Az OverwatchDojo oktatóanyaga rengeteg hasznos trükköt tartalmaz a karakterhez.
Nemsokkal az után, hogy a BlizzConon bejelentették Moira-t, a Blizzard elérhetővé tette őt a PTR szervereken. A sikeresnek mondható teszt időszak végeztével a karakter be is került az éles szerverekre a ranked mód kivételével, azonban kijött néhány bug rajta: ilyen volt, hogy a Biotic Grasp nem sebezte a Torbjörn turreteket és a Biotic Orb nem tűnt el a pályákról, ha azt egy Genji Deflectelte.
Moira kicsit bugos, de a Blizzard már dolgozik a problémán
Ennek köszönhetően pedig további egy hetet kell majd rá várnunk a kompetitív módban.
Ígéretéhez híven a stúdió hamar megoldotta ezeket a problémákat, és Moira tegnap este elérhetővé vált a Competitive Play-ben is. Ahogy ilyenkor általában lenni szokott, a karakter különösen nagy számban van jelen a ladder mérkőzések során, mivel a legtöbb játékos most találkozik először vele, és az újdonság varázsa miatt minél többet szeretnék próbálgatni.
Sajnos sokan kihagyták a PTR lehetőséget, és egyáltalán nincsenek tisztában a karakter lehetőségeivel és korlátaival, ráadásul idő kell, amíg az emberek megtanulnak ellene is játszani, szóval az elkövetkező néhány napban elég rizikós lehet a rankedre menni. Szerencsére az edukációs oldalak már gőzerővel dolgoznak az oktatóanyagaikon, amik különösen hasznosak lehetnek azok számára, akik szeretnék hamar elsajátítani a Moira-val való játékot.
Most az OverwatchDojo coaching közösség videó Guide-ját szeretnénk a figyelmetekbe ajánlani, amiben a készítők összeszedték a Moira-val kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat, az alapoktól kezdve egészen a haladó trükkökig. A karakter képességeivel illetve sebzésének és gyógyításának mértékével már valószínűleg tisztában vagytok, viszont ha szükségetek lenne egy kis emlékeztetőre, olvassátok el a témában írt cikkünket. Most hogy képbe kerültetek, haladjunk is tovább, és nézzük meg, milyen tanácsokkal tudnak szolgálni a Dojo Top500 Support játékosai.
Első körben meg kell értenünk, hogy a Biotic Grasp bal kezes gyógyítása egy erőforrás igényű képesség, amiből ha nem vigyázunk, nagyon könnyen kifogyhatunk és a passzív újratöltődés rémesen lassú, szóval rá vagyunk kényszerítve a jobb kezes sebzésokozásra is. Természetesen legfőbb feladatunk a csapattársak és saját magunk életben tartása, szóval nem kell át mennünk Rambo üzemmódba és az első sorban harcolni, viszont érdemes kihasználni a Grasp 20 méteres hosszát és biztos távolságból szépen óvatosan elszívni az ellenfelek életét.
A jobb kéz sebzése ráadásul minket is gyógyít, nem kell újra tölteni, nem lehet deflectelni és hasonlóan mint Symmetra elsődleges tüzelése, a célkeresztünk automatikusan rááll a célpontra. A bal kéz ezzel szemben 15 méteres távolságig hatékony és egyszerre több társat is tudunk vele gyógyítani, viszont az animáció megkavarhat minket és úgy érzékelhetjük, nem érjük el a célpontjainkat.
Rátérve a Biotic Orbokra, mindkettőről elmondható, hogy rövid távolságon belül a leghatékonyabbak és nem érdemes a visszapattanásukra alapozni, egyszerűen csak az ellenfél irányába kell elindítani őket. Az egyetlen kivételt azok a helyzetek képezik, ahol szűk szobákban vagyunk kénytelenek harcolni és a visszapattanó labdák ott sokkal többet tudnak gyógyítani vagy sebezni. Vigyázzunk azonban a Genjik-kel, mivel vissza tudják Deflectelni a labdát, ami egy csapatharc közepén rettentő kellemetlen lehet.
Moira Fade-je rengeteg szituációban életmentő lehet, és a 6 másodperces töltési időnek köszönhetően igencsak mozgékonyak tudunk vele maradni, használjuk tehát, ha forró lenne a lábunk alatt a talaj vagy csak jobb pozícióra van szükségünk. A képesség tulajdonképpen nem egy teleport, csak egy pillanatnyi sebesség növelés, mégis ki tudunk jönni vele például a Zarya Grav-ból, vagy elég magas helyekre tudunk vele felugrani.
Végül, de nem utolsósorban következzen a Coalescence, ami nem számít a legerősebb ultinak a Supportok közt, 30 méteres távolsága pedig igencsak hasznossá teszi. Annak ellenére, hogy sebez és gyógyít is egyszerre, érdemes inkább utóbbira törekedni és a csapattársak életét menteni, nem pedig rámenni vele mondjuk a magasban lebegő Pharmercy-re. A képesség mechanikájából adódóan azonban könnyen megszakítható a CC képességekkel, szóval kerüljétek el a Sleep Dartokat vagy a Hookokat.
Összességében Moira rövid távolságon belül a leghatékonyabb és rengeteg lehetőség rejlik benne, egyedüli Healer-nek viszont semmiféleképpen sem érdemes csatába vinni. A mozgékonysága ellenére a Dive kompozíciók annyira nem fekszenek neki, és inkább a statikusabb felállásokban érdemes használni. Ennyi lett volna tehát az OverwatchDojo videójának összegzése, viszont mindenféleképpen azt ajánljuk nektek, hogy nézzétek meg a teljes anyagot a gyakorlati prezentációk miatt.
Ti mit gondoltok, Moira megtalálja majd a helyét a metában, vagy úgy jár mint Doomfist, és eltűnik a süllyesztőben?