Jeff Kaplan elnézést kért az Ashe célzását érintő animációs hibák miatt

Jeff Kaplan elnézést kért az Ashe célzását érintő animációs hibák miatt

Sajnálatos módon azonban a megoldásig akár több hetet is várnunk kell majd. 

Az Overwatch legújabb karakterének számító Ashe-t kicsivel több mint két héttel ezelőtt mutatták be a 2018-as BlizzConon, és a fejlesztőcsapat nem sokkal ezután elérhetővé tette a hősnőt a PTR szervereken. Érdekes módon a tesztidőszak elég rövid volt és Ashe múlthét kedden már meg is érkezett az éles szerverekre, hogy a Quick Play és Arcade, esetleg Custom játékmódokban a szélesebb közönség is kipróbálhassa. A játékosbázisnak egyébként a visszajelzések alapján alapvetően bejön a karakter, hiszen magasabb skill igényű mint a korábban érkezett hősök, –ráadásul sokan úgy tartják, hogy a képességei megérdemelnének némi nerfet, mivel szédületes mészárlásokat lehet összehozni akár B.O.B segítsége nélkül is.

Így készült a BlizzCon hivatalos Ashe cosplaye

A Blizzard ismét a kanadai Henchmen Studiost kérte fel a feladatra, akik korábban már a Doomfist, vagy Moira projekten is dolgoztak.

Nagyjából én is ezen a véleményen vagyok pár óra játék után, viszont a kezdetektől fogva feltűnt valami furcsa dolog a karakterrel kapcsolatban, ami miatt egy idő után nem éreztem a vele való játékot; folyamatosan mellé lőttem, plusz a fejem is megfájdult picit. Nem én voltam az egyetlen, akinek feltűnt, hogy valami nagyon nincs rendben a karakterrel és a fórumos/reddites beszélgetések alapján arra jutottunk többen is, hogy a jobb klikk zoom animációja lesz a ludas. A tesztelők lelkesebb tagjai meg is állapították, hogy a zoom animáció laggos és mintha  60 FPS-ben történne, illetve minden további esemény, amit a célkeresztben látunk szintén csak 60 FPS-es. Most sokan joggal kérdezhetitek, mi is ezzel a baj? Nos, a játékosbázis számottevő része, (köztük én is) 144HZ-s monitorral játszik, és már attól agyvérzést kap, ha az FPS mondjuk 200 alá esik, aztán a laggosnak érződő zoom animáció 60 FPS-e rendkívül zavaró tud lenni, –ráadásul egy idő után valóban kellemetlen a karakterrel való játék. Szerencsére a Blizzard-nak is feltűnt mindez: a Competitive Overwatch egyik Ashe bejegyzése alatt megjelent urunk és megmentőnk Jeff Kaplan, aki tájékoztatott minket a hiba valódi okáról. 

"Jelenleg, ha Ashe-sel játszotok PC-n 60 FPS fölött, a jobb klikk célzási animációja szakadozónak vagy darabosnak tűnhet. A képesség nem laggol és a becélzás a korrekt sebességgel és pontossággal történik, azonban az animáción mégis nagyon furcsa. Egy jövőben érkező frissítéskor igyekszünk kijavítani a problémát és attól függetlenül, hogy mekkora FPS-en játszik valaki, sokkal simábbnak fog érződni az egész. 

Sajnálatos módon azonban ez legkorábban csak az 1.32-es PTR frissítésben fog megtörténni, jelenleg az 1.31 van érvényben. Természetesen arra törekszünk, hogy minél hamarabb kiadjuk a javítást, viszont nem valószínű, hogy ez sikerülni fog, mivel rengeteg kódot kell átnéznünk és nem szeretnénk kockáztatni, hogy a sietség közben elrontunk valamit. 

Nagyon sajnáljuk az egészet."

Jeff tehát biztosított minket arról, hogy felfigyeltek a problémára és igyekeznek annak kijavításával, azonban az időfaktor itt kulcsfontosságú, ugyanis a Blizzard irányelvei alapján Ashe jövőhét kedden be fog kerülni kompetitívbe. Nos, Jeff elmondása alapján a fixet hozó PTR frissítés még csak tervben van. Mire átjut a rostán és bekerül az éles szerverekre, akár több hét vagy egy hónap is eltelhet, –aztán a hiba fennállásával kell majd vérre menő meccseket játszanunk? Ez egyáltalán nem fair a stúdiótól és véleményünk szerint ki kellene tolni az új karakterek tesztidőszakát, hogy hasonló ne fordulhasson elő a jövőben. 

Nektek egyébként okozott már problémát a zoom animációja, vagy fel sem tűnt nektek? 

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

 

Kövess Minket!