Ezzel pedig Lucio teljesen kiesett a korábban megszokott státuszából a tétmeccseken.
A néhány héttel ezelőtt bevezetett Mercy rework nem úgy sült el, mint azt a Blizzard szerette volna; a nyugati szervereken a hősnő különösen népszerű lett, néhány Tierben közel 100%-os választási arányt produkálva. Még az Ana imádó koreai játékosok is behódoltak a boszorkány előtt, és annak ellenére, hogy eddig a magasabb skill igényű karakterekben láttak fantáziát, már ők is Mercy-t visznek csatába leginkább.
Metajelentés: Már az Ana imádó koreaiak is Mercy-vel játszanak inkább
A 6. szezonban életbe lépő változtatásoknak köszönhetően a Távol-keleten is minden megváltozott.
Most újabb bizonyítéka van annak, hogy a Blizzard valamit nem jól csinál, mivel az OverBuff közzétette a jelenleg is futó, APAC Premier versenysorozat statisztikáit, amiben tisztán látszik a Support kaszt kiegyensúlyozatlansága. Korábban a profi játékosok kedvenc hőse egyértelműen Lúció volt és a meccsek átlag 80%-ában szerepelt, legyen szó akár KotH, 2CP, Hybrid vagy Escort pályákról, viszont képességei sosem számítottak olyan hangsúlyosnak, hogy meccseket döntsön el.
A Mercy Buff ezt teljes mértékben eltörölte, mivel akárcsak a casual mérkőzéseken, az APAC meccsein is Dr. Ziegler választási aránya is 95% felett van, Lúció pedig csupán 13%-ban fordul elő az összecsapások során. Érdekesség, hogy az átalakított D.Va alig vesztett népszerűségéből és 80% felett teljesít, amivel Tier1-nek számít és a közelmúltban erősítést kapó Roadhog is befért a Tier3 karakterek közé.
A Supportoknál maradva viszont Zenyatta előrelépett a korábbiakhoz képest és 82%-ban fordult elő a meccsek során, Ana pedig szinte végleg eltűnőben van a maga 6%-os népszerűségével. Mercy tehát már a profiknál is a győzelem kulcsa, ami véleményünk szerint nem tesz jót a játék változatosságának és élvezhetőségének.
Nézeteinket az Overwatch League egyik kommentátora, Christopher "MonteCristo" Mykles is osztja, aki Twitteren mondta el, hogy nem jó élmény az APAC-ot ezen a patch-en nézni, mivel a Rez megakadályozza a sorsdöntő killek fontosságát, továbbá arra is kitér, hogy a képességnek nem feltétlenül kellene a játékban maradnia.
MonteCristo on Twitter
I am sure these issues will be ironed out. Not sure rez is a mechanic that should remain in the game in any form.
Összességében -ha már a játék egy ilyen fontos személyisége sem elégedett a karakterrel- jó lenne, ha a Blizzard végre belátná, hogy az újraélesztés ilyen formában egyszerűen káros a casual és az e-sport mérkőzősekre nézve egyaránt.