Az Apex Legends készítő csapata egy hosszabb bejegyzésben részletezte le az elmúlt időszak módosításait és eseményeit.
Az éjszaka folyamán a Respawn community menedzsere, Jayfresh egy egész terjedelmes posztot osztott meg, melyben beszélt a hősök Battle Pass-hez tartozó bónusz XP-jéről, némi hitbox korrigálásról, illetve a játék aktuális audio problémáiról. Vegyük is sorba, hogy melyiket mivel kommentálták a fejlesztők!
Bónusz XP lépcsős emelkedése
A Battle Pass egyik legfontosabb elemét, a hősönként járó bónusz XP-t zseniális módon kezelte le a Respawn. Ugyebár minden hőssel összegyűjthetünk hetente 25 ezer XP-t, ami ha betelik, várnunk kell a forduló napig. Természetesen azután is tudunk gyűjteni XP-t a hőssel, csupán a bónusz XP nem fog járni. Nos, mivel ez mind a 9 hősre érvényes, így meglehetősen hosszadalmas feladat mire mindegyikkel elérjük a limitet, épp ezért a játékosok többségének valószínűleg nem is sikerül kihasználnia teljesen a lehetőséget. Ám szerencsére a heti fordulót felhasználóbarát módon oldották meg a fejlesztők, ahelyett, hogy a 25 ezer XP mindig nullázódna, ők inkább felemelték a következő határvonalat 50 ezerre, tehát amelyik hőssel kimaxoltad az első heted, a forduló után ugyanúgy kifarmolhatsz vele 25 ezer XP-t, viszont amelyik hőssel nem lettél kész, attól nem vették el az opciót. Tegyük fel, hogy a szezon 5. hetében rád tör az érzés, hogy mégsem Pathfinder, hanem Octane a valódi mained, a 125 ezer bónusz XP-t teljesítheted vele.
FPS szám korlátozás
A legutolsó frissítésben 300 fps-re növelték a maximális limitet, ám ez okozott egy hibát, ami miatt ugyanúgy nem lehetett 144 fölé menni. A következő frissítés alkalmával ezt javítják.
Xbox Update
Érkezett tegnap Xboxra egy apróbb frissítés, ami néhány stabilitási problémát oldott meg.
Hős hitboxok
Korrigáltak egy olyan hibát is, ami miatt néha a játék nem regisztrálta a találatunkat, ha karon, vagy felső testen lőttük az ellenfelünket. Néhány visszajelzés azonban még mindig érkezett a hiba fennállásáról, ezért további vizsgálatokat folytatnak majd.
Ismert audio hibák
- Hang kihagyások, amikor komplett audiosávok, vagy azok részletei egyszerűen elvesznek valahol a kanyonban
- A hangeffektek torzulása is gyakori jelenség különösen akkor, ha egyszerre sok folyamat zajlik például egy vad tűzharc
- Bizonyos helyzetekben az ellenfelek lépéshangjai jóval halkabban, vagy akár teljesen némák is lehetnek
Addig is, amíg ezeket a problémákat megoldják, a fejlesztők egy-két tippet is adtak a gondok kiküszöbölésére, vagy legalábbis előfordulási arányuk csökkentésére:
- A merevlemez a kulcsa mindennek, érdemes elvégezni rajta egy töredezettség-mentesítést, kivéve, ha SSD-n van a játékod, SSD-n ezt a folyamatot elvégezni teljesen felesleges és csak csökkentenénk az élettartamát
- Érdemes ellenőrizni, hogy a játék mellett nem zajlik-e párhuzamosan más folyamat is a gépen, például egy letöltés, vagy videó felvétel, az is terheli a merevlemezt
Összeomlások
Végül pedig egy nagyszerű hír, PC-n 90 százalékkal csökkent a napi összeomlások száma köszönhetően a múltheti frissítésnek. Természetesen a konzolokra is figyelnek a fejlesztők, a jövőben további stabilitásra fókuszáló frissítéseket fognak még kiadni, és folyamatosan fejleszteni akarnak az összeomlások hibaüzenetein is, illetve tippeket adni a játékosoknak, hogy hogyan háríthatják el a hibákat.