Jeff Kaplan elárulta, miért nincs Apex Legends-szerű ping rendszer az Overwatch-ban

Jeff Kaplan elárulta, miért nincs Apex Legends-szerű ping rendszer az Overwatch-ban

A Blizzard Overwatch részlegének első embere a battle.net fórumon válaszolt egy játékos kérdésére a témával kapcsolatban.

Az Overwatch jelenlegi helyzetével sem a casual, sem pedig a profi játékosok nagy része nem elégedett, mondván a Blizzard nagyon lassan reagál a GOATS kompozícióra, továbbra is hiányoznak a hasznos statisztikák, nem is beszélve a toxicitás mértékéről és a szerepkör szerinti meccskeresésről, vagy a Solo Queue hiányáról. A több irányból érkező össztűz ellenére a Blizzard érdekes módon az elmúlt néhány hónapban nem adott egyértelmű választ a kérdésekre, igaz a nemrég érkezett frissítésben csökkentették az armor által biztosított védelmet és egyes karaktereket komolyan nerfeltek, azonban az Overwatch League első hetének meccsei alapján mindez nem sok változást fog hozni. Összességében a fejlesztők egyetlen vívmánya mostanában a PTR szerverre pár hete bekerült új pálya, Paris, ami előreláthatólag hamarosan megérkezik majd az éles szerverekre is.

Paris, az Overwatch új pályája megérkezett a PTR szerverre!

A Blizzard több, mint öt hónap után új csatatérrel jelentkezett, ami az Assault típusba tartozik és már elérhető a tesztszerveren.

A körülmények miatt sokan kicsit hanyagolják is az Overwatch-ot és más játékokban, mint például a pár hete startolt Apex Legensben múlatják az időt. Egy, a battle royale-t megjárt játékos fel is vetette a battle.net fórumon, hogy mit szólnánk egy Apex-szerű ping rendszerhez az Overwatch-ban? Azok számára, akik nem ismernék a mechanikát, tulajdonképpen arról van szó, hogy egy tárcsán, vagy a célpontokra kattintva a görgőnkkel meg tudjuk jelölni a helyeket, az ellenfelet és tárgyakat. A kérdés felkeltette Jeff Kaplan figyelmét is és az alábbiakat kommentálta a bejegyzéshez. 

"A Respawn remek munkát végzett az Apex Legendsben a ping rendszerrel. 

Még az Overwatch korai fejlesztési időszakában, mi is hasonlón dolgoztunk, inspirációul pedig a MOBA játékokat, mint a League of Legends-et és a Heroes of the Stormot vettük alapul. Sajnos azonban, elvetettük az ötletet, mivel több probléma is volt vele. 

  • Hat játékossal a csapatban elég zavaró lehet a spam, ha sokan használják egyszerre.
  • Az Overwatch pályáinak felépítése miatt a támadási távolságok korlátozottak. Emiatt a felfelé pingelés nehézkes és eléggé frusztráló tud lenni. Példával élve, ha Temple of Anubis első pontjánál állunk a hídon és a második pontnál lévő híd felé szeretnénk pingelni, a távolság csupán 30 méter. Mindezt perspektívába állítva, Hanamura dojojának hossza is csak 45 méter. Az Apex Legendsben ezzel szemben sokkal nagyobbak a támadási távolságok és a pálya is lényegesen nagyobb, szóval sokkal könnyebb saját magad alá jelölni. 

Vicces lenne egyébként újra elővenni a rendszert és ránézni, hogy működőképessé tudnánk-e tenni. A kommunikációs kerékkel kapcsolatban egyébként vannak már új design terveink, amiket elérhetővé szeretnénk tenni a jövőben, hogy hatékonyabbá tudjuk tenni. Természetesen köszönjük a visszajelzést és az ajánlást."

Ping rendszerünk tehát nem valószínű, hogy lesz az Overwatchban, viszont a tavaly év végi nyilatkozatokból kiindulva több titkos és néhány szupertitkos projekten is dolgoznak a fejlesztők, amik remélhetőleg minél hamarabb megérkeznek a játékba. 

Jeff kommentárjától függetlenül szerintetek jó ötlet lenne egy ping rendszer az Overwatch-ba?

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

 

Kövess Minket!



Közvetítések