Sokak szerint a fegyver túlságosan erős és ez hosszú távon nincs jó hatással a játékra.
Első ránézésre az Apex Legends karakterei elég kiegyensúlyozottnak tűnnek, mivel képességeik nem gyakorolnak akkora hatást a játékmenetre, hogy kiváltsák vagy ellensúlyozzák a játékosok mechanikai hiányosságait. Közelebbről vizsgálva a legendákat azonban már nem annyira egyszerű a helyzet, mivel lényeges hitbox különbségek vannak köztük, szóval ha nem akarunk hátrányból indulni, érdemes jól megfontolni a választásunkat.
A fegyverek tekintetében is nagyjából hasonlóak a körülmények, mivel alapvetően mindegyiknek megvan ugyan a szerepköre és az a bizonyos szituáció, ahol a legjobban teljesít, egyes darabok abszolút többfunkciósak és nyugodtan apríthatunk velük a leérkezés pillanatától kezdve egészen a végjátékig. Az utóbbi kategóriába a Wingman abszolút beleillik, hiszen 45 sebzést okoz egy test, 41-et a láb, 90-et egy fej találattal, a másodpercenkénti sebzése pedig a hivatalos adatok szerint 153. A fegyverre szerelhető kiegészítők csak tovább növelik a hatékonyságát, a különböző ritkaságú tárakkal az alap 6 helyett akár 8, 9 vagy 12 töltényünk is lehet, nem is beszélve a Skullpiercingről, ami növeli a fejlövések sebzését. Az NRG Esports streamere dizzy például a Wingmant egyenesen a csak dropból kiszedhető Mastiff shotgun és Kraber sniper mellé rakta a saját fegyver tier listáján, ami azért elég sok mindent elárul.
A körülmények miatt a casual és profi játékosok is előszeretettel használják a fegyvert elsődleges halálosztóként akár egy egész menet során is. Hosszútávon ez a jelenség nem feltétlenül egészséges és ellehetetleníti a többi fegyvert, plusz sokan úgy vannak vele, hogy a Wingman túlságosan erős és a Respawnnak vagy nerfelnie kéne, vagy teljes mértékben átdolgoznia a játék hosszútávú élhetőségének érdekében. A Youtubeon például hétről hétre jönnek a revolveres mészárlásos videók, melyek közül a legtöbb azt sugallja, a fegyver túlságosan broken.
A fejlesztőknek egyébként számtalan lehetőségük van a fegyver kiegyensúlyozására, növelhetnék például a visszarúgás mértékét, a sebzésből és a tűzgyorsaságból is visszavehetnek, növelhetnék az újratöltés idejét vagy akár a dropratejét is csökkenthetnék.
Ti mit gondoltok egyébként a témáról? Szerintetek is nerfelni kellene a Wingmant?