Rainbow 6 Siege-ben trónfosztás történt. Ezúttal a vadak örülhetnek, és ennek hangot is adtak!
Szeptember végén egy napra ismét összegyűlnek a gamerek és e-sportolók Kecskeméten
Rainbow Six Siege, League of Legends, WoT, OW, FIFA, Hearthstone... -lesz itt minden.
A Real Gamers ismét helyett adott a Rainbow 6 Siege csapatok számára, hogy színpadon, nagyközönség előtt ütközzenek meg egymással. Címvédőként érkezett a Nice Gaming (Spooky, Hawaii, Csonki, Doge, Herki), kihívójuk pedig WiLD Multigaming (iStrKe, Combat, robza, Hedsut, Folli) volt. A BO3 ütközetből előzetesen online már lejátszották Oregon-t, amit a vadak húztak be, majd a helyszínen csupán Chalet-re került sor, ám a WiLD ezt is magabiztosan 5-3-ra húzta be. A győztes csapat kapitánya, Jámbor "robza" Róbert adott interjút nekünk.
Szerinted mi a titka egy sikeres R6 csapatnak?
Talán mindenki azt a választ várja, hogy nagyon jó játékosok kellenek, de én most kicsit másra szeretnék kitérni, ami nélkül 5 játékos sose fog kiemelkedő eredményt elérni a játékban, ez pedig a BIZALOM. Talán a legfontosabb mozgató rugója egy csapatnak. Persze rossz játékosokból nem lesz világverő csapat, ez természetes, de “haladó” playerek csapatjátékában már rengeteg pozitívumot ad. A bizalom az, amivel a legtöbb nem tanulható elemet elő tudod hozni a Siege-ben. A magabiztosságon is sokat dob, ha tudod, hogy 4 olyan játékos oldalán küzdesz, aki a hibád után is tud korrigálni, és lehozza a kört. Az operátorok közötti “synergy” faktor is felerősödik, ha olyan ember oldalán játszol, akinek ismered a stílusát, mozdulatait és megbízol a döntéseiben.
A WiLD csapata balról jobbra: Folli, Hedsut, Robza, iStrike, Combat
Beszéljünk kicsit az RG döntőről. Előnyből érkeztetek, mert a BO3 döntő első pályáját online játszottátok le (a szervezők döntése miatt, akik időt szerettek volna spórolni a rendezvényen). Mit gondolsz, másképp alakult volna az eredmény, ha a teljes mérkőzést offline játsszátok le?
Ez egy kétoldalú dolog, a fő kérdés, hogy az otthoni megszokott környezet, vagy a helyszíni, teljesen idegen környezet juttat-e nagyobb előnyhöz. Ugyanis egyenlő feltételek mellett nem minden esetben a jobb játékos van előnyben, hanem aki jobban tud alkalmazkodni a helyszíni adottságokhoz. Másfelől; az otthoni konfigok közötti különbségek is nagy eltérést mutathatnak. Mindenféleképpen sokat jelent 1-0 előnnyel érkezni egy offline döntőre, de sokszor nehezebb fejben ott maradni és nem elkényelmesedni a vezetésnél. A kérdésre visszatérve: úgy gondolom hogy online és offline felületen is magabiztosan nyertük a mapokat, nem éreztem úgy, hogy az 1-0 hátrány negatív irányba mozdította volna az N6 hozzáállását, végig a nyerni akarás volt érezhető a levegőben mindkét csapat irányából.
Nagyon összeszedett játékot láthattunk tőletek a döntőben. El is húztatok, aztán volt egy kisebb visszatérése az N6-nak, amikor látszott, féltek attól, hogy visszajöhetnek. Mi volt az, ami végül mégis hozzásegített Titeket a győzelemhez?
Talán a rutin az, ami kisegített minket. Pont pár héttel ezelőtt történt meg velünk, hogy a proleague-ben szereplő supremacy-t kaptuk ellenfélnek egy esl tournament-en és 4-1 vezetésről, 5-6-ra vesztettük el a mérkőzést. Az nagy pofon volt, hiszen egy “go4 monthly final” elődöntő volt, amit elvesztettünk. Ez belénk égett, tudtuk hogy a pánik nem segít, így gyors taktikai változtatásokkal sikerült fejben visszajönnünk, és behúztuk a meccset.
A csapat menedzserével, Bone Daddy-vel
Hogy tetszett maga a Real Gamers lebonyolítása?
Nagyon jó volt a hangulat, bármikor szívesen visszatérnénk! Az R6 verseny szervezése terén is sokat fejlődött a rendezvény, természetesen vannak tanácsaink és megoszló vélemények a szervezést illetően, de szerencsére az admin, és a szervezőgárda nyitott a játékosok véleményére, ami reméljük a jövőben is pozitív eredményt fog hozni a verseny előmenetelében.
Mióta van együtt a csapat? És hogy képzelitek el a jövőt? Mennyire gondoljátok komolyan?
A végleges lineup július vége óta játszik együtt, a nyaralások miatt nehézkesen indult a felkészülés, egy kisebb hullámvölgyön is túl vagyunk, így jót tett a csapat önbizalmának ez a győzelem. Még az idén megpróbáljuk európai porondon is megvetni a lábunkat egy challanger league kvalifikációval, reméljük minden az elvárásainknak megfelelően alakul majd.
Hova helyeznéd magatokat Magyarországon és a közép-kelet európai régión belül?
Hazai közegben ezzel a szerepléssel reméljük sikerült mindenkinek megmutatni az erőnket, elszántságunkat és eltörölni a csapatunkkal szemben felmerült kétségeket. Közép-, és Kelet-Európai viszonylatban szerintem jóknak számítunk, a nyugati régióhoz képest sajnos van még hova fejlődni, bár itt érdemes azt is megemlíteni, hogy ezek a különbségek gyorsan eltűnhetnének egy németországi Ubisoft szerver megépülésével. Gondolok itt arra, hogy a francia élcsapatok fix 40 alatti ping-gel játszanak, míg nekünk 60 ping a legkevesebb ami jut.
A csapat jelenleg nemcsak a kilencedik Real Gamers bajnoka, de döntőzött már havi ESL versenyen is, ami magyarok számára eddig még soha nem jött össze, sőt jelenleg Európai Open Ladder lista vezetői! Szép jövő vár a magyar Rainbow-sokra! További sok sikerült fiúk!
(A Real Gamers döntő meccseit itt és itt tudjátok megnézni!)