés, és a helyszínek tulajdonosai is kezdik véglegesíteni a csapataikat, továbbá nyilvánosságra hozni a városaik arculatát. Tegnap például az Immortals mutatta be az alakulatának új designját, Los Angeles Valiant néven; ha lemaradtatok volna róla, az alábbi cikkünkben tudjátok pótolni.
Az Immortals OW csapata ezentúl Los Angeles Valiant néven folytatja!
A nagyszerű hírt a szervezet vezérigazgatója, Noah Winston jelentette be.
A jó hírek mellett természetesen folyamatosan érkeznek a negatívumok is, mivel rengeteg kritikusa van a Blizzard grandiózus tervének. Most a veterán brit e-sport újságíró, Richard Lewis gondolatait szeretnénk a figyelmetekbe ajánlani, aki rendkívül markáns és határozott véleménnyel rendelkezik az Overwatch League-ről. Aki esetleg nem ismerné őt, jelenleg az E-League kommentátoraként és elemzőjeként tevékenykedik, illetve rendszeresen dolgozik együtt az e-sport történészeként is ismeretes Duncan "Thorin" Shields-el. Továbbá követőinek száma eléri a 100 ezeret is Twitter-en, szóval gondolatai, meglátásai rengeteg emberhez jutnak el.
Most a Blitz Esports készített vele egy videóinterjút, amelyben nyilatkozott a Blizzard kompetitív szférában betöltött szerepéről, továbbá kifejtette a véleményét a készülő versenysorozat kockázatairól, ami szerinte az egész e-sportra hatással lehet.
Elmondása alapján a Blizzard annak ellenére, hogy meghatározó figurája az e-sport világának, csupán véletlenül csinált olyan címeket, amik kompatibilisek lettek a professzionális kompetitív gaming-gel. 2012 előtt még nem is érdeklődtek az egész iránt, csupán jó játékokat szerettek volna csinálni, viszont az e-sport mint iparág rohamos fejlődése és a beáramló hatalmas pénz felkeltette a stúdió érdeklődését, szóval megpróbálták helyre rakni a StarCraft II szériájukat a WCS versenysorozattal. Erőfeszítéseik későn érkeztek és a formátummal is voltak gondok, a közönség ugyanis megunta a régiós zárat és a tényt, hogy minden héten ugyanazokat az arcokat és közvetítőket kell bámulnia.
Ez után a Heroes of the Storm következett, ami szintén későn érkezett, 4-5 évvel a League of Legends és DotA 2 indulása után, továbbá a MOBA piacra ugyanazt a versenyformátumot szerették volna ráerőltetni, ami egyszer már csődöt mondott a StarCraft-nál. Arról nem is beszélve, hogy a játék tulajdonképpen nem is igazi MOBA, mivel sokkal inkább csapat orientált és nem tudsz benne egyénileg carry-zni, mint a nagy nevek esetében. Az egyéni hősökre viszont szükség van, és az e-sport fanoknak istenszerű hírességek kellenek, mint mondjuk Faker a League-ben. A Heroes of the Storm-ban nincsenek ilyen egyénileg kiemelkedő tehetségek, legalábbis nem látványosak, köszönhetően többek között a design problémáknak és a kései érkezésének.
A Hearthstone egy véletlen sikert volt csupán, nem e-sport kompatibilis, de még nem is e-sport játéknak szánt cím, ami közel sem volt-, és nincs is kész most sem, viszont a játékosok imádták a Word of Warcraft világa és az egyszerű kezelhetősége miatt. Van benne viszont replay rendszer? Nem nagyon, holott ez már anno a StarCraft-ban is volt, tehát a stúdió sikeresen hátra lépet egyet.
Az Overwatch-nál is arra törekedtek, hogy szerethető design-nal rendelkezzen, amivel még nem is lenne probléma, viszont megfeledkeztek az e-sport játékok egyik alapszabályáról. A kaszt alapú FPS-ek nem szerepelnek jól az e-sportban, mivel túl sok információt kell a nézőnek feldolgoznia, egy ilyen játéknak viszont egyszerűnek kell lennie, célkereszt, fegyver, egy kameraállás, mivel az átlagos fanok csak ezekkel tudnak megbirkózni, az már sok nekik, ha fejben kell tartaniuk a számtalan képességet külön-külön, pl. hogy melyik öl, vagy melyik bénít le. Most lehetne itt azzal érvelni, hogy a MOBA játékokban átlagosan több hős és ability van, viszont ott az egyszerű kamera megoldás miatt egy szempontból látjuk az egészet, nem pedig különböző, illetve váltakozó nézetekből.
A másik fontos tény, amit a Blizzard elfelejtett, hogy eddig egy játék sem lett sikeres a szférában, amit kifejezetten e-sport címként szerettek volna eladni. Először szimplán egy jó játékot kell csinálni, amely hosszú órákra leköti a rajongótábort, azonban az Overwatch jelenleg abszolút nem kiegyensúlyozott, a játékosok unatkoznak, és a fun faktor is elveszett. A stúdiónak kemény munkára lesz szüksége, hogy helyrerakja a dolgokat.
Megint kotyvaszt valamit a Blizzard, új spectator mód érkezik
Ez az egyik leggyengébb pontja a játéknak, de az Overwatch League indulására ráncba szedik.
Nem beszélve arról, hogy a 20 millió dolláros bevásárlási ár egy kezdeti koncepcióban lévő ligába, aminek a játékát átlagban 20 ezer ember néz; kész őrület! A helyzet továbbá különösen veszélyes is, mivel ha kidurran a lufi, a pénz eltűnik, rengeteg ember fog sérülni, évekig nehéz helyzetbe kerülve. A félreértések elkerülése végett Lewis azt is hozzáteszi, hogy nem ellensége a ligának, és szeretné ha az sikeres lenne, viszont a hatalmas összegek, és a játék korai koncepciója miatt, ha a projekt bukás; annak hatása az egész e-sport szférára nagyon negatív lehet. A Blizzardnak tehát hatalmas teher nehezedik a vállára, és mindenféleképpen nagy távlatokban kellene gondolkodniuk.
Lewis végül azzal zárja mondandóját, hogy stúdió nem kérte fel közös munkára az Overwatch League-gel kapcsolatban, mivel a döntéshozók közül sokan nem tartják megfelelőnek a stílusát, ami személy szerint őt nem is zavarja, mivel nem érdekli a Blizzard, őt az egész e-sport világ aggasztja, viszont az Overwatch League szerinte potenciálisan ártalmas és rengeteg embert fog majd kiégetni.