A fejlesztők jelenleg nagyon nagy hangsúlyt fektetnek a játék stabilitásának növelésére, ám nem feledkezhetnek el a gameplay elemeiről sem, hiszen az élményt mégis csak ez tartja frissen, ha pedig egyszer ebbe is belelendülnek, akkor a következő elemeket át is alakíthatnák.
Ha az Apex Legends kidolgozottságáról és egyensúlyáról beszélünk, akkor meglehetősen elégedettek lehetünk, ugyanis a Respawn játéka mondhatni példás balance-szal, és jól átgondolt mechanikákkal jelent meg február elején. Szinte tökéletes a loot-rendszer, korszakalkotó volt a pingelés lehetősége, hiszen más játékok is átvették ezt azóta, illetve minden karakterben megvan az az egyediség, amiért szerethetjük őket, ugyanakkor a játék alapmenetét egyik sem fordítja a feje tetejére.
Van azonban egy-két olyan pontja a játéknak, ami azért megérdemelne majd egy átcicomázást, mert nem igazán vannak összhangban a játék többi elemével.
Az arany mellvért
A mérkőzések egyik legritkább elemének számít az arany mellvért, ami nem is véletlen, hiszen mégiscsak a legmagasabb rangú tárgyak egyike, ám a jelenlegi állapotában nem sok minden választja el a gyakrabban előforduló lila mellvértől. A lila és arany páncél 100 extra pajzsot biztosít a számunkra, a nemes fémet idéző testvér azonban rendelkezik még egy olyan passzívval, hogyha kivégzünk valakit akkor visszatölti maxra a shieldünket. A játékosok ezt a mechanikát egyre kevésbé használják, mondhatni elmúlt az újdonság varázsa, plusz mindig egy potenciális veszélyforrás volt, hiszen kivégzés, avagy finisher esetén több másodpercre is a vakszerencsére bízzuk a karakterünk sorsát. Ez idő alatt simán kilőhetnek minket, továbbá a passzív értékét továbbcsökkenti, hogy a végjátékban még kockázatosabb így befejezni valakit.
A játékosok már komplett tervvel álltak elő a Respawn számára, lássuk be, az túl OP lenne, ha azért kapnánk shield töltést, mert befejeztünk egy knockolt ellenfelet, az viszont járható útnak tűnik, hogy a mellvért Octane passzívjához hasonlóan tölti az életünket és a pajzsunkat.
Rework the Body Shield LVL 4 perk to function similar to Octane's health regen, but with armor instead. from r/apexlegends
Ezzel a változtatással már tényleg méltón lehetne Tier 4-es item, jelenpillanatban ugyanis inkább csak megfélemlítő hatása van az arany shieldnek. Hiába ad pontosan ugyanannyi védelmet, mint a lila, sok játékos még most is ösztönösen megijed, ha belelő egy arany mellvértes játékosba.
Mirage passzívja
Mirage a megtévesztés igazi művésze, a Q képessége hihetetlenül jól használható egy-egy cselhez, sőt még az ultija se vészes, bár a közösség szerint arra is ráférne egy átdolgozás. Az ultijánál azonban a passzívja mára már talán még rosszabb, ami annak köszönhető, hogy a közösség már megismerte azt. Mirage passzívja akkor lép működésbe, ha knockolnak minket, ilyenkor egy szenvedő klónt hagy maga után, ő maga pedig részben láthatatlanná válik. A játék megjelenésekor ez a passzív még egész jó volt, mára azonban már idejét múlta, szinte nincs olyan ellenfél, aki ne ismerné a "trükköt". Valami olyan tulajdonság, ami az aktív játékát segíti biztosan hasznosabb lenne számára. Szerintetek milyen képesség lenne ide a legjobb?
Gibraltar maga
Az öreg monstrum karakter meglehetősen egyedi képviselője az Apex Legends ligájának, ám egyben az egyik legritkábban látott is. Az alap probléma vele, hogy ő rendelkezik a játék legnagyobb hitboxával, és úgy tűnik, hogy ezt még a számos pajzsával sem tudja ellensúlyozni. A Q-jával letesz egy pajzsgenerátort, ami 15 másodpercig nem enged se be, se ki semmilyen lövedéket, ám egyúttal ez egy csapdaként is üzemelhet. Amíg a csapat a pajzs belsejében gondolja újra erőforrásait, addig egy másik csapat gyönyörűen körbe veheti őket. Maga az ötlet a karakter mögött nem rossz, mondhatni ő a "tank" a csapatban, de láthatóan a játékosok tetszését nem nyerte el. Komplett karakter rework azonban talán még a Respawn irodáiban sem merült fel, előbb valószínűleg kiadnak még néhány hőst, mielőtt egy régihez hozzányúlnának.
Természetesen van még egy-két olyan eleme a játéknak, amelyre alapesetben rávághatnánk, hogy kéne neki egy buff, vagy átdolgozás; például a P2020 vagy a Mozambique kifejezetten ilyen, illetve Caustic-nak is áll a zászló, de gondoljuk csak végig. A két mémfegyverről a Respawn már nyilatkozott korábban, akkor azt mondták, hogy amíg erősebbek, mint az öklünk, addig nem alakítanak rajtuk. Caustic már más eset, őt inkább az el nem ismert őrültnek neveznénk. Ő is egy elég nagy hitbox-szal rendelkezik, ami egyértelműen hátrány, ám a gáztartályaival és gránátjával olyan zavart tud kelteni az ellenfelekben, amire senki más nem képes. Ő az a hős, akinek az egész kitje a defenzívebb játékra épül, és ez nem feltétlenül probléma, ilyen is kell a játékba. Caustic-ot egyébként még mindig gyakrabban láthatunk a mérkőzéseken, mint Gibraltart annak ellenére, hogy Caustic-ot külön fel kell oldani.
Lifeline ultiját is sokan megkérdezőjelezték egyébként, főleg a játék indulásakor, elsőre ugyanis furcsa volt, hogy lehív egy olyan dropot, amiben fegyveren kívül szinte minden lehet. Ide is voltak alternatívák a játékosok részéről, például, hogy távolról, akár fedezékből felszedhetne egy társat a földről, de összességében a drop talán jobb megoldás. Lifeline jelenleg az egyik legerősebb karaktere a játéknak, ami az ultijának és a passzív képességének köszönhető, mellyel gyorsabban nyomhatja el a különféle heal tárgyakat, illetve egy áttörhetetlen pajzzsal gyorsabban szedheti fel a társakat.
Szerintetek a játék melyik elemének lenne szüksége egy reworkre?