Az Apex egyik fejlesztője tisztába tett néhány teóriát a lőszertípusokkal kapcsolatban

Az Apex egyik fejlesztője tisztába tett néhány teóriát a lőszertípusokkal kapcsolatban

Aki aktívan játszik, annak már feltűnhetett, hogy olyan, mintha a töltényeknek sajátos tulajdonságaik lennének, most azonban Slaypiece elmagyarázta, hogy miről van szó.

Az Apex Legends világában 4+1 különböző lőszertípust különböztethetünk meg. Van a Light, a Heavy, az Energy, a Shotgun és a Unique ammo. Utóbbit csak a Kraber és a Mastiff használja, a pályán pedig nem is találhatunk belőlük. Elsőre azt gondolhatnánk, hogy ezek a besorolások azt tükrözik, hogy melyikből mennyit lelhetünk fel a térképen, ám kialakult néhány teória a játékosok körében, ezekre a kérdésekre válaszolt most az egyik fejlesztő.

A három kérdés a következő:

  • A Heavy ammo lassítja az ellenfeleket?
  • A Light ammo hatékonyabban töri le a pajzsot?
  • Az Energy tölténynek nincs bullet dropja?

Slaypiece, a játék rangidős dizájnere elmondta, hogy találatkor az összes lőszertípus lelassítja egy kicsit az ellenfelet, nemcsak a Heavy ammo. A második kérdésnél talán egy kis félreértés történt, Slaypiece ugyanis az Energy ammora hegyezte ki a választ, miszerint nincs ilyen képessége a lőszertípusnak.

Ha lennének eldugott képességei a töltényeknek, akkor logikusan az Energy ammonak kéne adni ezt, az ugyanis a legritkább töltényfajta a pályán, ebből kiindulva pedig valószínűleg a Light ammo sem rendelkezik ezzel a tulajdonsággal. A Light lövedéket használó fegyvereknél az lehet a becsapós, hogy egy R-301, vagy egy R-99 pillanatok alatt képes kiüríteni a tárát, tehát hatalmas tűzerővel rendelkezik, aminek a nagy része, ha eltalálja az ellenfelet, akkor volt nincs pajzs. Feltehetően emiatt alakult ki néhány játékosban azaz érzés, hogy Light lőszerrel hatékonyabban lehet leszedni valakiről a pajzsot. Valóban hatékonyabb, de nem azért, mert a lőszernek lenne egy ilyen rejtett passzívja.

Végül pedig az utolsó kérdés, amire valószínűleg az aktív játékosok tudják a választ, az Energy ammo rendelkezik-e bullet droppal, azaz távolsággal arányos eséssel? A válasz erre egy erős nem, sőt, az Energy típusú lőszer rendelkezik a legnagyobb sebességgel, tehát ezek a lövedékek jutnak el a leggyorsabban a célhoz.

Végül pedig ejtsünk pár szót a Shotgun töltényekről. Itt leginkább a fegyver, amibe használjuk, az a meghatározó, értelemszerűen a Mozambique nem valami nagy durranás, mindössze három sörétet lő ki háromszög alakban, pontosan ezért a sebzése sem valami nagy. A ranglétrán utána az EVA-8 következik, ami nyolcasalakban összesen 9 sörétet enged útjára.

Végül pedig a leginkább kedvelt "alap" shotgun, a Peacekeeper következik, mely csillag alakban 11 sörétet lő ki.

Az összesített eredmény tehát, hogy a lőszereknek nincsenek egyedi passzív képességeik, mindegyik alkalmas arra, hogy lelassítsák az eltalált ellenfeleket, a pajzs törésre pedig mindegyik kiváló, itt az nem mindegy, hogy milyen mordállyal használjuk az adott golyót.

A csakis dropból kapható fegyverek töltényei maximum olyan egyedi tulajdonsággal rendelkeznek, hogy nagyon fáj, ha meglőnek velük. Bullet dropja a Krabernek is van, a Mastiff pedig vízszintes formában lő ki 7-8 sörétet.

Na, de akkor miért vannak különböző lőszertípusok? A valóságban sem működik minden ugyanazzal a lőszertípussal, továbbá igen erős könnyítés lenne, ha a mérkőzés hevében a lőszerre nem is kéne figyelnünk, nem kéne belőle szereznünk és menedzselnünk a táskánkban, hiszen a meccs elején feltankoltunk és jól van az úgy. Plusz a megnevezésük valóban tükrözi a gyakoriságukat is, elvégre a Light-ból végtelenül sok van, Heavy-ből is fel lehet azért pakolni, de az Energy ammo jóval ritkább.

Ti melyik típusú lőszert, vagy fegyvert szeretitek a leginkább?

KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

  

Kövess Minket!



Közvetítések