A Dallas Fuel segédedzőjének legújabb oktatóvideójában igencsak kimerítően elmagyarázza a mérkőzések során felmerülő legnagyobb hibákat.
Justin "Jayne" Conroy nevét valószínűleg nem sokan ismerik a magyar közösségen belül, holott edukációs videóival és streamjeivel külföldön rendkívül nagy elismerésre tett szert a játékosbázis körében. Ennek okán pár hónapja őt választották a Kanadai válogatott edzőjének, -ráadásul néhány nappal ezelőtt a Dallas Fuel bejelentette, hogy leszerződtették segédedzői pozícióba a csapathoz.
A kanadai válogatott edzőjével erősít a Dallas Fuel az Overwatch League második szezonjára
Jayne mellett továbbá Tikatee érkezik még segédedzői pozícióba a csapathoz.
Jayne munkájára egyébként érdemes odafigyelni, mivel rengeteget lehet tanulni tőle akár karakterekről, mechanikákról, meg úgy összességében a játékról is. Ezért is szeretnénk most az edző legújabb oktatóvideóját a figyelmetekbe ajánlani, amiben a Top 5 legsúlyosabb hibára hívja fel a figyelmet, amit szerinte a játékosok elkövetnek egy mérkőzés során. Vágjunk is bele!
Túl sok Ultimate használata
Ez a probléma leginkább a Gold és Platinum szinten lévőket érinti, azonban rendszeresen előfordul a felsőbb tierekben is. Tegyük fel a Genji kiszed két embert pár Shurikennel, összeszedi az ultiját és már fordulna rá a maradék négy ellenfélre, hogy összeszedhessen egy Team Kill-t. Stratégia szempontból ez már "Overulting"-nak számít, mivel a 6v4-es felállás már elegendő kell hogy legyen a csapatharc megnyeréséhez. Természetesen bármi megtörténhet, azonban ekkora előnynél kár elpazarolni egy Blade-et és első sorban a csapat érdekeit kell nézni, nem azt, hogy a meccs végén miénk legyen a POTG.
Hybrid pályák újra megtámadása
A Hybrid pályák -mint például Hollywood vagy King's Row- elég trükkösek, mivel a védekezők rendszeresen rossz stratégiát használnak akkor, ha az ellenfél kiszed valakit közülük. Egy rosszul szervezett csapat ilyen esetben 6v5-ban próbálja meg tartani a pontot, azonban statisztikailag több esélyük van megvédeni azt, ha bevárják a hatodik társukat és egyszerre mennek rá a támadókra. Érdemes tehát hátrébb húzódni és defenzívebben játszani, -akár két tick-et is odaadni-, hogy aztán kiegészülve teljes erővel vissza tudjunk támadni.
Három játékos a Payload-on
Alapvetően a Payload akkor a leggyorsabb, ha három játékos ül rajta, azonban Jayne szerint rengeteg olyan szituáció van, amikor ez hibának számít. Statisztikailag a támadó csapat sokkal jobban jár, ha egy ember tolja a kocsit, a többiek pedig előrébb nyomulnak és felveszik a pozíciójukat a védekezők fogadására. Ennek mestere egyébként még a Rogue csapata volt tavaly, akik a Lúcio-t játszó Michaël "winz" Bignet-et hagyták hátra, míg ők rámentek az ellenfélre.
A Spawn idők kihasználása a 2CP pályákon
A 2CP pályákon van egy amolyan rejtett mechanika, ami lehetővé teszi a támadók számára, hogy késleltessék a védekezők respawn-ját. Mindez úgy kivitelezhető, hogy a támadók többen állnak a ponton, mint a védekezők. Egyszerűnek hangzik, viszont ha belegondoltok, számtalanszor fordul elő, -főleg egy intenzív harc közben-, hogy hajlamosak vagyunk elhagyni a pontot és az ajtókig kergetni az ellenfelet.
A mágikus 85%
A Control pályáknak van egy olyan sajátossága, hogy ha az egyik csapat eléri a mágikus 85%-ot, akkor az után a másik alakulatnak már csak egy harca maradt, mielőtt betekerődne a 100%. Erre különösen érdemes odafigyelni, mivel például 82%-nál pont úgy jön ki a lépés, hogy a stagger függvényében akár kétszer is visszaérhetnek újrafoglalni a pontot.
Ha kíváncsiak vagytok a hibák bővebb kifejtésére, az alábbi videóban tudjátok azt megtekinteni. Jó tanulást!
Ti egyébként szoktatok oktatóvideókat nézni, vagy magatoktól fejlődtök?