Megosztotta a közösséget a Rocket League decemberi frissítése

Az új frissítéssel kivezetésre kerültek a lootboxok, azaz a ládák, az új rendszer azonban sok rajongó tetszését nem nyeri el egyelőre.

Korábbi cikkeinkben mi is beszámoltunk az érkező decemberi frissítésről, amelynek keretein belül a ládarendszer el lett törölve, a kulcsok helyett pedig a továbbiakban kreditekkel fizethetünk egy-egy játékbeli tartalomért. Az új rendszer azonban finoman szólva is megosztotta a közönséget, az egyik tábor azzal érvel, hogy az új rendszerben sok, korábban értéktelen item lassan ugyanannyiba kerül, mint maga a játék, míg a másik tábor szerint ezzel legalább eltűnt a szerencsejáték egy olyan játékból, amelyet nagyon sok, a következményekkel tisztában nem levő kiskorú is játszott.

A frissítéssel egyidőben vette kezdetét a kompetitív 13. szezon is, valamint a Rocket Pass 5 eseménye is, de ne szaladjunk ennyire előre.

A frissítés tartalma

Tervrajzrendszer, kreditek, item shop

A frissítéssel egyidőben minden láda át lett alakítva egy nem felfedett tervrajzzá, amelyet előbb fel kell fedni ahhoz, hogy el tudd készíteni. Minden tervrajz tartalmaz egy konkrét itemet, amelynek a neve, ritkasága, színe is előre meg van adva, valamint hogy mennyi kreditért tudod elkészíteni. Ezeket a tervrajzokat el tudod cserélni akár másokkal is, vagy akár meg is tarthatod későbbre.

Ezek mellett pedig az Item shopból is vásárolhatsz magadnak itemeket, ahol napi vagy kétnapi váltásokban sorolják fel a tárgyakat, a tervrajzokhoz hasonlóan a nevükkel, festésükkel és az árukkal is. Fontos azonban megjegyezni, hogy az Item shopból vásárolt termékek nem cserélhetők!

13. szezon, Rocket Pass 5

Az új szezon is kezdetét vette, ahol a szokásoknak megfelelően az előző szezonban elért season reward rendszer alapján kaptad meg az adott rankért járó jutalmat, míg a Grand Champion rankot elérő játékosok a rankjukkal ellátott title-t is felszerelhetik a játékosnevük alá.

Ezzel együtt a Rocket Pass 5 változatlan rendszerrel, a legelső heti kihívásokkal elkezdődött, így akár már most is elkezdheted teljesíteni ezeket. A Rocket Pass Premiumot változatlan áron, 1000 kreditért tudod megvásárolni, ezáltal pedig plusz itemek is a raktáradat gazdagíthatják.

Archiválási funkció

A raktárunkba került egy új funkció, ez pedig az archiválás. Mostantól ha az adott itemre viszed a kurzort, megjelenik egy dobozra hasonlító ikon, amelyre rákattintva az adott tárgy átkerül egy külön helyre a raktáradba. Itt nincsenek külön szedve típus szerint az itemek, ellenben az eddig megszokott nézetben már nem fogod látni, így az általad nem használt tárgyakat el tudod most már tüntetni a szemed elől.

A frissítés fogadtatása

A legtöbb frissítés után a közösség véleménye inkább volt pozitív, mint negatív, ugyanis az új tartalmak mellett hibajavításokat is eszközölt a Psyonix, amelyek együttesen elnyerték a játékosok tetszését. Ezen frissítést követően azonban elég sok a negatív visszajelzés mind a Facebook-oldalon, mind Redditen, mind pedig a különböző tartalomgyártóktól a Twitteren. A legtöbb felületen legtöbbször ugyanazzal a visszajelzéssel találkozunk: az új tervrajzokból kapható itemek túlárazottak lettek. Sok olyan item, amely a korábbi ládarendszerben például 1-2 kulcsot ért legfeljebb, az új rendszerben akár 1400 kreditet is ki kell, hogy fizessünk érte, a 100 kredit / kulcs átváltási rendszert figyelembe véve pedig ez nem is kicsi túlárazás. 

Rengetegen jelezték vissza azt is, hogy a ládák átalakítását követően kapott fel nem fedett tervrajzokat egyesével kell átalakítaniuk a játékosoknak, amely több száz ládát követően bizony elég sok időt is igénybe tud venni. Figyelembe véve, hogy a fel nem fedett tervrajzokat csak felfedni tudjuk, de még elcserélni sem, az az érv is jogos lehet, hogy ezek felfedése miért nem lehetett automatikus folyamat, vagy miért nem lehet megadni a játéknak, hány ilyen tervrajzot is szeretnénk felfedni.

Twitteren a különböző tartalomgyártók és profi játékosok is kifejezték véleményüket a frissítésről. Mertzy szerint aki ezt a frissítést így jóváhagyta, az legkevésbé a közösséget tartotta vele szem előtt. Jstn, az amerikai NRG Esports játékosa ironikusan annyit jegyzett csak meg, hogy a frissítés előtt még értéktelen, de a frissítést követően 2000 kreditet érő Infinium kerekeit eladná, Jonsandman pedig odáig is elment, hogy ennek a rendszernek csak akkor lenne értelme, ha 2020-tól ingyenes lesz a játék.

A legtöbb ellenző szerint mindez a frissítés csupán annyi célt szolgált, hogy a Psyonixet korábban felvásároló Epic Games igényeinek jobban megfeleljen a játék, amely a korábbi tervek szerint átköltözik az Epic Games Store-ba Steamről.

Hasonlóan érveltek azonban a jelenlegi rendszer mellett is mások. Ők azt hozták fel érvnek, hogy az Epic Games másik, igen népszerű játékában, a Fortnite-ban is hasonló Itemshop rendszer működik, ahol mindez jól is működik, egy teljes ládarendszert átalakítani pedig időbe telik, így szerintük csupán időre van szüksége a Psyonixnek, hogy ez a rendszer kiforrjon és tökéletes legyen.

Ezen kívül azt is üdvözlik, hogy a korábban más játékokban is kellemetlenségeket okozni tudó lootboxok rendszere eltűnt, ugyanis szerte a világban sok vitát okozott, hogy mennyire minősül mindez szerencsejátéknak. A holland és a belga kormány például törvényt is hozott, amelyben betiltották a lootboxokat, ami által a belga és a holland játékosok közel egy éve nem is tudtak már ládákat kinyitni, de a világ sok más részén is vitákat okozott az egész rendszer.

Neked mi a véleményed a frissítésről? Oszd meg véleményed hozzászólásban! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Csatlakozz az Esport1 közösséghez további tartalmakért: Esport1 közösség

Rocket League Hungary FB-csoport

Kövess Minket!