Az új frissítéssel kivezetésre kerültek a lootboxok, azaz a ládák, az új rendszer azonban sok rajongó tetszését nem nyeri el egyelőre.
Korábbi cikkeinkben mi is beszámoltunk az érkező decemberi frissítésről, amelynek keretein belül a ládarendszer el lett törölve, a kulcsok helyett pedig a továbbiakban kreditekkel fizethetünk egy-egy játékbeli tartalomért. Az új rendszer azonban finoman szólva is megosztotta a közönséget, az egyik tábor azzal érvel, hogy az új rendszerben sok, korábban értéktelen item lassan ugyanannyiba kerül, mint maga a játék, míg a másik tábor szerint ezzel legalább eltűnt a szerencsejáték egy olyan játékból, amelyet nagyon sok, a következményekkel tisztában nem levő kiskorú is játszott.
A frissítéssel egyidőben vette kezdetét a kompetitív 13. szezon is, valamint a Rocket Pass 5 eseménye is, de ne szaladjunk ennyire előre.
A frissítés tartalma
Tervrajzrendszer, kreditek, item shop
A frissítéssel egyidőben minden láda át lett alakítva egy nem felfedett tervrajzzá, amelyet előbb fel kell fedni ahhoz, hogy el tudd készíteni. Minden tervrajz tartalmaz egy konkrét itemet, amelynek a neve, ritkasága, színe is előre meg van adva, valamint hogy mennyi kreditért tudod elkészíteni. Ezeket a tervrajzokat el tudod cserélni akár másokkal is, vagy akár meg is tarthatod későbbre.
Ezek mellett pedig az Item shopból is vásárolhatsz magadnak itemeket, ahol napi vagy kétnapi váltásokban sorolják fel a tárgyakat, a tervrajzokhoz hasonlóan a nevükkel, festésükkel és az árukkal is. Fontos azonban megjegyezni, hogy az Item shopból vásárolt termékek nem cserélhetők!
13. szezon, Rocket Pass 5
Az új szezon is kezdetét vette, ahol a szokásoknak megfelelően az előző szezonban elért season reward rendszer alapján kaptad meg az adott rankért járó jutalmat, míg a Grand Champion rankot elérő játékosok a rankjukkal ellátott title-t is felszerelhetik a játékosnevük alá.
Ezzel együtt a Rocket Pass 5 változatlan rendszerrel, a legelső heti kihívásokkal elkezdődött, így akár már most is elkezdheted teljesíteni ezeket. A Rocket Pass Premiumot változatlan áron, 1000 kreditért tudod megvásárolni, ezáltal pedig plusz itemek is a raktáradat gazdagíthatják.
Archiválási funkció
A raktárunkba került egy új funkció, ez pedig az archiválás. Mostantól ha az adott itemre viszed a kurzort, megjelenik egy dobozra hasonlító ikon, amelyre rákattintva az adott tárgy átkerül egy külön helyre a raktáradba. Itt nincsenek külön szedve típus szerint az itemek, ellenben az eddig megszokott nézetben már nem fogod látni, így az általad nem használt tárgyakat el tudod most már tüntetni a szemed elől.
A frissítés fogadtatása
A legtöbb frissítés után a közösség véleménye inkább volt pozitív, mint negatív, ugyanis az új tartalmak mellett hibajavításokat is eszközölt a Psyonix, amelyek együttesen elnyerték a játékosok tetszését. Ezen frissítést követően azonban elég sok a negatív visszajelzés mind a Facebook-oldalon, mind Redditen, mind pedig a különböző tartalomgyártóktól a Twitteren. A legtöbb felületen legtöbbször ugyanazzal a visszajelzéssel találkozunk: az új tervrajzokból kapható itemek túlárazottak lettek. Sok olyan item, amely a korábbi ládarendszerben például 1-2 kulcsot ért legfeljebb, az új rendszerben akár 1400 kreditet is ki kell, hogy fizessünk érte, a 100 kredit / kulcs átváltási rendszert figyelembe véve pedig ez nem is kicsi túlárazás.
Rengetegen jelezték vissza azt is, hogy a ládák átalakítását követően kapott fel nem fedett tervrajzokat egyesével kell átalakítaniuk a játékosoknak, amely több száz ládát követően bizony elég sok időt is igénybe tud venni. Figyelembe véve, hogy a fel nem fedett tervrajzokat csak felfedni tudjuk, de még elcserélni sem, az az érv is jogos lehet, hogy ezek felfedése miért nem lehetett automatikus folyamat, vagy miért nem lehet megadni a játéknak, hány ilyen tervrajzot is szeretnénk felfedni.
Twitteren a különböző tartalomgyártók és profi játékosok is kifejezték véleményüket a frissítésről. Mertzy szerint aki ezt a frissítést így jóváhagyta, az legkevésbé a közösséget tartotta vele szem előtt. Jstn, az amerikai NRG Esports játékosa ironikusan annyit jegyzett csak meg, hogy a frissítés előtt még értéktelen, de a frissítést követően 2000 kreditet érő Infinium kerekeit eladná, Jonsandman pedig odáig is elment, hogy ennek a rendszernek csak akkor lenne értelme, ha 2020-tól ingyenes lesz a játék.
I'm sorry but whoever approved of this clearly didn't have the community in their interests.
— Mert Griezmann (@MertzyRL) December 4, 2019
I'm bouta sell all my infiniums and be hella rich!
— ✰NRG jstn. ツ (@Its_JSTN) December 4, 2019
Rocket League goes free to play Jan 1st 2020...It's the only thing that would make sense for all of this.
— Jonsandman (@JonsandmanTv) December 4, 2019
A legtöbb ellenző szerint mindez a frissítés csupán annyi célt szolgált, hogy a Psyonixet korábban felvásároló Epic Games igényeinek jobban megfeleljen a játék, amely a korábbi tervek szerint átköltözik az Epic Games Store-ba Steamről.
Hasonlóan érveltek azonban a jelenlegi rendszer mellett is mások. Ők azt hozták fel érvnek, hogy az Epic Games másik, igen népszerű játékában, a Fortnite-ban is hasonló Itemshop rendszer működik, ahol mindez jól is működik, egy teljes ládarendszert átalakítani pedig időbe telik, így szerintük csupán időre van szüksége a Psyonixnek, hogy ez a rendszer kiforrjon és tökéletes legyen.
Ezen kívül azt is üdvözlik, hogy a korábban más játékokban is kellemetlenségeket okozni tudó lootboxok rendszere eltűnt, ugyanis szerte a világban sok vitát okozott, hogy mennyire minősül mindez szerencsejátéknak. A holland és a belga kormány például törvényt is hozott, amelyben betiltották a lootboxokat, ami által a belga és a holland játékosok közel egy éve nem is tudtak már ládákat kinyitni, de a világ sok más részén is vitákat okozott az egész rendszer.
Neked mi a véleményed a frissítésről? Oszd meg véleményed hozzászólásban! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!
Csatlakozz az Esport1 közösséghez további tartalmakért: Esport1 közösség