Hirdetés

Szerencsejáték-függőség alakulhat ki a loot boxokat nyitogató gyerekeknél

Veszélyeztetik a gyerekeket a videojátékok fejlesztői és kiadói, egy brit egészségügyi szakember szerint.

Hirdetés

A loot boxok megkerülhetetlen elemei lettek az utóbbi évek videojátékainak. A legnagyobb kiadók rengeteg pénzt húznak le a játékosokról még azután is, hogy kifizettették velük magának a játéknak az árát. Nemrég Claire Murdoch, az NHS (Nemzeti Egészségügyi Szolgálat - Egyesült Királyság) mentális egészségért felelős terület igazgatója kiadott egy közleményt, amiben felhívja a videojátékok fejlesztőit és kiadóit, hogy töröljék az összes játékukból a loot boxokat. Murdoch megerősítette, hogy ezek a termékek függőséghez vezethetnek és azok a gyermekek, akik folyamatosan a loot boxok világában találják meg az örömüket, idősebb korukban kiköthetnek a szerencsejátékoknál is.

Mi az a loot box?

Loot boxok alatt azokat a megvásárolható extra tartalmakat értjük, amik kozmetikai elemekkel és egyéb játékmenetet segítő kiegészítőkkel ruházzák fel a felhasználót. A FIFA20 kártyacsomagjaitól, az Overwatch klasszikus skint tartalmazó dobozain át, egészen a League of Legends hextech barkácsolásáig eljuthatunk. A lényeg, hogy a loot box kinyitása után kapjunk valamit, amit véletlenszerűen dob a gép. Nem tudjuk befolyásolni, hogy mit húzunk elő a zsákbamacskából és több esetben azt sem egyértelmű, hogy a tartalmak megszerzésére mekkora az esély.

Hatalmas szerencsével minimális befektetéssel "nyerhetünk" egy értékes tárgyat, amit utána akár valódi pénzbe is visszaforgathatunk. Jó példa erre a Counter Strike: Global Offensive ládanyitogatása, amiből egyik pillanatról a másikra meggazdagodhatnak Fortuna kegyeltjei.

Milyen veszélyekre hívja fel a figyelmet a szakember?

A fiatalok vannak a legnagyobb veszélyben, ugyanis sokszor szüleik tudta nélkül költenek el súlyos százezreket arra, hogy a karakterük ruhája még jobban csillogjon, máskor meg a kedvenc játékosukat szeretnék kinyitni az új típusú csomagokból. A megszerezhető tartalmakkal nagyon is tisztában vannak a fiatalok, ugyanis ezekkel reklámozzák a loot boxokat a fejlesztők, azonban a nyitási esélyeket nem hangsúlyozzák túlságosan. Az egész nyitogatás egy hatalmas szerencsejáték, amiben mindig a bank nyer, de a legtöbben ezt a saját bőrükön kell, hogy megtapasztalják. 

Murdoch kiemeli, hogy valódi függőség alakul ki ezeknél a gyermekeknél, ugyanis egyre többet költenek a kudarcok és sikertelenségek után. A másik motiváló erő pont a sikeresség, ugyanis egy-egy értékesebb jutalom után megpróbálkozik újra a szerencsés, hátha ismét összejön a tökéletes nyitás. Decemberben készült egy jelentés a fiatalok véleményéről, amit a Royal Society of Public Health készített. A megkérdezett gyerekek több mint fele úgy gondolta, hogy a videojátékok vezethetnek szerencsejáték-függőséghez és a gaming - szerencsejátékok közötti kapcsolat negatív irányú.

Murdoch javaslatait és a brit videojátékegyesület válaszait a következő oldalon találjátok!

Hirdetés
1 db hozzászólás
Lépj be, ha hozzá akarsz szólni!
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Ezeket olvastad már ?