Aki aktívan játszik, annak már feltűnhetett, hogy olyan, mintha a töltényeknek sajátos tulajdonságaik lennének, most azonban Slaypiece elmagyarázta, hogy miről van szó.
Az Apex Legends világában 4+1 különböző lőszertípust különböztethetünk meg. Van a Light, a Heavy, az Energy, a Shotgun és a Unique ammo. Utóbbit csak a Kraber és a Mastiff használja, a pályán pedig nem is találhatunk belőlük. Elsőre azt gondolhatnánk, hogy ezek a besorolások azt tükrözik, hogy melyikből mennyit lelhetünk fel a térképen, ám kialakult néhány teória a játékosok körében, ezekre a kérdésekre válaszolt most az egyik fejlesztő.
A három kérdés a következő:
- A Heavy ammo lassítja az ellenfeleket?
- A Light ammo hatékonyabban töri le a pajzsot?
- Az Energy tölténynek nincs bullet dropja?
Slaypiece, a játék rangidős dizájnere elmondta, hogy találatkor az összes lőszertípus lelassítja egy kicsit az ellenfelet, nemcsak a Heavy ammo. A második kérdésnél talán egy kis félreértés történt, Slaypiece ugyanis az Energy ammora hegyezte ki a választ, miszerint nincs ilyen képessége a lőszertípusnak.
Current state of live game- 1) All ammo types will slow enemies down when you hit them. 2) Energy ammo doesn't have extra shield breaking power. 3) Energy ammo projectiles aren't slowed by drag and have the fastest flight velocity in each weapon class
— Sean Slayback (@slaypiece) March 27, 2019
Ha lennének eldugott képességei a töltényeknek, akkor logikusan az Energy ammonak kéne adni ezt, az ugyanis a legritkább töltényfajta a pályán, ebből kiindulva pedig valószínűleg a Light ammo sem rendelkezik ezzel a tulajdonsággal. A Light lövedéket használó fegyvereknél az lehet a becsapós, hogy egy R-301, vagy egy R-99 pillanatok alatt képes kiüríteni a tárát, tehát hatalmas tűzerővel rendelkezik, aminek a nagy része, ha eltalálja az ellenfelet, akkor volt nincs pajzs. Feltehetően emiatt alakult ki néhány játékosban azaz érzés, hogy Light lőszerrel hatékonyabban lehet leszedni valakiről a pajzsot. Valóban hatékonyabb, de nem azért, mert a lőszernek lenne egy ilyen rejtett passzívja.
Végül pedig az utolsó kérdés, amire valószínűleg az aktív játékosok tudják a választ, az Energy ammo rendelkezik-e bullet droppal, azaz távolsággal arányos eséssel? A válasz erre egy erős nem, sőt, az Energy típusú lőszer rendelkezik a legnagyobb sebességgel, tehát ezek a lövedékek jutnak el a leggyorsabban a célhoz.
Végül pedig ejtsünk pár szót a Shotgun töltényekről. Itt leginkább a fegyver, amibe használjuk, az a meghatározó, értelemszerűen a Mozambique nem valami nagy durranás, mindössze három sörétet lő ki háromszög alakban, pontosan ezért a sebzése sem valami nagy. A ranglétrán utána az EVA-8 következik, ami nyolcasalakban összesen 9 sörétet enged útjára.
Végül pedig a leginkább kedvelt "alap" shotgun, a Peacekeeper következik, mely csillag alakban 11 sörétet lő ki.
Az összesített eredmény tehát, hogy a lőszereknek nincsenek egyedi passzív képességeik, mindegyik alkalmas arra, hogy lelassítsák az eltalált ellenfeleket, a pajzs törésre pedig mindegyik kiváló, itt az nem mindegy, hogy milyen mordállyal használjuk az adott golyót.
A csakis dropból kapható fegyverek töltényei maximum olyan egyedi tulajdonsággal rendelkeznek, hogy nagyon fáj, ha meglőnek velük. Bullet dropja a Krabernek is van, a Mastiff pedig vízszintes formában lő ki 7-8 sörétet.
Na, de akkor miért vannak különböző lőszertípusok? A valóságban sem működik minden ugyanazzal a lőszertípussal, továbbá igen erős könnyítés lenne, ha a mérkőzés hevében a lőszerre nem is kéne figyelnünk, nem kéne belőle szereznünk és menedzselnünk a táskánkban, hiszen a meccs elején feltankoltunk és jól van az úgy. Plusz a megnevezésük valóban tükrözi a gyakoriságukat is, elvégre a Light-ból végtelenül sok van, Heavy-ből is fel lehet azért pakolni, de az Energy ammo jóval ritkább.
Ti melyik típusú lőszert, vagy fegyvert szeretitek a leginkább?