Lecsapott a nerfhammer a 8.16-ban, buffot alig látunk

Lecsapott a nerfhammer a 8.16-ban, buffot alig látunk

A Riot sok korábbi döntését vonja vissza –illetve erősített hősök erejét csökkentik újfent–, miután rájöttek, hogy túllőttek a célon.

Szemmel láthatóan betartotta ígéretét a Riot Games, miszerint visszább vett a patch-ek méretéből, ez most is látszik. Az már más kérdés, hogy leginkább maguk után takarítanak jelenleg is, mivel rengeteg nerfet láthatunk a mostani patch-ben, amik egyértelműen a korábban kiadott buffokat hivatottak ellensúlyozni, –gondolok itt például Fizzre, vagy akár Aatrox-ra.

Megjöttek Nunu és Willump új képességei!

A fiú és a jetije megújulva tér vissza az Idézők Szurdokába! Részletes képességek és tippek az átdolgozott karakterhez!


A Nexus Blitz a mostani patch-csel együtt fog érkezni, –de egyelőre még nem elérhető a kliensben, valószínűleg az elkövetkező napokban kerül majd be.

Amilyen harmatgyenge volt a megjelenése után, azóta épp annyira erős és folyamatosan kapja a gyengítéseket. Ezúttal sem úszta meg ezeket, az E (Umbral Dash) gyógyítását tovább nerfelték, ha nem hősöket ütünk, akkor az eredeti mennyiség 15%-át kapja csak vissza HP-ban, illetve az első kifejlesztésnél nem 2, hanem csak egy csúszástöltetet kapunk. Aatrox sustainje az ösvényen gusztustalanul erős, talán ezzel sikerül visszafogni, amire szükség is van, hiszen erőforrása nincsen, a képességei ingyenesek és akár tárgyak nélkül is túlélte a legtöbb ösvényfázist.

Az ultija (World Ender) egy tökéletes turret dive képesség, ami túl gyakran elérhető. Emiatt 140/130/120-ról 160/140/120 másodpercre emelik meg a CD-jét, legalább több ideig leszünk biztonságban vele szemben,

Fizznél is eléggé túltolták a számokat: nem elég, hogy egy új W-t kapott (Seastone Trident) de több helyen is megemelték az AP rátákat. Ezekből vesznek most vissza, a W esetében az aktív sebzés AP rátája 0,6-ról 0,5-re csökken, míg az on hit sebzésé 0,4-ről 0,35-re.

Az ulti is túl erős (Chum the Waters), a kis hal esetében 0,9-ről 0,8-ra csökkentik a rátát, a középső halnál 1,1-ről 1-re, míg a nagynál 1,3-ról 1,2-re.

Hecarim azon kevesek közé tartozik, akit erősítettek ezúttal, igaz korábban nem is kapott buffokat. Q (Rampage) képességének későbbi sebzését emelték fel 55/90/125/160/195-ről 55/95/135/175/215-re, míg a bónusz AD rátát 0,6-ról 0,7-re növelték, így talán gyorsabban tud majd takarítani, –bár a korai szakaszt ez nem nagyon fogja befolyásolni továbbra sem.

Orianna esetében csak az alap mágikus ellenállás csökkent 30-ról 26-ra. Aggódni nem kell, a labdából még mindig kap bónuszokat, ha rajta van.

Újabb Quinn nerf, ami továbbra sem az igazi problémát célozza, a korlátlan mozgékonyságot, ettől függetlenül a szintenként kapott AD 3-ról 2,4-re csökken, 18-as szinten ez mínusz 10,8 AD-t jelent.

Rakan az egyik legjobb támogató jelenleg, kezdeményezései ugyanis elsőosztályúak. Hogy eleinte kicsit nagyobb rizikó legyen vele bemenni, az alap HP-ját 510-ről 480-ra viszik le, míg a páncélt 36-ról 33-ra.

A korábbi nerfek ellenére Taliyah még mindig pusztít a dzsungelben, a Riot meglátása szerint túl gyorsan is. A passzívja továbbra is repíti őt, így az alap mozgási sebességét 340-ről 335-re csökkentik. Gankek terén is túl jó, így a W (Seismic Shove) CD-jét fix 12 mp-ről 16/15/15/13/12-re növelik. Mivel amúgy is ezt fejlesztjük utoljára, sokkal ritkábban tudjuk majd ide-oda dobálni az embereket, az ulti (Weaver's Wall) pedig már nem biztosít rálátást –vagyis nem tudunk vele felderíteni–, és ha be is akarunk ugrani valahova, ott előzetes rálátást kell szereznünk.

