Lorewalking: Orisa, Numbani új reménysége

Lorewalking: Orisa, Numbani új reménysége

Az Efi Oladele által átalakított OR15-ös egység fiatal kora ellenére hamar a város kedvencévé vált.

Lorewalking cikksorozatunkban igyekszünk kicsit jobban bemutatni nektek az Overwatch hőseinek megalkotását és a lore-ban betöltött szerepüket. Legutóbb a német kalandorral, Reinhardt Wilhelm-mel foglalkoztunk; ha lemaradtatok volna róla, az alábbi cikkünkben tudjátok pótolni.

Lorewalking: Reinhardt Wilhelm, a modern kori Don Quijote

Sensevida | 17/10/21 21:03 Lorewalking cikksorozatunkban igyekszünk nektek bemutatni az Overwatch karaktereinek megalkotási folyamatát és a játék történetében betöltött szerepüket. Legutóbb az ausztrál ámokfutó duó testőr tagját, vagyis Roadhog-ot vettük nagyító alá; ha lemaradtatok volna, az alábbi cikkünkben tudjátok pótolni.

Most úgy határoztunk, Numbani új reménységével, az Efi Oladele által létrehozott Orisa-val fogunk foglalkozni, és bemutatjuk a játék legfiatalabb hősét, majd kitérünk egy kis történelmi visszatekintésre is. A karakter létrehozásakor a Blizzard egy olyan Tank hőst szeretett volna létrehozni, aki hasonlóan statikus mint Reinhardt, viszont több távolsági képességgel rendelkezik. Jeff Kaplan továbbá egy interjúban megemlítette, hogy Orisát azért készítették el női robotként, mivel a közösség sokat kritizálta a játék női karaktereinek vizuális egysíkúságát.

A megalkotás folyamatáról sajnos nincs képi dokumentáció, a karakter is igencsak a semmiből robban be a játékba. A közösség leginkább Doomfist-tet vizionálta a játék 24. hősének, azonban Jeff Kaplan a battlenet fórumon többször kiemelte, hogy a következő játszható karakter "nem az lesz, akire gondoltok". Orisa első infómorzsái 2017 február 21-én érkeztek, amikor is a Blizzard közzétett egy fiktív interjút a numbaniból származó fiatal feltalálóval, Efi Oladele-vel. 

Pár nappal később az Overwatch Twitter oldala beszámolt egy támadásról a Numbani reptéren, ahol egy ismeretlen elkövető –akiről azóta már kiderült hogy Doomfist volt– szétzúzta Numbani OR15 védelmi robotjait. Az eset után nemsokkal Efi ismét jelentkezett egy listával, amiben az új vívmányához szükséges kellékeket sorolja fel. Ez a bevezető egyébként sokkal hangulatosabbra sikerült, mint a Sombra esetében elhúzott ARG.
ow orisa blizzard
Orisa végül március 2-án látott napvilágot a Developer Update videó keretein belül, és kaptunk mellé egy eredettörténet videót is, amiben maga Efi meséli el a hősnő keletkezésének körülményeit, valamint megalkotásának motivációját. Elmondása alapján az újjáépített OR15-öt úgy alkotta újra, hogy a folyamat során lelket és szívet, vagyis személyiséget is táplált a gépbe, aminek ugyan sokat kell még tanulnia, mégis ő lesz majd a város új megmentője, a hős akire oly régóta vártak. Érdekesség, hogy a karakter neve nem az OR15-ből jön, hanem az "orisha" szóból, ami a Yoruba vallásban a felsőbb istenség megtestesülését jelenti. 

A karakterrel kapcsolatban egyébként a játékosbázis egyik legfőbb kérdése az volt, hogy Orisa akkor omnic vagy robot-e valójában? A vitában rengeteg érv szólt mindkét oldal mellett, például; hogy azért nem lehet omnic, mert Efi programozta és rakta össze, továbbá nem rendelkezik elég fejlett személyiséggel. A másik oldal Bastion-t hozza fel ellenpéldának, aki még beszélni sem tud mégis az Omnic-ként van nyilvántartva.

Az igazságot végül a játék történetéért felelős Michael Chu árulta el, aki a battlenet fórumán azt írta, hogy az Overwatch világában a robot és az Omnic tulajdonképpen ugyanannak az éremnek a két oldala, ráadásul mivel Orisa az OR15-ös modell alkatrészeiből épült, amit pedig a régiós Omnium OR14-es modellje alapján gyártottak, a hősnő mindenféleképpen Omnic-nak mondható.

Ez lett volna tehát Orisa megalkotásának története, ha szeretnétek még ilyet olvasni, kövessétek az Esport1 oldalát. 

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!