A Blizzard osztályokról alkotott elképzelései kontrasztban a valósággal

A Blizzard osztályokról alkotott elképzelései kontrasztban a valósággal

A Blizzard elárulta, hogy milyen szerepet szánnak az egyes osztályoknak, ezt pedig összevetjük a jelenlegi helyzetükkel.

Az elmúlt napok nemcsak azért voltak különösen érdekesek, mert a Blizzard fejlesztői úgy döntöttek, hogy a Hall of Fame börtönébe küldik a Mind Blast és Vanish spelleket, és nem is csak azért, mert egy rakás új lapot jelentettek be a Basic és Classic szettekhez, hanem ezért is, mert megosztották velünk elképzeléseiket az egyes osztályokról.

A Blizzard minden osztálynak meghatározta, hogy miben legyenek erősek, miben gyengék, illetve milyen korlátaik legyenek. Egyértelmű és logikus lépés, ami a játék változatosságát és izgalmát szolgálja. Cikkünkben a Blizzard fejlesztőinek álláspontját állítjuk szembe J_Alexander_HS véleményével, hogy ennek segítségével kontrasztba állítsuk az elképzeléseket a valósággal.

Druid

A Blizzard úgy tekint a Druidra, mint arra az osztályra, ami mana generálással, minion hordákkal, igazán gigantikus lényekkel és bestiákkal tesz pontot a mérkőzés végére, viszont problémái akadnak, ha nagy minionokkal vagy sok kicsivel kell elbánnia.

Ezzel szemben azokat a lapokat, amik mana generálásra lettek tervezve -Innervate, Wild Growth, Nourish- lenerfelték, és a nagy lényekre sem támaszkodhat igazán, mivel más osztályok egész egyszerűen hatékonyabban játsszák ki őket.

Hunter

A Hunter ereje a bestiákban, a ellenfelet közvetlenül sebző hősképességben, a Secretekben és a Deathrattle lényekben rejlik, míg szenved, ha laphúzásról, a board letakarításáról vagy épp HP visszatöltésről van szó.

A Hunternek a Master's Call megjelenésével, valamint a Marked Shot, a Shimmerfly és Zul'Jin megjelenésével a lapgenerálási problémái mérséklődtek, továbbá a Scalehide és Dire Frenzy párosítás is segít a HP visszatöltési gondokon.

Mage

Megannyi spell a legkisebbektől a legnagyobbakig, amik között nem ritka a közvetlenül sebző, ahogy a területre ható varázslatok sem, -na meg persze ott vannak a Secretek. A minion hordáknak, a HP visszatöltésnek, a taunt lényeknek és a minion buffoknak viszont híján van.

A Mage igazán jól igazodik eredeti szerepköréhez, bár a Conjurer's Mage ugyan mind a minion hordáknak, mind a taunt lényeknek parancsol, -feltéve, ha összeállnak a szükséges lapok.

Paladin

Minion hordák, buffok és debuffok, HP visszatöltés, Divine Shild és Secretek. Ezek mind az előnyök közé tartoznak, míg a hátrányok közé a közvetlen spell sebzést, a mana csökkentést és a nagy minionok megsemmisítését írta fel a Blizzard.

Itt sem stimmel minden. Először is a laphúzás mindig is a Paladin egyik klasszikus gyengesége volt, másodszor konkrét archetípus épült a közvetlen sebzést biztosító spellje köré.

Priest

Egyértelműen a HP visszatöltés, a közepesen erős spellek, a másolás, egy-egy minion felerősítése és az elmaradhatatlan Deathrattle vonal ennek az osztálynak az erőssége. Gyengesége a laphúzás, a hőst közvetlenül sebző spellek és az olyan buffok, amik egynél több miniont erősítenek fel.

Szintén egy olyan osztály, ami passzol a Blizzard elképzeléseihez. Két érdekesség mégis felmerül. Az első, hogy bár a laphúzásban korlátokba ütközik, mégis kiépült köré egy olyan pakli, amivel a cél, hogy minél gyorsabban felhúzzuk a paklinkat. A második, hogyha a Priest nem jó az ellenfél hősét közvetlenül sebző játékstílusban -elég csak a Mindblast eltávolítására gondolni-, akkor mégis miért Prophet Velen az osztály Classic szettjéhez tartozó legendary?

Rogue

Erőssége a Combo mechanika, egy-egy lény likvidálása, a laphúzás, a fegyverek és a Deathrattle szinergia. Gyengesége a taunt lények, a HP visszatöltés, a pást letakarításához és több, mint egy minion felerősítéséhez szükséges spellek hiánya.

Először is vicces, hogy a Rogue alapesetben egy árnyakban bujkáló osztálynak számít, mégis hiányoznak az igazán jó Stealth lapjai, másodszor pedig a Deathrattle vonala meglehetősen gyengén teljesít a gyakorlatban.

Shaman

Minion hordák, amik totemekből és murlocokból állnak, sebző varázslatok és Elemental lények az erősségek mellett, és a laphúzás és a lapgenerálás a hátrányok közt említve.

Ismételten akad néhány szempont ami nem egyezik a valósággal. A totem szinergia szinte eltűnt, a Flametongue totemet nerfelték, illetve a kártyákat is remekül generálják neki az olyan lapok, mint a Spirit of the Frog, az Underbelly Angler vagy maga Hagatha.

Warlock

A Warlock kiváló, ha feláldozásról, minion hordákról, laphúzásról és démonokról van szó, de hiányoznak a repertoárból a közvetlenül sebző spellek és a HP visszatöltési lehetőségek.

Az egyetlen osztály, ami jelenleg tökéletesen megfelel a leírásának, -pedig nem is olyan rég még a Spellstone és a DK hős teljesen más képet festett a classról.

Warrior

Páncél, fegyverek, taunt lények és eszközök a legnagyobb lények leszedésére, -mindezek a Warrior előnyei tartoznak. Korlátai a laphúzás és kártyagenerálás, míg gyengesége a közvetlenül sebző spellek, a több miniont érő buffok és a minion hordák.

A lapok felhúzásának hiánya és generálásuk nehézsége furcsa kijelentés annak fényében, hogy kapásból két lapot is említhetünk, amik ezt elősegítik. Az egyik Dr. Boom, Mad Genius, a másik pedig a Town Crier.

Te hogy vélekedsz az osztályok előnyeiről és hátrányairól? Van olyan meglátásod, amivel kiegészítenéd cikkünket?

Aktuális nyereményjátékaink:

OSZD MEG VELÜNK VÉLEMÉNYEDET KOMMENTBEN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON!


Kövess Minket!



Közvetítések