A közösség kérdezett, a fejlesztők pedig sok érdekességet árultak el a közelgő kiegészítőről.
A Hearthstone legújabb kiegészítőjének bejelentése óta a közösség visszafojtott levegővel figyeli a Saviors of Uldum legfrissebb híreit. Míg legutóbb a Reborn kulcsszó és a dupla Quest rejtelmeit boncolgattuk Peter Whalennel, addig most egy AMA keretein belül a kártya dizájnokról, a történetről, a karakterekről és úgy alapjáraton bármiről kérdezhettük a fejlesztőket, akik természetesen ezúttal is készségesen válaszoltak.
Kapunk olyan cuki kártyát az Uldum kiegészítőben, mint a Snowflipper vagy a Faithful Lumi?
Igen, lesz ilyen, főleg, ha szereted a múmiákat.
Lesz olyan lap, amit kifejezetten a Wild metába szántok?
A Questing Explorer egy olyan lap, amit az új Questek miatt hoztunk létre, de természetesen a régiekkel is jól funkcionál majd. Általánosságban arra törekszünk, hogy a lapok mindegyik formátumban megállják a helyüket.
Tudnátok mondani valamit az egyszemélyes tartalomról?
A Solo Adventure a Dungeon Runhoz lesz hasonló a Dalaran Heistból megismert csavarokkal, de egyelőre erről többet nem mondhatunk.
A Reborn kulcsszó milyen egyéb verzióin gondolkoztatok, mielőtt végleg elhatároztátok magatokat?
A Rebornt már az elején kitaláltuk, és úgy éreztük most jött el az ideje az implementálásának. Az időzítés igencsak jónak tűnik.
Tervezitek a Priest Basic/Classic lapkészletét erősíteni, vagy adni neki legalább még egy Board Cleart, amilyen a többi combo/control osztálynak van?
Az, hogy a Priestnek nincs Board Clear az alap lapkészletében teszi lehetővé, hogy egy új ízt adjunk a classnak minden frissítésben. Volt, amikor a Psychic Scream oldotta meg számára a problémás helyzeteket, most pedig a Mass Hysteria teszi ugyanezt, és később a Plague of Death fogja.
Spoiler nélkül, melyik a kedvenc kártya hangotok az új kiegészítőből?
Valahogy úgy hangzik, hogy Pew pew pew pew pew pew pew pew pew pew!
Elégnek gondoljátok a kiegészítőnkénti 135 új kártyát, vagy ha lenne rá lehetőségetek, akkor kiadnátok nagyobb lapkészleteket is a kiegészítőknél?
Számos szempontot figyelembe veszünk, hogy a meta kiegészítőről kiegészítőre változatos maradjon. Az egyik a kiadott lapok száma, a másik a kiadásuk ritmusa. Amikor csak 30-45 lapot adtunk ki, azt kevésnek tartottuk, és a 135 sikeresebben töltötte ki a két kiegészítő közötti négy hónapot. A Rise of the Mechs eseményhez hasonló megoldásokkal két hónapon belül szerettünk volna kicsit frissíteni a játékmeneten. Abban is látunk rációt, hogy kevesebb lapot, de gyakrabban dobjunk be a játékba, de aligha fogunk a mostanitól sokkal több lapot betenni évente.
Tervezitek annak az elősegítését, hogy egy osztályt minél eltérőbb játékstílusban használhassunk -még úgy is, hogy épp abban áll a gyengesége-, vagy egy decktípusra fókuszáltok osztályonként?
Számunkra fontos, hogy a különböző osztályok játékstílusa időnként változzon. Az osztályok szerepköreinek meghatározásával lehetőségünk van az erősségekre koncentrálni, de ezzel nem az a célunk, hogy minden osztállyal csak egy stílusban lehessen játszani, csupán az, hogy kidomborítsuk a gyengeségeiket. Továbbá a játékosoknak is nagy segítség ez, mert például egy 4/4-es board egy Druid ellen kifejezetten nagy biztonságot jelent, míg egy Mage esetében épp ellenkezőleg.
Az új kiegészítőben lesznek még Lackeyk, vagy olyan lapok, amit Lackey kulcsszót használnak?
A Saviors of Uldumban új Lackeyket mutatunk be. A Lackey egy egész éves mechanika, és az új kiegészítőben abszolút szeretnénk felrázni kicsit a dolgokat.
Mi volt az új kiegészítő megalkotásának legnagyobb kihívása?
Mint a Rise of Shadows kiegészítővel elkezdett három részes történet második felvonása, a csapatnak ügyesen kellett lavíroznia a történetvezetés és az rajongók kedvenceinek (Elise, Reno, Brann és persze Sir Finley) visszahozása között. A régi karakterekkel egy régi mechanikát, a Questeket is visszahoztuk, de teret kellett adtunk az újdonságoknak is, mint a Plague és a Reborn, hogy Uldum világának megannyi szórakoztató lehetőségét felfedezhessék a játékosok.