Apex Legends - Ninja ismertsége és streamje jól jött az Apex Legends-nek, de nem volt olcsó mulatság.
Az Apex Legends-et hatalmas hype övezi, de ez nem magától jött össze. Kellettek hozzá a nagy nevek, vagyis streamerek, akik felfuttatták a játékot. Bár már nem a legnagyobb streamer, Ninja még mindig a legismertebbek között található és nézőszámait bárki megirigyelné a mai napig. Az sem titok, hogy az EA ezt tudatos kampányként kezelte, vagyis bizonyos streamereknek elég komoly összegeket tett le az asztalára, hogy játsszanak az Apex Legends-el.
Az már más kérdés, hogy ezek az összegek mekkorák. Nem teljesen megerősített hír ugyan, de a Reuters egyik közeli forrása szerint az EA nem kevesebb, mint egy millió dollárt, azaz nagyjából 285 millió forintot fizetett Ninjának azért, hogy ha csak egy kis időre is, de inkább az Apex-et tolja a Fortnite helyett, február 5-én. A megállapodás nem szólt túlzottan sok időre, mindössze pár óra, ezt az EA egyik kollégája mondta a Kotakunak, tehát azon felül már maximum csak azért játszott Ninja, illetve a többi streamer vele, mert tényleg bejött nekik a dolog.
Belegondolva azonban ez tényleg egy igen nagy összeg, még Ninja léptékével is. Korábban a CNN-nek elismerte, hogy nagyjából 500 ezer dollárt kereset havonta, jobb hónapokban még többet is, de ez a Twitch-ből, a Youtube-ból és a szponzori megállapodásokból összesen jött be neki a konyhára. Ezek fényében egy pár órás "munkáért" egy milliót kapni elég abszurd még a mostani állandó növekedésben lévő játékiparban is.
Azt nem pontosan tudni, hogy a többi streamer vajon mennyi pénzt kaphatott, de ha a nézettségekből indulunk ki, akkor az EA-nek elég mélyen a zsebébe kellett nyúlnia, hogy olyan neveket szerezzen meg, mint Shroud, Myth, vagy Dr. Disrespect. Ez is a kampány tudatos része volt, ahogy Drew McCoy elmondta a Respawntól. Szerettek volna egy olyan napot, amin csak az nem hal az Apex-ről aki egy barlangban, vagy egy kő alatt él. A célt pedig sikerült elérni, abszolút első volt az Apex Legends és összesített nézettsége még a 660 ezret is meghaladta már egyidejűleg. Ez egy tipikus blitz média megmozdulás.
A Ninjának fizetett összeg pedig arról árulkodik, hogy a nagy cégek nem restek pénzt áldozni arra, hogy tényleg hatalmas reklámot kerítsenek egy-egy játéknak, főleg ha az egy BR, aminek a piaca egyrészt eléggé telített, másrészt olyan influencerek léteznek a világon, mint az előbb említett nevek. Ez egy fajta trendváltozás is egyébként, ahol a cégek már nem is feltétlenül csak a hagyományos reklámfelületeket használják az interneten, amik egy-egy Ad Blockerrel könnyen megkerülhetőek, helyette inkább azokat a felületeket "veszik meg", amiket önként és dalolva nézünk, ergo a reklám közvetlenül jut el hozzánk, koncentrált adagban.
Ki ne szeretne Apexezni, miután 2-3 órát nézte Ninját, vagy Shroudot? Annyira egyszerűnek tűnik, amikor ők játszanak, nem?