Az indítvány ráadásul büntethetővé teszi azokat a cégeket is, akik ilyen szolgáltatásokat árulnak vagy hirdetnek.
Néhány napja már beszámoltunk nektek arról, hogy Dél-Koreában reflektorfénybe került egy tavaly nyár óta előkészítés alatt álló törvényjavaslat, ami –ha átmegy az országgyűlésen–, akkor jogilag is büntethetővé válnak az online játékokban komoly problémákat okozó boosterek. A kezdeményezés ráadásul nem finomkodik, mivel akár szabadságvesztéssel és több millió forintnak megfelelő vonnal sújtaná a tévútra tévedt játékosokat, akik sok esetben nem is maguk miatt, hanem a családjuk megsegítéséért kényszerülnek erre a pályára.
Hamarosan börtönre vagy komoly pénzbüntetésre számíthatnak a boosterek Koreában
Egy tavaly előterjesztett törvényjavaslat akár 2 év szabadságvesztéssel, vagy közel 20 ezer dolláros pénzbüntetéssel sújtaná a boostolással foglalkozó játékosokat.
A körülmények ellenére tegnap a Dél-Koreai országgyűlés megszavazta a törtvényt, ami alapján akár 2 év börtön és 20 millió vonos –azaz körülbelül 18 ezer dolláros– pénzbüntetés is várhat azokra, akiket bűnösnek találnak boostolásért. Mindemellett a rendelet egyik kiterjesztésének köszönhetően azok az oldalak is büntethetővé válnak, amik ilyen szolgáltatásokat kínálnak vagy hirdetnek az oldalukon. A bejelentéssel kapcsolatban megszólalt Lee Sang-sup képviselő is a koreai Inven oldalának és az alábbiakat nyilatkozta.
"A legtöbb népszerű játék sajnos rengeteget szenved a booster szolgáltatásokat nyújtó cégek miatt. Mindez nem csak rendkívül káros anyagilag, de megmérgezi az e-sport szféra ökoszisztémáját, –továbbá a casual játékosokra is nagy hatással van. Most azonban, hogy a törvényjavaslatot elfogadtuk, együtt építhetünk egy egészségesebb közeget mindenki számára."
A League of Legends-et fejlesztő Riot Games és az Overwatch-ért felelős Blizzard valószínűleg rettentően örül mindennek, hiszen végeláthatatlan harcot folytatnak a fiókmegosztókkal és a pénzért magasabb rankra boostoló játékosokkal szemben. Ne feledjük azonban, hogy egy valóban egészséges e-sport szférában a jelenség jóval kevesebb jelentőséggel rendelkezne, –szóval továbbra is úgy vagyunk vele, hogy a szabályozás jó, viszont inkább a probléma eredeti okát kellene megszüntetni.
Ti mit gondoltok, valóban ilyen szigorú büntetést érdemelnek a boosterek?