Tim Sweeney nem rejtette véka alá kritikus véleményét a loot boxokkal kapcsolatban.
A mai napig nem eldöntött tény, hogy a loot boxok tulajdonképpen szerencsejátéknak minősülnek-e. Vannak olyan országok, ahol tűzzel-vassal fellépnek minden nyitogatható ládával szemben, amíg máshol még csak most dolgozzák ki az erre vonatkozó szabályozást. A DICE Summit rendezvényen Tim Sweeney, az Epic Games és a Fortnite elnök-vezérigazgatója keményen odaszólt minden videojátékiparban munkálkodó fejlesztőnek és kiadónak, a loot box rendszerrel és a pay-to-win szolgáltatásokkal kapcsolatban.
Sweeney kijelentette, hogy a gaming iparnak el kell távolodnia az "ügyféllehúzós modelljétől", ha továbbra is élvezni szeretnék a vásárlók bizalmát. Később bővebben is kifejtette véleményét a problémával kapcsolatban.
"Meg kell kérdeznünk magunktól, hogy kik szeretnénk lenni, amikor felnövünk? Szeretnénk egy új Las Vegas lenni, ami tele van félkarú rablókkal? Vagy szeretnénk egy széles körben tiszteletnek örvendő termékfejlesztők lenni, akikben megbíznak a fogyasztók? Úgy gondolom, hogy ez hamarosan kiderül majd, ahogy egyre több kiadó felhagy a loot boxok terjesztésével."
Ezzel még nem volt vége Sweeney kritikáknak, bővebben fejtette ki, hogy mi a baj szerinte a loot boxokkal.
"Nagyon óvatosnak kell lennünk, ha olyan új dolgot szeretnénk kipróbálni, ami pénzköltésre buzdít. A loot boxok mechanikája tulajdonképpen a szerencsejátékokat másolja, egyetlen kivétellel. A boxokból nyitogatásából nem tudunk több pénz kiszedni, mint amennyit belefektettünk."
Az Epic CEO-ja szerint az "ügyféllehúzós modell" nemcsak a videojátékok világában egy súlyos probléma, hanem a social media platformokon is egyre jobban előtérbe kerül.
"Olyan üzleti vállalkozásunk van, ami profitot termel azáltal, hogy a vásárlóknak kárt okoz. A Facebook és a Google ezen a területen élen jár... Ingyenes szolgáltatásokkal csábít el, majd rávesz arra, hogy az adataid védelméért és a saját szabadságodért valódi pénzzel fizess."
Zárásként megemlítette Sweeney, hogy a játékok mára már kommunikációs platformokká nőtték ki magukat, ezért nem szabad klasszikus szórakoztatóipari termékekké beskatulyázni őket. Ezért még nagyobb a felelősség, ami a fejlesztők és kiadók vállát nyomja. Ezt a felelősséget nem szabad elbagatellizálni, nagyon is komolyan kell venni.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!