Trundle sem idegen a profik számára mostanság, Q-ja (Chomp) pedig rengeteg bónuszt ad sokáig. Ezért a harapás sebzését csökkentik 20/40/60/80/100-ról 20/30/40/50/60-ra, cserébe növelik az teljes AD rátát ugyan 1/1,05/1,1/1,15/1,2 1/1,1/1,2/1,3/1,4-re, viszont a kapott bónusz AD 8 helyett csak 5 mp-ig fog tartani.

Tryndamere nem igazán szerepel profi meccseken, de ettől függetlenül túl gyakran forog a pályán, ezért az E (Spinning Slash) CD-jét 13/11,5/10/8,5/7-ről 13/12/11/10/9 mp-re növelik.

Caps már több ízben is megmutatta, hogy mennyire erős Wukong miden is, a Riot pedig reagált választására már nem először, korábban Kaynt is miatta nerfelték, kösz Caps. Csökkentették a Q (Crushing Blow) alap sebzését minden szinten 20-al, 10/40/70/100/130-ra. Az teljes AD rátából is lecsíptek, 1,1/1,2/1,3/1,4/1,5 helyett csak 1/1,1/1,2/1,3/1,4 lesz.

Igen, újabb Zoe nerf érkezett, a passzívjának AP rátáját 0,325-ről 0,2-re csökkentették, illetve a szintenként kapott sebzést is mindenhol lecsípték kicsit. A W (Spell Thief) AP rátája is 0,55-ről 0,4-re csökkent.

A Riot korábbi ígéretei szerint pár rég nem látott tankot szeretne kicsit életképesebbé tenni, meglátjuk mire lesz ez elég.

Amumu esetében az E (Tantrum) kapott egy új hatást, ami 3% bónusz páncélt és ugyanennyi mágikus ellenállást biztosít mindazon felül, hogy szinttől függően eddig is 2/4/6/8/10-et vont le minden sebzésből.

Leona több változást is kapott PBE-n, de végül csak egy sima W (Eclipse) buff lett az egészből. Az eddigi fix 14 mp helyett 14/13/12/11/10 mp-es CD-vel rendelkezik.

Nautilus legnagyobb problémája, hogy a W (Titan's Wrath) CD-je túl nagy, így ritkán tud hatékonyan cserélni ösvényen. A pajzs mértékét hangolták, 65/70/75/80/85 helyett 60/70/80/90/100 lesz, vagyis első szinten gyengébb, később meg erősebb, de a skálázódásból visszavettek, 9/11/13/15/17% maximum HP helyett  csak 9/10/11/12/13%-ot kap rá bónuszként és 10 helyett csak 6 másodpercig tart. A CD-t viszont drasztikusan csökkentették, 18-ról 12 mp-re, vagyis gyakrabban tud majd kisebb cserékbe bocsátkozni, ami kedvezhet neki, hiszen a kombóját elég gyorsan ki tudja tolni, ha úgy van. 

Rammus W-je (Defensive Ball Curl) bónusz páncélmennyisége 50/60/70/80/90%-ról 60/70/80/90/100%-ra emelkedett, a mágikus ellenállás pedig 25/30/35/40/45%-ról 30/35/40/45/50%-ra. Továbbra is AD karakterekkel, illetve kompozíciókkal szemben lehet majd erős, de azért a mágikus sebzés ellen is jobban lesz védve.

Sion skálázódásán szeretnének javítani, emiatt a W (Soul Furnace) passzívjából kapott plusz HP mennyisége 3-ról 4-re emelkedik, míg a nagy ellenfelekből 10-ről 15-re. Mióta eltűnt a Banner of Command nem igazán láttuk gyakran, de kétséges, hogy csak emiatt visszatérne.

Végezetül Tahm Kench megkapta a beígért változásokat: a Q (Tongue Lash) lassítása 2 helyett 1,5 mp-ig tart majd, a CD azonban 6-ról 5-re csökken. A W (Devour/Regurgitate) már csak 4 mp-re falja be a célpontot, korábban ez nőtt a képességszinttel. Ellenfél esetében ez az időtartam fele ennyi, vagyis 2 mp. A CD-t drasztikusan megnövelték 14/13/12/11/10-ről 28/25/22/19/16-ra, viszont ellenfél elkapásánál ez csak a fele, illetve a manaköltséget 90-ről 60-ra csökkentették.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!