Apex Legends - A háttérben azonban egy elég összetett biztonsági protokoll áll, ezeket a közelmúltban történt eseteket pedig valószínűleg félreértelmezte az Origin rendszere.
A közel múltban több játékos is beszámolt arról, hogy megvették a Battle Pass-t, ám egy-két nappal később egy szép kis perma bant találtak csak a fiókjukon. Az ok az, hogy ezen játékosok bankja valamilyen oknál fogva huzamosabb ideig nem juttatta el a vételi árat a fejlesztők számára, a rendszer pedig bannal jutalmazta meg őket. Ez így most elsőre felháborítónak hangzik, ám az intézkedés mögött egy olyan jelenség áll, ami minden évben dollármilliárdokat éget el még úgyis, hogy a különféle kereskedők nagyon nagy figyelmet szentelnek neki.
Ez a jelenség a Chargeback Fraud, amit magyarul talán "kamu" visszatérítésnek lehetne a legjobban lefordítani. Chargeback Fraudnak hívják azt, amikor a kártyatulajdonos vásárol valamit, majd meggondolja magát, de a kereskedő helyett a banktól kér visszatérítést. Ennek a fogalomnak aztán van még számos alfaja, például a "True Fraud", amikor ellopták a kártyánkat és más vásárolt helyettünk, így a visszatérítési igény jogos. De ott van a "Family Fraud" is, amikor a kártyatulajdonos egy közeli hozzátartozója, barátja vásárol a kártyával a tulajdonos tudta nélkül.
Egy összetett és igazából leküzdhetetlen probléma ez abban a 21. században, amiben "a vevőnek mindig igaza van". Az alapvető jelenséget is pontosan ez okozza, a bankok igyekeznek jó kapcsolatot ápolni az ügyfeleikkel, tehát elhiszik, amit azok mondanak nekik, így károsítva meg a kereskedőket. Ez a jelenség ugyanúgy megtalálható a videojátékiparban is, bár egy picit másképp néz ki. Egy online játék esetében például nem lehet megcsinálni azt, hogy megveszünk valamit, majd visszatérítést követelünk, itt ugyanis a játékfejlesztő néhány kattintással el tudja távolítani a fiókunkról a terméket, tehát az ingyenes vásárlásra úgy, hogy meg is maradjon a cucc általában kis esély van. Viszont a legtöbb esetben azonnal bannal jutalmazzák ezt a cselekedetet a fejlesztők.
Az Apex Legends esetében az egyik játékos igen részletesen leírta, hogy mi is történt:
If your Battlepass payment isn't processed by your bank quickly enough, you will be permanently banned (with seemingly no way to appeal - appeals are being ignored) from r/apexlegends
- Ottani idő szerint kedden délután 17:50-kor megvette a Battle Pass-t
- Szerdán, hajnali 4:40-kor kapott egy emailt, hogy a tranzakció sikertelen volt
- Csütörtökön délután 16:00-kor észrevette, hogy bant kapott, ekkor fedezte fel az emailt is
- Írt egy üzenetet az ügyben a supportnak 16:30-kor
- 72 órán keresztül nem érkezett válasz
- Pénteken és szombaton is még a bankja felületén "Pending" állapotban volt a Battle Pass összege
Az ügy és a folyamat kissé zavaros, de nagyjából az történhetett, hogy a játékos elutalta az összeget, megkapta a fiókjára a tételeket, a bankjából viszont a pénz nem ment át a következő 10 órában, ezért a rendszer Chargeback Fraud gyanúval tiltotta őt. A videojátékiparban -mint mondtam- szinte minden fejlesztő bannal jutalmazza ezt a viselkedést, ez esetben azonban egy banki hiba következtében a tranzakció nem is ment végbe. A komment szekcióban több alkalommal is taggelték Jayfresh-t, a Respawn community managerét, aki remélhetőleg segíteni fog hamarosan a szorult helyzetbe került játékosoknak.
Ez azonban csak egy példa a több közül, egy másik játékos arról számolt be, hogy 10 dollár nem ment át tőle időben, a fejlesztők pedig azóta az email üzeneteit is letiltották.
origin bans account for payment problems that processed on my end from r/origin
Természetesen minden éremnek két oldala van, a történet úgy lenne kerek, hogyha az EA Games vagy a Respawn részéről is jönne információ, ők azonban egyelőre semmit sem tettek közzé. A szorult helyzetbe került játékosok tehát csak várhatnak, hátha a számtalanszor megidézett Jayfresh tud kezdeni valamit a helyzettel. Arról sajnos nincs információ, hogy ezeknek a játékosoknak milyen banknál van számlájuk.